Croatia Airlines nadogradio flotu funkcijom ADS – B OUT

Kontroli leta omoen je precizniji nadzor zrakoplova

IZvor i foto: Turizmoteka/ Croatia Airlines

Croatia Airlines, nacionalni avioprijevoznik i član udruge Star Alliance, ispunio je postavljene uvjete za korištenje funkcije ADS – B OUT (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast Out) u europskom zračnom prostoru, koja kontroli leta omogućava precizniji nadzor zrakoplova.

Projekt nadogradnje funkcije ADS – B Out na floti Croatia Airlinesa (šest zrakoplova Dash 8-Q400 i šest zrakoplova Airbus 319/320) počeo je sredinom 2018. godine, a sufinancirala ga je Europska komisija prema programu CEF (Connecting Europe Facility). s 20 posto ukupnih troškova.

U europskom zračnom prostoru već se koristi oko 800 instaliranih zemaljskih stanica za funkciju ADS-B, koje su dio projekta Jedinstvenog europskog neba (Single European Sky ATM Research - SESAR). Taj je projekt pokrenut je 2004. godine s namjerom da se definira, razvije i implementira ono što je potrebno za povećanje učinkovitosti upravljanja zračnim prometom (Air Traffic Management - ATM) i izgradnju europskog inteligentnog sustava zračnog prometa. Nadogradnja zrakoplova Dash 8-Q400 i Airbus s funkcijom ADS – B OUT u skladu je s kohezijskom politikom i podržava infrastrukturne projekte europskog sustava upravljanja zračnim prometom (ATM) u okviru CEF-a.
Nove tehnologije, kao što je ADS-B, zasigurno će u bliskoj budućnosti naći svoje mjesto i u hrvatskom sustavu nadzora zračnog prometa. Nadogradnja funkcije ADS – B OUT na zrakoplovima Croatia Airlinesa mogla bi ubrzati instalaciju novih zemaljskih ADS - B stanica u Hrvatskoj, te tako i dalje razvijati europsku infrastrukturu za upravljanje zračnim prometom.

Kao dio europskog glavnog plana za upravljanje zračnim prometom (European ATM Master Plan), implementacija funkcije ADS-B OUT na floti Croatia Airlinesa imat će izravne i mjerljive prednosti za upravljanje zračnim prometom i civilno zrakoplovstvo u Europi. S funkcijom ADS - B OUT Croatia Airlines očekuje da će imati koristi od svih ambicija SESAR projekta, a to su;

• ANS produktivnost: smanjeni troškovi na ruti i TMA po letu
• Operativna učinkovitost za korisnike zračnog prostora: smanjenje potrošnje goriva i trajanje leta
• Kapacitet: smanjena kašnjenja, povećana propusnost mreže i propusnost na zagušenim zračnim lukama
• Okoliš: smanjene emisije CO 2
• Sigurnost i zaštita: visoki standardi