Biograd na Moru: Ilirija d.d. ostvarila rekordne poslovne rezultate
Ukupni prihodi veći za 8,19 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2019.
ILIRIJA d.d. je javno dioničko društvo registrirano za ugostiteljstvo i turizam sa sjedištem u Biogradu na Moru, već 65. godinu djeluje na hrvatskom turističkom tržištu. Poslovanje ILIRIJE d.d. se temelji na principima društveno odgovornog poslovanja kao sastavnog dijela njenih korporativnih vrijednosti.
Poslovanje temelji na pružanju usluga korištenjem svojih kapaciteta (hotelskih, nautičkih, kamping) pružajući istovremeno dodatne sadržaje i usluge čime je stvoren visoko kvalitetan integriran i komplementaran turistički proizvod na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu predstavljen pod brendom Ilirija Travel. Destinacijska menadžment kompanija nastala je zbog potrebe suvremene turističke potražnje, a uvjetovane tehnološkim, društvenim, tržišnim čimbenicima i trendovima sve zahtjevnijeg gosta odnosno tržišta.
Ilirija d.d. je u devet mjeseci poslovne godine ostvarilo najbolje odnosno rekordne poslovne rezultate do sada ne samo u dijelu poslovnih prihoda, pokazatelja profitabilnosti već i u dijelu pokazatelja financijskog stanja. Ostvareni najbolji rezultati Društva pridonijeli su stabilnosti njegova financijskog stanja i nikad jačoj financijskoj poziciji odnosno ojačanoj kratkotrajnoj financijskoj imovini, nikad nižem neto dugu, te nikad snažnijoj bilaničnoj poziciji iskazanoj kroz vrijednost
imovine i kapitala.
Turistički sektori kompanije imali su snažan rast poslovnih aktivnosti u odnosu na prethodnu godinu, a pojedini i u odnosu na predpandemijsko razdoblje tj. 2019. godinu. Sektori nautike i kampinga ostvarili su daleko najbolji rezultat poslovanja od početka svojih poslovnih aktivnosti posebno u dijelu financijskih pokazatelja i pokazatelja profitabilnosti, koji su rasli dvoznamenkastim stopama rasta, i snažno su utjecali na ukupne rezultate poslovanja Ilirije d.d. posebno u dijelu profitabilnosti.
Destinacijska menadžment kompanija sa poslovnim aktivnostima realiziranim u kratkom periodu glavne sezone i posezoni, uz rast fizičkih pokazatelja poslovanja, sa uključenim događanjima realiziranim i u ostalim profitnim centrima Društva, uspjela je ostvariti rekordne poslovne prihode dok je real-estate sektor zadržao stabilan rast poslovnih aktivnosti. Također, važno je za istaknuti da je Društvo u sektoru hotelijerstva i kampinga dodatno maksimiziralo postignute rezultate.
Ukupni prihodi ostvareni su u iznosu od 162.174.011,07 kuna što je u odnosu na devet mjeseci prethodne godine, kad su iznosili 121.847.829,71 kuna, rast od 33,10%, a rezultat su rasta poslovnih prihoda odnosno prihoda od prodaje.
U usporedbi s istim razdobljem 2019. godine, do sada najbolje poslovne godine Društva, , u izvještajnom razdoblju ostvaren je rast prihoda od 8,19%.
Sektor kampinga ostvario je 49.695.322,39 kuna prihoda što je rast od 50% u odnosu na isti period 2021. godine. Uspoređujući prihode iz izvještajnog razdoblja s istim razdobljem 2019. godine, realizirane u iznosu od 34.446.659,53 kuna, ostvaren je rast od 44,27%.
Sektor nautike, kao i prethodne dvije godine, zadržao je stabilnost poslovne aktivnosti, rast prihoda i potpuni oporavak s obzirom na činjenicu da su osim Marine Kornati i preostala dva njegova segmenta tj. nautički sajam i ugostiteljstvo u izvještajnom razdoblju ostvarili rast. Nautika je ostvarila prihode u iznosu od 49.054.857,11 kuna što je u usporedbi sa 44.272.639,56 kuna prihoda iz istog razdoblja prethodne godine rast za 11% dok je i u odnosu na predpandemijsko razdoblje ostvaren rast od 10,05%.
Sektor hotelijerstva ostvario je 47.278.398,89 kuna prihoda i u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine rasli su za 72%, kad su prihodi realizirani u iznosu od 27.509.592,52 kuna, što je na razini 88,51% ostvarenja u odnosu na isti period 2019. godine, ostvarenim u iznosu od 53.415.064,41 kuna, ili 92,73% kad govorimo o izvedenim odnosno prilagođenim prihodima.
Destinacijska menadžment kompanija Ilirija Travel, kao komplementaran i integriran proizvod svih turističkih sektora, s realiziranim prihodima u iznosu od 5.820.269,11 kuna ostvarila je rast istih za 172% u usporedbi sa 2.140.353,93 kuna prihoda iz istog razdoblja prošle godine. Rezultat destinacijske menadžment kompanije rezultat je snažnog oporavka industrije evenata u glavnoj sezoni i posezoni, a u usporedi sa do tada rekordnom 2019. godinom ostvareni prihodi su na
razini 88,71% do tada najboljih ostvarenja.
Real-estate sektor realizirao je prihode u iznosu od 10.146.232,38 kuna što je rast za 5% u odnosu na prihode realizirane u istom razdoblju prethodne godine, a rezultat su rasta prihoda od zakupnina i prihoda od parkinga uslijed veće posjećenosti centra i zadržane viske stope zauzetosti.
Ukupni rashodi iznose 107.366.376,77 kuna i u usporedbi sa istim razdobljem 2021. godine veći su za 39,99% kao posljedica povećanja poslovnih rashoda za 44,77% i amortizacije za 23,24%. Poslovni rashodi iznose 90.560.250,61 kuna i veći su za 28.006.922,04 kuna, a jednim dijelom njihov rast nastao je uslijed povećanja poslovnih aktivnosti na razini svih sektora Ilirije d.d. dok je s druge strane najvećim dijelom posljedica rasta troška energenata (električne energije, plina i goriva), rasta troška sirovina (hrane i pića), troška vanjskih usluga, mahom generirani inflacijom, i rastom troška plaća.
Svi pokazatelji profitabilnosti poslovanja (operativna dobit, dobit, EBITDA i EBIT) ostvarili su dvoznamenkasti rast u odnosu na isti period prethodne godine, ali i u odnosu na 2019. godinu što je posebno značajno uzimajući u obzir sve okolnosti u kojima se odvijala 2022. godina. Operativna dobit Ilirije d.d. u izvještajnom razdoblju ostvarena je u iznosu od 71.585.966,22 kuna i veća je za 20,76% u usporedbi s istim periodom prethodne godine dok je dobit ostvarena u iznosu od 54.807.634,30 kuna i veća je za 21,38%, kad je iznosila 45.152.280,88 kuna. EBITDA je veća za 20,78% u odnosu na isto razdoblje 2021. godine, dok je EBIT ostvaren u iznosu od 57.221.549,02 kune i veći je za 20,17%.
U izvještajnom razdoblju izvršena su investicijska ulaganja u iznosu od 12.745.411,75 kuna od čega se najveći dio ulaganja odnosi na turističke sektore Ilirije d.d. odnosno hotelijerstvo, kamping i nautiku u svrhu unaprjeđenja kvalitete i standarda dodatnih sadržaja.
U sektoru hotelijerstva najznačajnija investicijska ulaganja odnosila su se na rekonstrukciju i proširenje wellness & beauty centra hotela Ilirija**** i njegovo oblikovanje u medical wellness spa centar, završeno je uređenje i opremanje lobija hotela Ilirija****, potom uređenje dječjih sadržaja u hotelu Adriatic, zamjena vanjske stolarije i poboljšanje ugostiteljskih usluga.
U kamping sektoru završeno je uređenje glamping deluxe zone za 32 holiday home-a, uređenje glavnih prometnica u extra zoni i dječjih sadržaja te daljnje hortikulturno oblikovanje kampa dok je u nautičkom sektoru u svrhu podizanja razine sigurnosti odnosno zaštite života i zdravlja zaposlenika i gostiju te imovine nabavljeno vatrogasno plovilo.