Španjolska: Velika ulaganja hotelskih lanaca u kamping ponudu!
Prednost ili opasnost za kvalitetu kamping ponude?
Izvor i foto: Turizmoteka/fedcamping.com
Piše: Jerko Sladoljev
Vlasnici obiteljski vođenih kampova u Španjolskoj svojim kreacijama i upravljačkim vještinama mijenjaju kroz povijest poslovanja , svijet ponude u tom segmentu smještaja u turizmu. Slično se dešava i kod nas, ali u Španjolskoj se dešava val investiranja hotelijera u kamping sektor.
Premda su vlasnici obiteljski vođenih kampova sami stvaralii svoj trade mark koji je danas postao poseban uzor i vrlo kompetitivan faktor u ukupnom španjolskom turizmu, novi trendovi prijete da se kroz megalomaniju i industrijski vođeno kamping poslovanje uništi dio kvalitete i image-a, a i samog branda španjolskog kamping proizvoda.
A toga se boje i mali obiteljski vlasnici kampova .Oni su na primjer dokazali svojim hrabrim počecima glamping ponude , koju je njih nekolicina hrabro započela prije 20-tak godina s velikim ulaganjima, da bi tek danas poslije 20 godina došla na svoje i osjetila nagradu od strane potražnje, kako po brojkama u ostvarenjima tako i financijskim rezultatima. To si veliki igraći i investitori baš i ne bi dozvolili. Jer njihovo je počelo zarada danas.
Vidjevši kako danas vlasnici tih obiteljskih kamping kompanija prave dobre poslove i postaju profitabilniji od hotelskih ponuda, veliki hotelski lanci i drugi investitori iz sektora u Španjolskoj , okreću nove listove i sve više ogromne investicije ulažu upravo u kamping sektor.
Ulazak velikih industrijskih investitora u kamping sektor postavio je i dužno pitanje kamping struci koliko je taj industrijski pristup i prenamjene prostora opasan za ponudu i struku i dali će joj to štetiti ili koristiti?
Španjolska kamping federacija smatra da je nemoguće konkurirati malim obiteljskim vlasnicima kampova koji svoju struku vide kao upravljačku umjetnost s određenim poslovnim principima, a koja počiva na načelu da se nikad ne smije prepustiti aktualnoj situaciji potražnje, ne mirovati i uvijek izlaziti s hrabrim novinama ( čitaj : investicijama) pred korisnike usluga.
Veliki hotelski lanci koji sada ulažu u kamping industriju ( ili namjeravaju dio ponude rekonstruirati u kampove) imaju uglavnom jedan jedini strateški cilj i motivaciju, a to je ulaganje tamo gdje se ulog najviše isplati kako bi izvukli maksimalnu dobit danas i odmah.
Uložiti hrabro u nešto novo i čekati 20 godina na povrat investicije nije dio njihovog strateškog scenarija kao što to hrabro čine mali obiteljski vlasnici , mišljenja su u Kamping federacije Španjolske.
Kamping struka vlasnika obiteljskih kampova je osnivala kampove s filozofijom ostanka izvorno vjerna principima kampiranja i ostaje uvijek dosljedna izvornim idejama kako bi se zadržala originalnost ponude.
U Kamping federaciji Španjolske ,prema mišljenju bivšeg predsjednika Marie Jose Rosella, smatraju da su velike hotelske kompanije po svojoj vokaciji određene za druge ponude, i da neće favorizirati originalnost već prije svega zaradu, pa stoga nemaju kompetencije da budu konkurentne. Sadašnje generacije u kamping upravljanju , pogotovo manjih obiteljskih kampova , oduvijek su bile korak ispred u favoriziranju i nuđenja novih ponuda istražujući potrebe potrošača bez obzira na brze zarade danas .
Velike kompanije, su inertne i prije svega u svom managementu i lancu odlučivanja trome, a na tržištu su jake samo zbog svoje veličine, ali nikako kvalitete. Stoga kao takve nemaju personalni „touch“ i potpis s osobnim karakterom USP-a pa ih se kao takvih i ne treba bojati.
Kamping vođen s ljubavlju za struku, a ne prije svega za zaradu imat će i mirnu i kvalitetnu budućnost , zaključuju kamping stručnjaci u Španjolskoj.