Mauricijus: Turistička industrija u krizi

Istodobno konkurenti Sejšeli i Šri Lanka bilježe sjajne rezultate

Izvor: Turizmoteka                          Foto: tourism-mauritius.mu

Turistički stručnjaci tvrde da turistička industrija na Mauricijusu nikada nije imala toliko razloga za zabrinutost. Je li to kraj razvojnog ciklusa za sektor koji je bio važan za gospodarstvo te zemlje? Prosječni pad od 4,5% zabilježen je na svim turističkim tržištima Mauricijusa u prvom kvartalu 2019. u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U travnju i svibnju situacija nije ohrabrujuća jer je rast još uvijek negativan, a popunjenost je od 62% u odnosu na 67% u 2018. Tijekom prvog tromjesečja, prosjek je bio 73%, što je smanjenje od 4% u odnosu na prošlu godinu.

„Od siječnja do ožujka broj turista bio je manji za 15.476. To nismo zabilježili godinama “, kaže Jocelyn Kwok, izvršni direktor Udruge hotelijera i odmarališta Mauricijusa. Dodaje da, glavna tržišta, koja predstavljaju oko 70% turističke klijente Mauricijusa, bilježe značajne padove tijekom prvog tromjesečja.

Mauricijus je zabilježio 5.644 manje turista iz Kine, 4.433 s otoka Reunion, 2.819 iz Velike Britanije i 957 iz Indije. Isto vrijedi i za njemačko tržište koje je palo za 10%. Posljednji put kada je Mauricijus doživio negativan rast tri uzastopna mjeseca bilo je prije deset godina, kada se dogodila epidemija chikungunya.

Suprotno na Sejšelima i Šri Lanki

Pažljivo analizirajući broj glavnih konkurenata Mauricijusa od siječnja do ožujka ove godine, treba napomenuti da su Sejšeli, koji su također u Indijskom oceanu, doživjeli rast dolazaka turista iz Njemačke veći za 41%, iz Francuske za 17% i iz Švicarske za 29%. Još jedan veliki konkurent, Maldivi, bilježi porast od 16% priliva iz Francuske tijekom siječnja i veljače, kao i porast 63% Britanaca.

Što se tiče Šri Lanke, drugog odredišta koje se izravno natječe s Mauricijusom, položaj je sličan. Ta zemlja zabilježila je porast za više od 6% britanskih dolazaka, 9% iz Švicarske i 18% iz Australije u prva tri mjeseca ove godine.

Problem je u kvaliteti

U čemu je problem? Prema mišljenju stručnjaka, destinacija Mauricijus gubi svoj sjaj. U posljednjem istraživanju percepcije destinacije, samo 19% posjetitelja smatra Mauricijus odredištem „izvrsnim“ u odnosu na njih 40% u 2015. godini.
Postoje mnogi problemi unutar zemlje koji su doveli do tog razvoja, od plastičnih boca koje leže okolo, pasa lutalica ili nedostatka radne snage. Ostaje za vidjeti, hoće li Mauricijus moći adekvatno odgovoriti i oživjeti svoju turističku industriju.