Što donose EU kamping nagrade ?

1982-2022

Izvor : Turizmoteka     Foto: leadingcampings.com

Piše: Jerko Sladoljev

Da postizanje predikata najkvalitetnije kamp-marke u Europi nije posao za jednu sezonu dokazuju to dva najnagrađivanija kampa u Europi : jedan u Španjolskoj , Camping Playa Montroig u Taragoni ( s motom „Camping in style“ ) i Zaton Holiday Resort u Zadru (s motom „ Familiy paradise“).

Na primjeru tih kampova , igrom slučaja, oboje slave ove godine velike obljetnice : prvi 60 a drugi 40 godina svog postojanja. Imaju i puno zajedničkih marketinških i brending formula pa i nije čudo zašto su sa prestižnim priznanjima na europskom pijedestalu . Uspijevaju in continuo primjenjivati nove tehnike i rješenja iz kamp-prakse fokusirano na potrošače, a pritom ne izgubiti ništa od svoje autonomnosti.
Camping Playa Montroig kao i Zaton Holiday Resort su prvi u svojoj zemlji dobili oznaku ADAC Superplatza i to sve godine svojeg poslovanja uspješno nosili, dakle do sada nikad izgubili . Oba kampa su prvi i jedini u svojoj zemlji dobili oznaku Leading Campings of Europe. Nakon njih mnogi tzv. „folowers-i “ dobivali su te atribute kvalitete ali i gubili ih što govori o potrebi „stalnog peglanja kvalitete“ i cjenovnih odnosa koji potvrđuju vrijednost za novac.

Odlučujuće u cijeloj prići je ipak postati leader, izdržati teški kondicijski trening i onda kao lokomotiva vući za sobom druge .Biti prvi među istima i izdržati pola stoljeća nije lak zadatak. Prema istraživanjima ADAC-a a na osnovu dugogodišnjeg internet praćenja upita kamp klijentele europski kampovi nisu sposobni kvalitetno zadovoljiti postojeću potražnju. Odnos klijentele koja traži visoku kvalitetu i ponuda te kvalitete u sadašnjim kampovima još uvijek je u velikom raskoraku tako da do prije dvadesetak godina 1 % svih europskih kampova više kvalitete nije bilo u stanju zadovoljiti oko 15% potražnje za isključivo visokom kvalitetom. Raskorak je 2005.g. iznosio oko 14% za kampove sa pet zvjezdica, 11% za kampove sa 4 zvjezdice da bi se tek sa tri zvjezdice odnos ponude povečao za 6% u odnosu na potražnju. Raskorak u potražnji za kvalitetnim kampovima svake godine raste i tu je bio evidentan manjak ponude . Uvidjevši taj tržišni „ gap“ veliki dio vlasnika kamping objekata okrenuo se velikim investicijama u kvalitetu . Danas je taj tržišni manjak za kvalitetom više nego prepolovljen a na karti izvrsnosti se mijenjaju sve više protagnista iz struke. No manjak kvalitete kao da svake godine raste jer se mijenjaju navike i sklonosti kampista pa je pitanje kada će se i dali potražnja zasititi i najkvalitetniji ( čitaj: najskuplji ) kampovi stati na loptu što može odraditi samo potražnja odnosno kampist - potrošač.

Notorna je činjenica da prestižna priznanja europskih kamping institucija i potrošača služe kao alibi vlasnicima kampova za dizanje cijena . Ali ne samo to: činjenica je da i poslije svakog priznanja na pr. za Superplatz ADAC-a po praćenjima nekih kampova skače i potražnja između 5-10 % na njemačkom govornom području što nije mala stvar. Poznato je da na temelju tih i sličnih nagrada raste prepoznatljivost kampova na domaćem i stranom tržištu. Dakle nagrade postaju marketinški alat. Posebno se cijeni dokazivost kvalitete putem ocijene društvenih medija gdje ulogu inspektora preuzima sam potrošač jer tada je očiglednije i kredibilnije da ponuda odgovara opisu kampa.

Ova stremljenje ka kvaliteti Zatona i Playe Montroig su učinili maksimalno prepoznatljivim i zanimljivim sam proizvod postojećim kupcima putem društvenih medija i internet kanala. Uveliko su opravdali uloženo i honorirali vlasnike boljim rezultatima. No na kraju treba naglasiti da efekt takve nagrade je višestruk i čini ponosnim i one koji rade u samim kampovima što definitivno može utjecati na bolju korporativnu kulturu i radni elan. Tako se stvara emotivnija vezanost klijentele za kamp ali i kamp djelatnika za svoju marku.