Lufthansa se priprema za smanjenje svoje flote nakon koronavirusne krize

Lufthansa u 2019. godini ima neto dobit od 1,2 milijarde eura, -44% manje

Izvor :Turizmoteka              Foto: Lufthansa

Grupa Lufthansa priprema se postati manja tvrtka, nakon što je došlo do gospodarske krize izazvane pandemijom coronavirusa. "Svijet u ovom sektoru bit će drugačiji nakon koronavirusa", rekao je izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr prilikom predstavljanja rezultata 2019. Upravo je višak zračnih kapaciteta u Europi, koji vrši pritisak na cijene avionskih karata, jedan od razloga zašto je grupa avioprijevoznika lani smanjila dobit .

Trenutno skupina koju čine aviokompanije Lufthansa, Eurowings, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Edelweiss, održava samo 5% redovnih letova do 19. travnja zbog koronavirusa i pada potražnje, te je privremeno prizemljeno 700 od 763 zrakoplova u toj grupi .

Međutim, aviokompanije Lufthansa grupe ponudit će posebne letove širom svijeta kako bi se što više ljudi moglo vratiti u svoje zemlje.

Spohr je naglasio da u ovom trenutku nitko ne može vidjeti posljedice ove izvanredne situacije koja ih prisiljava na primjenu bolnih i drastičnih mjera .

Lufthansa grupa je rasporedila dodatne kapacitete za prijevoz roba i da se opskrbni lanci za mnoge tvrtke ne urušavaju.

"Što duže ova kriza traje, vjerojatnije je da budućnost zrakoplovnih putovanja ne može biti zajamčena bez državne pomoći", rekao je Spohr.
Njegova podružnica Brussels Airlines, koja je obustavila sve svoje operacije, zatražila je od belgijske države financijsku pomoć od 200 milijuna eura, javljaju neki mediji.

Rezultati 2019

Lufthansa, koja je prošli tjedan snizila prognozu dobiti za 2020. godinu i obustavila dividendu zbog utjecaja koronavirusa, lani je zabilježila neto dobit od 1,2 milijarde eura , 44% manje nego 2018. godine, zbog povećanja troškova kerozina i konkurencije u cijenama karata u Europi.

Naplaćeno je 36.400 milijuna, što predstavlja porast od 2,5%, no operativna dobit smanjen je na 2.030 milijuna, 27,5% manje nego u 2018. godini , zbog povećanja troškova kerozina za 600 milijuna eura i ekonomsko hlađenje u nekim europskim zemljama, što predstavlja profitnu maržu od 5,6%.

Lufthansa također smatra da je snažni pritisak na cijene avionskih karata u Europi vagao za rezultatom prošle godine zbog prevelikog kapaciteta i slabosti globalnog tržišta teretnih tereta.
Predstavljajući rezultate, Spohr je rekao da je "širenje koronavirusa dovelo svjetsku ekonomiju i našu tvrtku u nepoznato izvanredno stanje ".
Odbio je davati prognoze za ovu godinu jer, trenutno, nitko ne može vidjeti posljedice ove izvanredne situacije , što ih prisiljava na primjenu bolnih i drastičnih mjera.

Lufthansa je osigurala financiranje sa 600 milijuna eura, a likvidnost sa 4.300 milijuna eura. Najavila je mjere uštede troškova, drastično smanjenje kapaciteta i smanjenje radnog vremena koje subvencionira njemačka država. Ove godine neće platiti kamate za godinu 2019. Njemačka vlada preuzima 60% neto gubitak na plaći radnika koji skraćenim radnim vremenom i 67% troškova za one koji imaju djecu.