Olimpijski centar Jahorina najavljuje plan projekata za sljedeću godinu

Od velike strateške važnosti su i projekti - spajanje Jahorine s Istočnim Sarajevom, ali i s Palama

Izvor i foto: OC Jahorina

Iako se čini da je rukovodstvo Olimpijskog centra Jahorina novim projektima dostiglo maksimum u iskorištenosti potencijala te planine, situacija u praksi nije takva. Bez obzira na sve aktivne projekte koji su u toku, uprava tog centra planira još veće i ozbiljnije projekte za sljedeću godinu, a odnose se na prostor cijele BiH, a ne samo Jahorine.

Naime, u planu je razvoj ski centra Manjača kod Mrkonjić Grada kao i ski centra Igrišta kod Vlasenice. Planirana površina ski centra Manjača odnosi se najvećim dijelom na površine koje zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 75.000 m2, zatim na instalacije i ljetne sadržaje. Prema planiranom rješenju ski centra Manjača predviđena je jedna šestosjedna žičara, ukupne visinske razlike oko 264 m, dužine oko 1.000 m i kapaciteta 3.000 skijaša/sat kao i pokretna traka dužine oko 100 m, kapaciteta 1.000 skijaša/sat.

Žičaru prate dvije osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 2.500 m. Pored skijaške infrastrukture u planu je i gradnja i zabavnih sadržaja: tubing, avantura park, dječje igralište, zip line i drugi zanimljivi sadržaji.
Planirana površina ski centra Igrišta odnosi se najvećim dijelom na površine koje zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 190.000 m2. Prema Planiranom rješenju ski centra Igrišta predviđen je jedan šestosjed, ukupne visinske razlike oko 330 m, dužine 820 m i kapaciteta 3000 skijaša/sat i pokretna traka dužine 150 m, kapaciteta 1.500 skijaša/sat. Planirana je izgradnja tri glavne osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 4.750 m. Kao i za ski centar Manjača i na Igrištima je u planu izgradnja i zabavnih sadržaja, ali i ugostiteljskih i parking prostora.

Također, od velike strateške važnosti su i projekti - spajanje Jahorine s Istočnim Sarajevom, ali i s Palama putem kabinskih gondola koje su ujedno najadekvatnije, ali i najatraktivnije rješenje kako za prijevoz skijaša tako i za prijevoz gostiju i turista koji nisu skijaši.

Tim povodom direktor olimpijskog centra Jahorina Dejan Ljevnaić rekao je: „Uvijek pravimo jedinstvene projekte, prvi u ovom dijelu Europe, tako smo i došli na ideju da povežemo najbliži grad s najdužom gondolom na Balkanu i da omogućimo stanovnicima i turistima da se na najbrži, najlakši i najsigurnije način prevezu do Jahorine i zimi i ljeti. Sad smo u fazi pripreme, osiguranja imovine i dokumentacije, početak gradnje će započeti nakon završetka ovih aktivnosti, osiguranja sredstava i provođenja javnih nabavki.

Koristi od projekta su velike i ogledaju se u lakšem pristupu Jahorini u svako doba, turistički i za ljude koji žive u okolini. Realizacijom tog projekta bit će moguć prijevoz s aerodroma do Jahorine, jer je polazna stanica planirana u neposrednoj blizini međunarodnog aerodroma Sarajevo. Pored toga što će ta gondola biti jedinstvena turistička atrakcija također će doprinijeti smanjenju zagađenosti i manjoj upotrebi automobila kao i sigurnosti svih korisnika. U planu su i 2 usputne stanice, na Trebeviću i na Dvorištima. Kada je riječ o projektu spajanja Pala sa Jahorinom, želimo da najviše koristi imaju građani Pala. Izgradnjom tog projekta ćemo razviti najviše Pale, jer će po ugledu na europske ski centare, centar smještajnih kapaciteta i zbivanja prije i poslije skijanja biti upravo na Palma. Trenutno radimo na pronalaženju najbolje trase gondole i popratnih staza. Svaki od ovih projekata je strateški itekako značajan za razvoj naše regije ali i poticanje i razvoj privrede u cijeloj državi.“