ADAC: Prve prognoze za turističku sezonu 2023.

92% Nijemaca koji su putovali ove godine, neće se odreći turističkih putovanja u 2023.

Izvor i foto: Turizmoteka/ADAC

Piše: Jerko Sladoljev

ADAC- njemački automobilski klub s preko 16 milijuna članova, obavio je putem PIN programa, iscrpno istraživanje o mogućoj potražnji Nijemaca za turističku sezonu u europskim destinacijama za 2023. godinu.

Rezultati istraživanja govore da usprkos brojnim opterećenjima recesijom, energetskom krizom, pandemijom i ratu u Ukrajini, zanimanje Nijemaca za turističkim putovanjima ostaje jednako visoko kao i ove godine. Za Hrvatsku jako bitan pokazatelj budući da Nijemci čine najbrojnije naše turiste. Europa će za Nijemce ostati i dalje u žiži interesa dok će daleke destinacije i dalje padati.

Najveće zanimanje Nijemaca za odmor ostaje i dalje Njemačka kao domaća destinacija, a slijedi ju Francuska i na trećem Italija. Hrvatska u izvješću nije spomenuta iako je prema prošlogodišnjem istraživanju na primjer Istra bila prvi europski izbor Bavaraca u kamping segmentu.

Najtraženije i najzanimljivije destinacije će biti one sa dobrom i jakom plažnom ponudom (22%), slijedi aktivni odmor (16%), i gradska putovanja(13%).
Najveći dio ispitanika članova ADAC-a (čak 56%) je ove godine koristilo turističke usluge, a 22% je putovalo čak i više puta nego 2021.g.
No najvažniji je podatak da se 92% Nijemaca koji su putovali ove godine, neće odreći turističkih putovanja u 2023.
Po mišljenju svih ispitanika najveći element u marketingu koji ih je posebno privlačio je bilo fleksibilan pristup domaćina kod uvjeta knjiženja rezervacija( bookinga).
Zanimljiva je i osviještenost mlađe turističke populacije ( od 18 do 24.god.) koja smatra da je održivost u turizmu najvažnija.

No, najjači element potražnje i atrakcije kad je turizam u pitanju, kod čak 54% ispitanika je destinacija izvan masovnog turističkog prostora i ugođaja.
Sudeći prema tim pokazateljima , dobro bi bilo da naši turistički poslenici, stratezi i marketing stručnjaci dobro prouče ovu studiju, jer kako izgleda njemački jezik će nam biti dominantan i naredne godine.