Italija predstavila petogodišnji plan razvoja kampinga i kamping udruženja FAITA Autor: Jerko Sladoljev
Nakon Francuske, Italija je evropska zemlja sa najvećim brojem terena za kampiranje
Izvor : Turizmoteka Foto: FAITA
Za narednih pet godina, vlasnici talijanskih kampova udruženi pod asocijacijom FAITA razvijati će svoje djelovanje prema petogodišnjem strateškom i razvojnom planu repozicioniranja a na temelju programa aktivnosti koji je već u realizaciji.
Nakon Francuske, Italija je evropska zemlja sa najvećim brojem terena za kampiranje. Dvije tisuće i dvjesto terena su po površini veći od francuskih, a radi se ukupno o 500.000 parcela ( Hrvatska ih ima oko 65.000), što je izuzetno veliki kapacitet za ovu važnu turističku zemlju.
Kampovi se međusobno razlikuju po izgledu. Najveći broj se nalazi na obali, a imaju i najveću površinu. Najveća koncentracija je na venecijanskoj obali, tj. od gradova Cavallino i Lesolo, a ima ih mnogo i u dijelu pokrajina Emilia Romagna, Marche (između gradova Ravenna i Ancona).Južnije, vrlo je bitan dio na rtu Gargano, ali kada se govori o strukturi turista, ovdje uglavnom borave domaći gosti. U regijama Veneto i Emilia Romagna prevladavaju njemački i nizozemski gosti.
U unutrašnjosti zemlje manja je prisutnost kampova. Izuzetak čine dijelovi smješteni uz jezera, npr.u alpskom i apeninskom predjelu (Lago Maggiore, Lago di Garda, Lago d’Iseo, Lago di Lugano, Lago di Trasimene).
U planinskim predjelima značajno je prakticiranje kampiranja naročito od strane populacije sjevernog dijela Italije.
Klasifikacija i reguliranje kampova regulirani su na razini pojedinih regija. Zbog toga FAITA, Talijanska federacija za kamping-turizam ujedinjuje već dobro organizirane regionalne sindikate. Središnji ured sa generalnim zastupnikom nalazi se u Rimu a financira se uglavnom od članarina i projekata s kampovima. FAITA ima i svoje glasilo Federcamp.
Talijani sve više provode odmor u inozemstvu. Na taj su način postali izvrsni klijenti u francuskim i hrvatskim kampovima. U Francuskoj se talijanski turisti sa milijun ostvarenih noćenja nalaze na petom mjestu jednako kao i u Hrvatskoj sa preko milijun noćenja ( 2015.g.).
FAITA se značajno okreće i stavlja najveći strateški imperativ razvoja na regionalne kamping udruge kako bi značajnije omogućili svakoj da aktivira sinergijske alate a time i strategiju ubrzavanja i optimiziranja razvoja federalnog djelovanja. Naime najveće bogatstvo FAITE je u poštivanju razvoja i raznolikosti svake regionalne udruge koje su svaka ponaosob specifične i nemaju sve iste ciljeve i vrijednosti u kvaliteti proizvoda ali baš zbog tih razlika je federalno djelovanje neophodno.
FAITA u svojim dokumentima podcrtava da se kamping struka u Italiji čini podcijenjenom u smislu vidljivosti a i u smislu potražnje i ponude. Za prevladavanje te kritičnosti petogodišnji plan razvoja usmjerava sektor na veću prepoznatljivost kao temeljnu i integralnu funkciju nacionalne turističke ponude. Stoga sve više sredstava će se ulagati u stvaranje novih modela institucionalne komunikacije; izrada studija i publikacija koje ističu njegovu specifičnu težinu u proizvodnji turističkog BDP-a; pokretanje nadzornih i kontrolnih alata kao što je posebna zvjezdarnica na otvorenom; referentni sustavi i njihova implementacija, ali također i kroz partnerstva i alata za vanjske odnose.
Konkretno, interno, bit će potrebno: reorganizacija komunikacijskih aktivnosti prema Conf-commerceu, Confturismu i drugim konfederacijama koje se bave kampingom u Italiji.
Institucionalna i funkcionalna komunikacija sustava FAITA-FederCamping artikulirana je i optimizirana kroz različite prije svega upravljanje kampingom.
Službeni organ Federacije već je bio predmet nedavnog grafičkog i funkcionalnog repozicioniranja koji je na zadovoljavajući način poboljšao njegovu komunikacijsku učinkovitost. Sada će biti potrebno implementirati pojedine segmente i sadržaje kroz periodično objavljivanje tehničkih studija, kao i posvetiti više prostora člancima vezanim uz inovacije i dizajn po uzoru na njemački Camping Impulse. Baza podataka za slanje časopisa također je integrirana i ažurirana kako bi se povećala njezina distribucija ciljanijim i specifičnijim temama od interesa.
Nadalje izrađen je i novi model institucionalne komunikacije prema tijelima i institucijama povremenim slanjem priopćenja za javnost, studija i publikacija. Slanje časopisa je online poveznica svima. Također će se poduzeti radnje za stvaranje grupe specifičnog zadatka za aktivnosti lobiranja i za organizaciju događanja, konferencija, čak i u okviru najkvalitetnijih reprezentativnih smještajnih kapaciteta za povećanje imagea i vidljivosti sektora, također kroz novi model druženja.
Izrađene su nove web stranica FAITE koje puno više uvažavaju specifičnosti regionalnih udruga.
Domaći društveni kanali su implementirani i postali učinkovitijima, s posebnom pažnjom na emocionalne medije poput Instagrama. FAITA je umrežila svoj magazin Camping Managementa On Line, kao dinamičniji komunikacijski i informacijski alat koji poslovnom svijetu pruža česte, pouzdane i relevantne vijesti i podatke.
Instrument snažnog strukturalnog razvoja potencijala sektora je bogatstvo profesionalnosti operatera i poduzetnika koji djeluju kao obrazovna poluga. U tom smislu, razvoj i predlaganje tečajeva je FAITA-ina prioritetna obveza. Aktivnosti za poduzetnike usmjerene su na povećanje vještina kroz planiranje sastanaka među poduzetnicima radi usporedbe poslovnih modela i povećanja "pozitivne kontaminacije".
Na tom će se terenu podržati i aktivnosti primjerene generacijskoj tranziciji.
Program izobrazbe bit će integriran: planiranjem i rasporedom stručnih tečajeva za zaposlenike u učionici i u FAD-u na određene teme koje također predlažu tvrtke; od pristupa For.T fondu za financijsko usavršavanje uz podršku poduzećima za planove obuke poduzeća; od osmišljavanja tečajeva osposobljavanja i operativnih priručnika preko EBNT-a; ugovorima i suradnji s tehničkim institutima i sveučilištima za tečajeve, nastavu i za organizaciju specifičnih seminara i praksi u sektoru.
Međutim glavni cilj savezne obveze od regulatorne hitnosti koje treba riješitije uvođenje i afirmacija koncepta kampinga kako bi se u svakoj odredbi zakona legitimirao sektor turizma na otvorenom; zatim tehničko i strukturno definiranje mobilnih kućica; standard mišljenja o krajoliku i potvrde o održivosti animacijskih tvrtki. No noseća tema u narednom periodu je ekološka održivosti, koja će se na mjesečnoj bazi raditi s fokusnim grupama u regiji. Aktivnost će se integrirati s dodjeljivanjem savjetnika za specifične probleme i s izravnom potporom poduzećima ako regionalna vlast ili klubovi nisu u mogućnosti ispuniti zahtjeve. Otvaraju se uredbe o energetskoj učinkovitosti za sektor; definiranje zahvati predviđeni za "prenamjenski bonus"; upravljanje energetskim tarifama; • specifična ISTAT klasifikacija;
• SIAE sporazum: razvoj struktura, identifikacija novih nacionalnih i međunarodnih tržišta, novi način putovanja kamperom i profesionalno upravljanje parkirališnim površinama, vizija vani, i više kao oblik prijemčivosti ali kao filozofija odmora. Tome se mora dodati daljnji i pažljiv pogled na rast usluga s dodanom vrijednošću
u sklopu smještajnih kapaciteta, pravi osebujni i karakterističan element talijanske ponude gostoljubivosti na otvorenom.
Fleksibilnost tržišta, novi trendovi, novi pristup kampiranju nove vrste turista, nude brojne mogućnosti poduzetnicima da identificiraju nove poslovne modele ali to su i novi izazovi. I u tome nema boljih ili lošijih modela dakle sve treba raditi na povećanju atrakcije za segment kamping resurs.
Ukratko, već je započeta intenzivnija i življa aktivnost FAITE , a provodi se jačanje središnje organizacije za podršku regionalnim udrugama i uključivanje u zastupljenost svih vrsta poduzeća.
Filozofija novog managementa FAITA namjerava postići postupni i homogeni rast svih tvrtki u sektoru prateći one koji zaostaju na putu rasta koji ih uključuje u orijentiran na nacionalno, a ne na međunarodno tržište, koje nudi smještaj putujućim gostima ili stalnim korisnicima ili s formulama za dugotrajan boravak. Pristup bi u svakom slučaju trebao biti orijentiran na dinamične modele, koji mogu brzo prilagoditi ponudu i usluge vezane uz nju. te mnogo veće rezultate kroz putove i metode predviđanje potreba tržišta u cilju optimizacije konkurentnosti i profita.
Pri tome FAITA naglašava zaključno riječju INKLUZIJA što znači da će pomagati i poštivati sve tržišne igraće koji rade za platformu kampinga i svih grupe za atrakciju gostiju. Posebno onih koji rade na prepoznatljivosti i unaprjeđenju kamping kvalitete o atrakciji gostiju u tu tržišnu nišu. Konačno, bit će moguće aktivirat i ugovarati partnerske aktivnosti s tim tržišnim subjektima kao vanjskim suradnicima , kroz kooptacije. Predviđeno je i konstituiranje posebnog SAVJETA za mlade poduzetnike koji će upravljati generacijskom primopredajom kroz prijenos poslovnih i međuljudskih vještina.
Potiče će se stvaranje radne skupine koja će pratiti start-up te će se intenzivirati stvaranje novih poslovnih modela i suradnja sa sveučilištima kako bi se novim diplomantima predstavile mogućnosti sektora sljedećih godina.
Osobno kao dugogodišnji aktivist koji je radio na poboljšanju relacijskih modaliteta u kamping segmentu , nisam do danas vidio neposredniji , odlučniji, ali i uljudniji komunikacijski model koji će sigurno intenziviranjem odnosa između nacionalnog i regionalnog zajamčeno dinamičnije motivirati ovaj perspektivni segment turizma u Italiji. Dobar primjer za naše kamping sindikaliste.