Kampovi za 10 posto premašili noćenja u odnosu na rekordnu 2019., no sektor upozorava na potrebu snažnijeg poticanja investicija u održivost i digitalizaciju

Prirodan položaj i investicije su doveli hrvatski kamping do vrha ponude na Mediteranu, no novi standard definiraju snažna ulaganja u održivost i digitalizaciju koja Hrvatska mora pratiti kako bi zadržala konkurentnost na sve zahtjevnijem tržištu

Izvor i foto: Turizmoteka/KUH


Kamping turizam nastavlja potvrđivati poziciju jednog od najuspješnijeg segmenta hrvatskog turizma. Tako su na razini godine kampovi ostvarili skoro 21,2 milijuna noćenja, što je rast u odnosu na godinu prije od 22%, ali još značajnije, porast od čak 10 % u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Riječ je o rezultatima koji su nadmašili očekivanja na početku ove godine, moglo se čuti na 16. Kongresu hrvatskog kampinga koji je okupio više od 350 predstavnika kamping sektora, a koji se ove godine održava u Amadria Parku, u Šibeniku, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH), a uz podršku Ministarstva turizma i sporta RH, Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice grada Šibenika.

Najveći broj noćenja ostvarile su Istarska, Primorsko-goranska i Zadarska županija, a najveći postotni porast u odnosu na 2019., od čak 24 % više noćenja, ostvarili su kampovi Ličko-senjske županije, što obuhvaća sjeverni dio otoka Paga i ličke kampove sve do Plitvičkih jezera.

''Brojke su ove godine još jednom potvrdile da je kamping, kako u Hrvatskoj, tako i diljem Europe, sve traženiji turistički proizvod. Uz nautiku i obiteljska seoska domaćinstva, kampovi su jedini koji su do kraja listopada premašili rekordne završne rezultate iz 2019. godine. Osim blizine ključnih tržišta i atraktivne prirodne lokacije, jedan od ključnih razloga za takav uspjeh je investicijski val u hrvatskom kampingu u proteklom desetljeću, a koji se nastavio, ponešto usporeno, ali ipak intenzivnije od konkurencije, i tijekom ovih kriznih godina. Hrvatska je jedna od najkonkurentnijih kamping destinacija na Mediteranu, a kada je riječ o kvaliteti kampova, zauzimamo 2. mjesto u Europi, odmah iza Nizozemske. No konkurencija ne miruje i za zadržavanje trenutne pozicije moramo nastaviti investirati i podizati kvalitetu u kampingu, a posebno pratiti nove trendove u kontekstu održivosti i digitalizacije”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman.

”Turizam je posljednje tri godine dokazao da može biti stabilizator negativnih ekonomskih trendova i snažan poticaj gospodarstvu Hrvatske. No turistički rezultat se ne događa sam po sebi, on je rezultat milijardi kuna ulaganja u kvalitetu turističkih objekata i usluge. Ova kriza je jasno pokazala da oni objekti u koje se kontinuirano ulaže bilježe najvišu potražnju, a oni u koje se ne ulaže imaju sve veće probleme. Turizam u EU se nalazi pred velikim investicijskim ciklusom u održivost i digitalizaciju i oni koji neće pratiti investicijski tempo gubit će konkurentsku prednost i tržišnu poziciju. Zato moramo hitno riješiti najveće prepreke investiranja i razvoja u turizmu, a to su manjak radne snage, do kraja neriješeno turističko zemljište, pomorsko dobro kao i veće porezno opterećenje u odnosu na konkurenciju, posebno u kontekstu PDV-a, a paralelno pronaći najbolje načine poticanja investicija u održivost i digitalizaciju. NPOO je otvorio vrata poticanju takvih investicija, dobili smo krovnu Strategiju razvoja održivog turizma, no moramo se ubrzati jer zemlje u okruženju mnogo aktivnije rade na poticanju te tranzicije, svjesne da je to preduvjet za turistički rezultat u narednim godinama”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.

Tijekom bogatog i raznovrsnog kongresnog programa, održana su predavanja o ključnim emitivnim tržištima i predviđanjima za nadolazeću sezonu, promociji, primjerima dobre prakse u kampingu i mogućnostima bespovratnog financiranja itd. Posebno je istaknuta ponuda domaćih i inozemnih proizvođača glamping šatora i mobilnih kućica, s novim modelima za 2023. godinu, a svoju ponudu su izložili brojni proizvođači i zastupnici prateće opreme za kamping industriju, koja ima veliki izvozni potencijal za domaće tvrtke.