Ivan Rukavina, direktor prodaje Unilinea

Uniline: Pred nama je dobra turistička godina, a očekuje nas i dobar oporavak azijskog tržišta
“Prvi izravni let iz Seoula u ovaj dio Europe šalje snažnu poruku o atraktivnosti i potencijalu Hrvatske kao turističke destinacije”

Izvor i foto: Turizmoteka/Uniline 

Pred ulazak u srce turističke sezone razgovaramo s Ivanom Rukavinom, direktorom prodaje Unilinea o trendovima u turizmu i povratku azijskih gostiju u Hrvatsku:

1. Uniline na azijskom tržištu i dalje ima svoje urede, kakve su informacije o trenutnom interesu za putovanje u Hrvatsku, očekujete li ove godine značajniji porast broja dolazaka?

Tijekom 2024. godine očekujemo nastavak trenda oporavka azijskih tržišta nakon pandemije. Neka tržišta oporavljaju se brže (Južna Koreja i Japan), a neka sporije (Kina), no ove godine očekujemo dobar oporavak, jer postoji interes za regiju, posebno za Hrvatsku. Azijskim gostima je Hrvatska vrlo zanimljiva destinacija koju rado posjećuju, i to ne samo obalu, već i naš glavni grad Zagreb, ali i druge kontinentalne destinacije i znamenitosti.

Na nedavnom putovanju managementa Uniline grupe u Kinu i Južnu Koreju potvrdili smo da su odluke da zadržimo predstavništva i tijekom izazovnih proteklih godina bile jako dobre. To nam je osiguralo stabilan i dobar odnos s partnerima, izvrsnu komunikaciju te dobre kanale za plasman naših destinacija. Predstavništva imamo u Shanghaiu (Kina) i Seoulu (J. Koreja), a u njima duži niz godina rade isti, lokalni djelatnici što nam osigurava dobru komunikaciju i kontinuitet u poslovanju.

!. Nedavno  ustanovljen let Zagreb-Seoul potvrđuje da je prepoznata potreba za direktnim povezivanjem, kakav je interes gostiju iz Azije?

Izravan let je nešto što smo u Unilineu zagovarali i prije pandemije, ali je tada na žalost zbog situacije sve zaustavljeno. Sada su se razgovori ponovno pokrenuli te je zahvaljujući zajedničkim aktivnostima svih dionika hrvatskog turističkog sektora ostvarena suradnja, na vjerujemo obostrano zadovoljstvo i korist. T’way Air će imati tri leta tjedno - utorkom, četvrtkom i subotom, a prvi letovi potvrdili su veliki interes i potrebu za ovom linijom.

Dodatno, kada smo razgovarali s predstavnicima T-Waya prilikom inauguracijske proslave, potvrdili su nam izrazito dobar status prodaje. Treba napomenuti da je ovo prvi izravni let iz Seoula u ovaj dio Europe što je izuzetno važno i šalje snažnu poruku o atraktivnosti i potencijalu Hrvatske kao turističke destinacije. Očekujemo i pojačanu last minute prodaju za tržište Južne Koreje.

3. Jesu li se trendovi gostiju iz Azije promijenili nakon korone, što traže u destinaciji?

Trendovi se nisu previše promijenili. Azijski gosti u pravilu žele vidjeti u što kraćem vremenu (9 dana, 10 dana, 12 dana) što više destinacija, znamenitosti, povijesnih lokaliteta, bitno im je da imaju puno sadržaja za vrijeme boravka. S obzirom na navedeno, najčešće njihov dolazak u Hrvatsku ne znači posjet samo Hrvatskoj već itinerer uključuje i ostale okolne zemlje. Naravno, sve ovisi o željama i upitu partnera, a zahvaljujući iskustvu od gotovo 30 godina te timu iskusnih djelatnika, zaista im možemo ponuditi uslugu po njihovoj mjeri i željama.

4. Kakvo je stanje na drugim tržištima, kad govorimo o trendovima i zahtjevima gostiju?

EU tržišta rade stabilno s blagim rastom. Overseas tržišta također bilježe pojačanu potražnju za Hrvatsku i Europsku uniju ove godine. Gledano s aspekta organiziranih putovanja, nema značajnijih promjena u trendovima, ali naglasak je svakako na doživljaju destinacija, tj. upoznavanju autohtone destinacije. Traže se nova iskustva i dodatni sadržaj uz tradicionalne posjete prirodnim i kulturnim znamenitostima. Naravno, kao i do sada, naglasak je na kvaliteti usluge na svim razinama.

4. Koja su najznačajnija tržišta Unilineu, gdje bilježite rast?

Prisutni smo na gotovo svim svjetskim tržištima (Europa, Azija, Sjeverna i Južna Amerika) te na svakom težimo postići maksimum, a cilj nam je aktivno pratiti i pravovremeno reagirati na potrebe partnera te ponuditi prilagođene programe s obzirom na specifične zahtjeve gostiju. Tako smo se ove godine počeli intenzivnije baviti s FIT, individualnim aranžmanima i high-end ponudom. Nastojimo u timu imati i osobe koje poznaju jezike zemalja s kojima surađujemo, ali i da su upoznati s kulturološkim specifičnostima partnera i budućih gostiju.

5. I za kraj, kakva nas turistička godina očekuje?

Uniline, kao agencija, veći dio poslovanja odrađuje kroz organizirani segment turističkih dolazaka (grupe), dok nam individualna putovanja čine manji udio u ukupnom poslovanju te se odnose uglavnom na segment ljetovanja, skijanja i dio sportskih aranžmana. Kad gledamo predsezonu, ona je u odnosu na prošlu godinu znatno bolja (uzevši u obzir da su prošle godine neka nama važna tržišta još uvijek bila pod restrikcijama putovanja).

Za glavni dio turističke godine (ljetni mjeseci) očekujemo tradicionalno dobre rezultate, a za sada su izvrsne najave i za post sezonu. Naš fokus ostaje na kvaliteti, održavanju dobrih partnerskih odnosa s dobavljačima, digitalizaciji poslovanja, edukaciji djelatnika te drugim aktivnostima s ciljem zadržavanja i motiviranja postojećih djelatnika te privlačenja novih, kvalitetnih kandidata.