Cijene hotela vjerojatno će nastaviti uzlaznu putanju 2024. unatoč smanjenju potražnje za putovanjima u slobodno vrijeme
American Express Global Business Travel Consulting proučava hotelske trendove
Izvor i foto: Turizmoteka/amexglobalbusinesstravel.com
LONDON: Prema novim predviđanjima konzultantskog tima u American Express Global Business Travel (Amex GBT), cijene hotela vjerojatno će nastaviti rasti na većini lokacija u svijetu tijekom 2024. unatoč očekivanom smanjenju potražnje za putovanjima u slobodno vrijeme. Prema Hotel Monitoru 2024. te vodeće svjetske B2B platforme za putovanja, cijene bi mogle porasti za čak 17,5% u nekim gradovima, gdje ograničena ponuda, u kombinaciji s lokalnim uvjetima, povećava prosječnu cijenu sobe.
Amex GBT Hotel Monitor 2024 predviđa trendove cijena hotela u više od 80 velikih gradova na temelju analize milijuna hotelskih transakcija i ekonomskih podataka Međunarodnog monetarnog fonda (MMF). Evo nekih predviđanja za najposjećenija odredišta za poslovna putovanja :
Grad Prosječna stopa +/-
Chicago +12,6%
New York +6,8%
San Francisco +6,2%
Pariz +11,0%
London +9,1%
Berlin +9,4%
Bengaluru, Indija +11,1%
Sydney +4,9%
Šangaj +8,4%
Singapur +7,5%
Većina gradova trebala bi doživjeti povećanja stopa u skladu s lokalnom inflacijom, nakon velikih skokova cijena 2022. i 2023. potaknutih valom takozvanog "osvetničkog turizma". Smanjena potražnja za rekreacijskim putovanjima trebala bi se zamijeniti stalnim porastom poslovnih putovanja te sastanaka i događaja.
Njemačka: Berlin na vrhu
Očekuje se da će Berlin, kao vodeća destinacija za turiste i središte za tvrtke i saveznu vladu, doživjeti najveći porast cijena hotela, prema prognozi. Na drugom kraju popisa je Hamburg, gdje je val hotelskih razvoja, posebno u gradskim četvrtima i predgrađima, idealan za poslovne goste, ali manje privlačan za turiste.
Promjena ponašanja putnika
Porast korporativnih putovanja vikendom i prelazak na manji broj, ali duža poslovna putovanja ukazuju na rastući trend putnika koji poslovna putovanja kombiniraju s aktivnostima u slobodno vrijeme.
Svjetski hotelski lanci odgovaraju širenjem ponude produženog boravka. Tvrtke koje iznajmljuju smještaj na odmor također izvješćuju o sve većim zahtjevima za brzim WiFi-jem i kasnijim odlascima kako bi se olakšao rad na daljinu, što sugerira da poslovni putnici sve više gledaju dalje od tradicionalnog hotelskog smještaja.
Utjecaj inflacije
Čak i uz globalnu inflaciju koja počinje usporavati, ona i dalje ima važnu ulogu u cijenama soba budući da povećani troškovi vrše pritisak na operativne marže hotela. Glavni među njima su troškovi osoblja, a hotelske plaće u SAD-u dosegnule su rekordne razine 2023. godine.
Ta rastuća baza troškova remeti tradicionalni odnos između ponude i potražnje unutar hotelske industrije, a hotelski operateri sve više ograničavaju zalihe kako bi odgovorili na manjak osoblja, smanjili režijske troškove i zaštitili cijene. U praksi to znači da putovanje izvan špice možda više neće donositi prethodno dostupne razine uštede, jer veza između cijena i popunjenosti slabi.
Izgradnja izvrsnog hotelskog programa
Predviđene promjene u putovanjima za razonodu otvaraju vrata tvrtkama da pregovaraju o boljim ponudama s hotelskim partnerima za 2024.
Novi programski prioriteti i promjena obrazaca putovanja znače da bi kupci putovanja trebali ponovno procijeniti postojeće aranžmane i dati prednost pregovaranju o boljim cijenama u najčešće posjećenim hotelima i gradovima. Koncentriranje potrošnje na manji broj pružatelja usluga trebalo bi pomoći u osiguravanju boljih cijena, poboljšanih uvjeta i drugih pogodnosti, čak i za manje tvrtke.
Simon Fishman, potpredsjednik, Global Hotel, Amex GBT, rekao je: „Uz smanjenje potražnje za rekreativnim putovanjima, mi i naši korporativni klijenti imamo poboljšanu poziciju za pregovaračkim stolom, što znači da možemo učiniti još više cijena dostupnim putnicima.
“Također je pravo vrijeme da provjerimo je li hotelski program prikladan za budućnost. Više nego ikad, radi se o pružanju putnicima relevantnih i personaliziranih opcija. Netko će možda željeti najbolju cijenu, dok će drugi dati prednost pogodnostima i iskustvu.
“Kakav god izbor napravili, želimo da ti gosti budu prepoznati kao putnici Amex GBT-a i da dobiju najvišu razinu usluge koju status pruža. Radimo s našim partnerima za smještaj kako bismo to ostvarili.”
Da biste saznali više o tome kako trendovi u nastajanju mijenjaju hotelski krajolik za poslovne putnike i za savjet kako dobiti veću vrijednost od potrošnje smještaja, možete pristupiti cijelom izvješću OVDJE .
