TZG Zadra sudjelovala na najvažnijem američkom turističkom sajmu – The New York Times Travel Show

"Zadarski kantun" na štandu HTZ po posjećenosti nadmašio i izlagačka mjesta razvikanijih svjetskih destinacija

Izvor i foto: TZG Zadar

Turistička zajednica grada Zadra, zajedno s TZ Zadarske županije, sudjelovala je protekloga vikenda na najvećem turističkom sajmu u SAD-u - New York Travel Show, koji se tri dana održavao u impozantnom Javits centru na Manhattanu. Na velikom zajedničkom štandu Hrvatske turističke zajednice turizam grada Zadra i Zadarske županije zajednički su predstavljali Mario Paleka, direktor TZG Zadar, te voditeljica Ureda te TZ Helena Rogić koja je s Inom Sikirić Ivčić, voditeljicom Ureda županijske TZ, bila zadužena za poslove organizatora i informatora na štandu.

Uz Zadrane u New Yorku su hrvatski turizam predstavljale i turističke zajednice grada Zagreba, Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske i Ličko-senjske županije, a sajam je posjetio i Kristijan Stančić, direktor HTZ-a.

New York Times Travel Show obišlo je u tri dana više od 35.000 posjetitelja koji razgledavaju ponudu više od 700 izlagača iz 175 zemalja svijeta. S obzirom na toliki broj izlagača – turističkih nacionalnih i lokalnih asocijacija sa svih kontinenata te turističkih agencija različitih formata – jasno je da je njujorški sajam "must be" mjesto za svaku zemlju i ozbiljnu agenciju koja se bavi turizmom, pogotovo zato što je američko turističko tržište izrazito snažno i veliko, a američki turisti važe kao izuzetno dobri potrošači i gosti željni avanturističkih izazova, kulture i povijesti destinacija u koje putuju, lokalnih gastronomija i drugih autohtonih posebnosti.

„Ovogodišnji nastup na New York Times Travel Showu potvrdio je popularnost Hrvatske kao vodeće rastuće destinacije za Amerikance te najavio još jednu uspješnu godinu s dvoznamenkastim rastom dolazaka i noćenja iz SAD-a. Hrvatska je uistinu jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija, a u prilog tome govore rezultati istraživanja tržišta i najave bukinga glavnih turističkih udruženja kao što su USTOA, Virtuoso, Signature Travel Network i Travel Leaders Group te brojni članci u vodećim američkim medijima poput The New York Times, Los Angeles Times, National Geographic, Financial Times,Conde Nast Traveler, Travel + Leisure i USA Today“, izjavila je direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku Ina Rodin.

U cijelom tom interesu za Hrvatsku "zadarski kantun" je bio posebno dobro posjećen i to ne samo prvog dana sajma, tzv. „B2B“ dana (business to business) rezerviranog samo za poslovne subjekte i tvrtke tijekom kojeg se ostvaruju kontakti i dogovaraju poslovni aranžmani, već i druga dva dana kada je sajam otvoren za građanstvo – potencijalne turiste. TZ Zadar je lani prvi put bila prisutna na ovom njujorškom sajmu, a zbog toga ili ne broj dolazaka i noćenja američkih turista u 2019.g. Zadru porastao je za 14 posto u odnosu na godinu ranije, pa je tako lani u našem gradu boravilo 19.480 gostiju iz SAD-a koji su ostvarili 42.184 noćenja.

Veliki interes posjetitelja The New York Timesa Travel Showa zadarskom dijelu HTZ potaknut je i ciljanom marketiškom kampanjom TZG Zadra na Twitteru za trajanja sajma, ali i činjenicom da je lani The New York Times kroz pero svog kolumnista Davida Farleya rangirao Zadar na 11. mjesto od 52 kojeg taj ugledni list početkom svake godine upravo pred ovaj sajam preporučuje u rubrici "obavezno posjetiti". Utjecajni Farley je, inače, bio i gost na prezentaciji koju je TZ Zadra u suradnji s restoranima Foša, Bastion i Kornat priredila za turističke agente i novinare u poznatom restoranu Felidia američke gastronomske TV zvijezde i uspješne poslovne žene talijansko-hrvatskih korijena Lidije Bastianich, dva dana prije početka sajma.

Inače, glavni trendovi u putovanju Amerikanaca u prošloj godini su multi generacijsko putovanje, otkrivanje novih destinacija i autentičnih iskustava „Live Like A Local“ iskustvo, „transformacijsko“ putovanje, odgovorni turizam, aktivni turizam te krstarenja. Amerikanci u Hrvatskoj posebno vole posjete prirodnim i kulturnim atrakcijama s naglaskom na UNESCO lokalitete, nautički turizam, aktivni odmor te posebno posjete lokacijama gdje je snimana poznata HBO serija Game of Thrones, ali i eno-gastronomska iskustva.