Istraživanja u Španjolskoj potvrdila : treba udružiti „ on i offline“ tehnike oglašavanja!

Vodeće španjolske kamping kompanije ulažu sve više znatan dio marketinškog proračuna u „offline“ medije

Izvor : Turizmoteka       Foto: KUH

Piše: Jerko Sladoljev


Prije desetak godina počela je digitalna era u oglašavanju i većina naših
turističkih stručnjaka u marketingu se je okrenula tzv. „ online“ tehnikama
zanemarujući uvelike stare dobre „offline“ kanale. No iako „ on i offline“ tehnike oglašavanja izgledaju kao dva brata istog roditelja pri čemu smo, u zadnje vrijeme jednog brata zanemarivali a drugog prigrlili , vrijeme je pokazalo da smo bili u krivom.

Dokazalo se je posljedično u životnoj praksi da ta dva kanala imaju sasvim različite oglasne efekte i da su u biti jedan marketinški organizam ali sa dva lica.
Najjača marketinška i oglasna agencija za kampove u Španjolskoj „ Servicios Turisticos Heinze Latzke“ iz Barcelona , istražila je taj fenomen i dokazala da u slučaju kampova postoje dvije faze kupnje proizvoda: prva u momentu inspiracije za kupnju u kojoj je odlučan „online“ kanal i druga faza kada je donesena odluka za putovanjem dodatno informiranje kroz „ offline“ tehnike kako kamping vodiče tako istraživanja selekcijom najboljih „ (na pr. u nas Top Camping“ brošura ) .

To je jedan od najvažnijih razloga zašto se vodeće španjolske kamping kompanije okreću i ulažu sve više znatan dio marketinškog proračuna u „offline“ medije.

Multikanalna komercijalizacija postala je najuspješnija formula kako pomoći kampisti da donese ispravnu odluku gdje putovati. Dakle i sam klijent mora shvatiti da mu kamp nudi oglasne aktivnosti i kroz pisana obećanja u brošurama daje dodatne garancije tih obećanja , praktično garantira i pomaže u odluci. Svako pisano obećanje je i ugovor koji se mora poštovati. A ta potvrda je zadnji element u lancu odlučivanja kamo i zašto putovati. Potvrđuje to i ova studija.

Dakle, iako je u zadnjoj dekadi bilo govora da je najvažnija forma u marketingu ona „ online“ sada se je i znanstvenim istraživanjima potvrdilo da je jedini pravi ključ i formula u kamping oglašavanja ujediniti obje tehnike .
I na kraju, kao i uvijek u životu , praksa ( čitaj: gost-kampist) je najbolji učitelj u marketingu.