IQM Šibenik – preliminarni rezultati mjerena kvalitete destinacije

Osnovni cilj projekta je uspostaviti dijalog u turističkom sektoru

Izvor i foto. Turizmoteka/TZG Šibenik

TZ grada Šibenika je ove godine pokrenula projekt IQM Šibenik u suradnji s tvrtkom Feel IQM s ciljem podizanja kvalitete destinacije koja postaje ključan čimbenik u odabiru destinacije.
Osnovni cilj projekta je uspostaviti dijalog u turističkom sektoru i osigurati uvjete za rast kvalitete turističke ponude grada Šibenika. Kroz ovaj projekt će se sustavno i kontinuirano provoditi monitoring, pratiti razvoj kvalitete, savjetovati kako unaprijediti destinacijsku kvalitetu.

Jedna od glavnih faza projekta je početno mjerenje kvalitete i online reputacije turističkih dionika. Provedena su mjerenja uz procjenu i usporedbu parametara s relevantnih platformi Google Maps, Booking, Trip Advisora, a mjerena je on line reputacija za razdoblje 01.01. .- 31.12.2021., te za razdoblje od 01.01. – 01.06.2022.
Mjerenjem je obuhvaćeno oko 150 objekata iz skupina atrakcije, kampovi, hoteli, hosteli, lokalna proizvodnja, javna infrastruktura, privatni smještaj, restorani, caffe barovi, agencije.

Preliminarni podatci su ukazuju da možemo biti izuzetno zadovoljni rezultatima koji su pokazali kako je ukupna kvaliteta destinacije ja 2021. godinu 91/100 na temelju 13 051 recenzije. Za prvi dio 2022., mjerenja su pokazala da je kvaliteta destinacije 93/100.

Preporuka svjetske prakse je da je najniža prihvatljiva kvaliteta usluge i proizvoda 80/100, a budući je kvaliteta Šibenika daleko iznad toga možemo zaključiti kako je Šibenik izuzetno konkurentan i mora težiti zadržavanju ovih odličnih rezultata.
Vjerujemo da svaki dionik turizma Šibenika želi ostvariti kvalitetu u skladu sa destinacijskim nivoom, te se ovim rezultatima potiče da se svojom kvalitetom jača konkurentnost i ugled cjelokupne destinacije.

Ono što je bitno naglasiti je da je kvaliteta destinacije stabilna tokom cijele godine, ne dolazi do smanjenja kvalitete u špici sezone, što je izuzetno pohvalno za sve dionike. Naravno još uvijek ima dosta mjesta na napredak, potrebno je osvijestiti važnost interakcije s gostima, te važnost recenzije koje je proteklih nekoliko godina izuzetno važan i relevantan marketinški alat.
Ovim putem pozivamo sve dionike i pružatelje usluga da potaknu i motiviraju svoje goste na ostave svoje recenzije na web platformama kako vi povećali on line reputaciji i unaprijedili kako vlastito poslovanje, tako i prepoznatljivost destinacije.

IQM Šibenik - rezultati mjerenja kvalitete destinacije