Poslovne odluke Grupacije Emirates kao odgovor na COVID-19

Emirates nastavlja s prijevozom tereta, ali privremeno obustavlja većinu putničkih letova do 25. ožujka


Izvor i foto: Turizmoteka/Emirates

Zrakoplovna kompanija nastoji održavati putničke letove onoliko koliko je to moguće kako bi putnicima omogućila da se vrate svojim domovima usred sve većeg broja zabrana putovanja, ograničenja i uspostava karantena u zemljama širom svijeta. Emirates i dalje održava međunarodne zračne teretne veze koje su neophodne za gospodarstva i zajednice, stavljajući na raspolaganje svoju flotu od 777 teretnih zrakoplova za prijevoz nužnih roba, uključujući i medicinske potrepštine širom svijeta.

S obzirom na to da su brojne zrakoplovne kompanije koje su njihovi korisnici drastično smanjile letove ili u potpunosti obustavile aktivnosti, kompanija dnata također je značajno smanjila opseg svog poslovanja, uključujući privremeno zatvaranje pojedinih ureda širom svoje međunarodne mreže.

Nj. V. šeik Ahmed bin Saeed Al Maktoum, predsjednik i izvršni direktor Grupacije Emirates izjavio je: „Svijet je doslovno ušao u karantenu zbog epidemije COVID-19. Ovo je krizna situacija bez presedana u smislu širine i razmjera s geografskog, ali i zdravstvenog, društvenog i gospodarskog stajališta. Sve do siječnja 2020. godine Grupacija Emirates dobro se kretala prema ostvarenju zadanih ciljeva u tekućoj financijskoj godini koja se zaključuje 31. ožujka, međutim COVID-19 u posljednjih je šest tjedana to iznenadno i bolno zaustavio. Kao globalna zrakoplovna kompanija nalazimo se u situaciji u kojoj ne možemo održivo poslovati i pružati usluge prijevoza dok države ponovno ne otvore svoje granice te se povjerenje u sigurnost putovanja ne vrati. Do srijede 25. ožujka, iako ćemo još uvijek obavljati teretne letove za kojima potražnja postoji, privremeno obustavljamo većinu svojih putničkih letova. Nastavljamo pažljivo pratiti situaciju i čim okolnosti to dopuste, nastavit ćemo ponovno sa svojim uslugama.“

Nakon zaprimanja zahtjeva od vlada i korisnika za pružanjem podrške u vraćanju putnika u njihove zemlje, Emirates do daljnjeg nastavlja s putničkim i teretnim letovima sve dok granice ostaju otvorene i postoji potražnja, prema Ujedinjenom Kraljevstvu, Švicarskoj, Hong Kongu, Tajlandu, Maleziji, Filipinima, Japanu, Singapuru, Južnoj Koreji, Australiji, Južnoj Africi, SAD-u i Kanadi. Situacija se i dalje mijenja pa putnici mogu provjeriti status svog leta na emirates.com.

Šeik Ahmed je dodao: „Grupaciju Emirates odlikuje jaka bilanca i snažna likvidnost i mi ćemo sigurno, prikladnim i pravovremenim aktivnostima, prevladati produženo razdoblje smanjenja redova letenja kako bismo se pripremili za povratak u uobičajen ritam poslovanja.“

Mjere za smanjenje troškova

Grupacija Emirates poduzela je niz mjera kako bi smanjila troškove slijedom smanjene putničke potražnje na tržištima u nadolazećem kraćem i srednjem roku. Mjere uključuju odgodu ili ukidanje diskrecijskih troškova, zamrzavanje svih aktivnosti zapošljavanja i savjetovanja koji nisu neophodni, suradnju s dobavljačima na postizanju ušteda i većih troškovnih učinkovitosti te poticanje zaposlenika na korištenje plaćenog ili neplaćenog dopusta s obzirom na smanjenje kapaciteta letova. Uvodi se i privremeno smanjenje osnovica plaća većine zaposlenika Grupacije Emirates na tri mjeseca u rasponu od 25 do 50 posto, pri čemu će zaposlenici i dalje primati druge naknade. Zaposlenici na nižim razinama bit će izuzeti iz smanjenja osnovica plaća. Predsjednici Emiratesa i dnate, Sir Tim Clark i Gary Chapman, smanjit će osnovice svojih plaća za 100 posto tijekom tri mjeseca.

Šeik Ahmed prokomentirao je odluku o smanjenju osnovica plaća: „Umjesto otpuštanja zaposlenika odlučili smo primijeniti privremeno smanjenje osnovica plaća jer želimo što je više moguće zaštititi svoju radnu snagu te zadržati talentirane i obučene ljude. Želimo izbjeći smanjenje broja radnih mjesta, a uz to želimo biti spremni na ponovno pružanje usluga svojim putnicima kad se potražnja ponovno poveća. Grupacija Emirates ima jaku bilancu i bilježi snažnu likvidnost, ali je ključno u ovom trenutku poduzeti korake za smanjenje troškova. Emirates ostaje posvećen pružanju usluga na svojim tržištima i radujemo se ponovnom uspostavljanju uobičajenih redova letenja čim to odobre nadležna tijela.“

Zaštita putnika, zaposlenika i zajednica

Grupacija Emirates pomno nadzire situaciju i održava redovite kontakte sa svim nadležnim tijelima kako bi mogla primijeniti najnovije smjernice za očuvanje sigurnosti i zdravlja putnika i zaposlenika. Kompanija snažno obeshrabruje svoje zaposlenike u odlasku na putovanja koja nisu neophodna, omogućava rad od kuće svim zaposlenicima gdje je to operativno izvedivo, unaprjeđuje protokole čišćenja i dezinfekcije u svojim objektima, obavlja temperaturne preglede na ključnim ulaznim mjestima u uredima i provodi interne edukacijske kampanje o važnosti čistoće ruku i zdravstvenim praksama za smanjenje rizika od COVID-19.

Proteklih je tjedana zrakoplovna kompanija uvela i pojačane preventivne mjere čišćenja i dezinfekcije na svim svojim zrakoplovima koji napuštaju Dubai te usko surađivala sa zračnim lukama kako bi primijenila mjere pregleda koje su zahtijevale lokalne vlasti. Djelatnicima koji su izloženiji poput članova posade i zaposlenika u zračnim lukama također su osigurane mjere zaštite tijekom obavljanja posla, uključujući osiguravanje dezinficijensa za ruke i zaštitnih maski.

Grupacija Emirates u potpunosti podržava sve inicijative za zaštitu zdravlja u zajednicama na svakom tržištu na kojem posluju, uključujući i nacionalnu reakciju Ujedinjenih Arapskih Emirata na COVID-19.

Šeik Ahmed zaključuje: „Ovo su dosad neviđene okolnosti za aviokompaniju te putničku industriju općenito, ali mi ćemo ih prevladati. Naše poslovanje primilo je udarac, ali dugoročno je važno da radimo ono što je ispravno za naše korisnike, zaposlenike i zajednice kojima služimo. Uz podršku i zajedništvo naših zaposlenika, partnera, putnika i ostalih dionika uvjeren sam da Emirates može pobijediti taj izazov i izaći iz njega još jači."