Završili prvi ovogodišnji sajmovi …

Pregled događanja viđen očima Kamping udruženja Hrvatske

 

Izvor i foto: KUH.hr

Beč, Ferien-Messe, 11.01.-14.01.2018.

Na najvećem austrijskom turističkom sajmu, Ferien-Messe u Beču, između više od 800 izlagača iz 80 zemalja, KUH je u sklopu HTZ-ovog štanda predstavio hrvatsku kamping ponudu. Osim KUH-ovih promidžbenih materijala, brošura „Croatia's Best Campsites“ i „OK Mini Camps“, na zajedničkom suizlagačkom prostoru KUH-a bile su izložene brošure i sljedećih tvrtki: Valamar Riviera, Adria more, Hadria, Arena Hospitality Group te Mon Perin.

Uz vrlo dobru posjećenost sajma (153.000 posjetitelja u samo 4 dana trajanja sajma, +3% u odnosu na lani), posebno se ističe veliki interes za smještajem u mobilnim kućicama, apartmanima, bungalovima i sobama, te su stoga kampovi, koji osim smještaja na parcelama i kamp mjestima nude smještaj i u drugim, čvrstim oblicima smještajnih jedinica, bili posebno traženi. Posebno se ističe interes za smještajem na području Dalmacije (središnja Dalmacija) i dalmatinskih otoka.

Svoj boravak posjetitelji uvelike vežu uz samu destinaciju (istaknuti se može interes za boravkom u okolici Umaga, Poreča, Pule, Rapca, na području Splitsko-dalmatinske županije, odnosno na otocima Krku, Rabu i Braču), prirodne ljepote (plaže, od kojih se posebno traže one pješčane) i aktivnosti (vodeni sportovi poput ronjenja i jedrenja), dok sadržajima u sklopu samog smještajnog objekta u kojem su smješteni ne pridaju veliku pažnju, te će radije odabrati manji kamp bez animacijskih programa, kamp odmorište i sl. Primijećen je interes i za naturističkim kampovima, posebice na području Istre.

Utrecht, Vakantiebeurs, 09.01.-14.01.2018.

Najveći nizozemski turistički sajam, uglavnom kamping tematike, ove je godine posjetilo 105 369 posjetitelja (-3% u odnosu na lani). Osim KUH-ovih promidžbenih materijala, na zajedničkom suizlagačkom prostoru bile su izložene brošure tvrtki: Valamar Riviera, Arena Hospitality Group, Adria more, Hoteli Njivice, Hadria te Pakoštane.

Najtraženije regije su Istra i Kvarner (zbog blizine), dok se od destinacija najviše ističe NP Plitvička jezera. Velik broj pitanja bio je usmjeren na tipologiju i vrste plaža, a primijećeno je da dio gostiju radije preferira kraće boravke u više kampova kako bi na taj način mogli obići čim više destinacija, pritom se većinom raspitujući ili za veće kampove u neposrednoj blizini gradova (Zadar, Šibenik, Split, Dubrovnik) ili za male, obiteljske kampove.

I dalje je prisutan izniman interes posjetitelja za cestovnim kartama. Trajanje putovanja do Hrvatske posjetitelji često uspoređuju s onim do Španjolske, pa je stoga posjetiteljima bilo potrebno pružiti informacije i savjete vezane za pravce dolaska, trajektne veze, prometna pravila i sl. Pitanje koje se često puta postavilo od strane posjetitelja sajma odnosilo se i na kazne za nepropisno parkiranje. Naime, zbog neplaćanja kazne na licu mjesta (tj. po redovom postupku), gostima su se troškovi kazne naknadno drastično povećavali što je istaknuto kao velik nedostatak.

Leeuwarden, Caravana, 18.01.-23.01.2018.

Sajam „Caravana“ se održava u WTC Expo Leeuwardenu na 45.000m2. Na sajmu je ove godine bilo preko 400 izlagača kampova iz cijele Europe, a nudila se bogata ponuda kampera, prikolica, pred šatora, glamping šatora te sve dodatne opreme za kampiranje.
Službenih podataka o broju posjetitelja još nema, ali prema ACSI-u je bilo 45 000 posjetitelja što je 4% manje u odnosu na prošlu godinu.
Pitanja posjetitelja su se odnosila na kampove za djecu, kampove koji nisu veliki i bučni, male obiteljske kampove i kamp odmorišta. Bilo je dosta upita vezanih za kampove na otocima te njihova povezanost sa kopnom, i troškovi trajekta.
Ujedno, primjetno je da sve više posjetitelja traži male mirne kampove sa manje gostiju (bili su veoma traženi prospekti o malim i srednjim kampovima u Hrvatskoj) te je mnogo pitanja bilo oko mogućnosti aktivnog odmor te prirodne ljepote Hrvatske. Pitanja u vezi kampova, gdje su dopušteni kućni ljubimci te pješčanih plaža su uvijek aktualna.

Stuttgart, CMT, 13.-21.01.2018.

Sajam CMT ove je godine proslavio jubilarnih 50 godina postojanja, a posjetilo ga je rekordnih 265.000 posjetitelja (+12%). Osim putem KUH-ovih promidžbenih materijala, kamping ponuda Hrvatske predstavljena je i putem brošura sljedećih tvrtki: Arena Hospitality Group, Valamar, Hadria, Brijuni Rivijera, Mon Perin te Adria more.
I ove se godine dalo primijetiti da obitelji s djecom i dalje preferiraju veće kampove koji nude bogat sadržaj za djecu (od bazena do animacijskih programa i sl.), međutim s druge strane raste broj gostiju (uglavnom parovi bez djece) koji za svoj boravak traže male i mirnije kampove.

Dio posjetitelja nije nikada kampirao u Hrvatskoj, po prvi put planiraju dolazak s kamperom u neki od hrvatskih kampova, stoga su se na štand došli informirati općenito o kamping ponudi Hrvatske, bez specificiranja konkretne destinacije u kojoj bi voljeli provesti svoj odmor. Interesirali su se o mogućnostima koje određena destinacija pruža za odmor i o kamping ponudi koja se u određenoj destinaciji može pronaći. Jedno od najčešćih pitanja odnosilo se na lokacije pješčanih plaža...