ITB Americas: Novi B2B turistički sajam za cijeli američki kontinent bit će pokrenut u Meksiku 2026.

Pozitivan rast odlaznih putovanja iz Sjeverne Amerike i Latinske Amerike

Izvor i foto. Turizmoteka/ itb.com

ITB se nastavlja širiti: od 10. do 12. studenog 2026., ITB Americas će proslaviti svoj debi kao B2B turistički sajam u Guadalajari, Meksiko. Messe Berlin najavio je to danas na konferenciji za novinare u ITB Berlin i potpisao memorandum o razumijevanju (MoU) s meksičkim veleposlanikom u Berlinu i predstavnicima države Jalisco. U isto vrijeme, ITB Berlin objavljuje najnovije nalaze World Travel Monitor® IPK International o trendovima putovanja u Americi u 2024.

Od Kanade do Argentine: ITB Americas jedini je turistički sajam koji pokriva Sjevernu, Srednju i Južnu Ameriku i Karibe kao i sve segmente turističke industrije, od pustolovnog i odgovornog turizma do poslovnih putovanja i tehnologije putovanja. Planirana distribucija izlagača je 80 posto iz Amerike i 20 posto iz ostatka svijeta, a sudionici se kreću od startupa do vodećih na globalnom tržištu.

Cijeli američki kontinent pokazuje pozitivan trend odlaznih putovanja, pokazuju najnoviji podaci IPK Internationala. Geografski na idealnoj lokaciji, ekonomski snažan i s prvoklasnom turističkom infrastrukturom, Meksiko je idealno mjesto za ITB Americas. Osim toga, mjesto održavanja novog događaja – drugi po veličini meksički grad Guadalajara u državi Jalisco – nudi izvrsnu povezanost i najsuvremeniji izložbeni i kongresni centar u zemlji. Popratna konferencija ITB Americas sadržavat će istaknute govornike koji će se baviti najnovijim trendovima u industriji, dok će se specifični formati umrežavanja fokusirati na kupnju i prodaju. Ovim novim događajem ITB proširuje svoju obitelj brendova koji se, osim u Berlinu, uspješno predstavlja diljem svijeta sajmovima u Šangaju, Singapuru i Mumbaiju.

"Pokretanje ITB Americas predstavlja nastavak naše uspješne međunarodne strategije", kaže dr. Mario Tobias, izvršni direktor Messe Berlin . "Budući da smo se prethodno fokusirali na Aziju, za nas je to sada 'ITB goes West'. Bilo da se radi o planinarenju po Stjenovitim planinama, krstarenjima po Karibima, istraživanju pustinje Atacama u Južnoj Americi ili kulture Maja u Srednjoj Americi, Amerika nije samo među najrazličitijim regijama za putovanja, već je i važno izvorno tržište, sa zemljama kao što su SAD, Kanada, Meksiko i Brazil", kaže Tobias.

Meksička tajnica za turizam, Josefina Rodriguez Zamora , naglasila je da ITB Americas predstavlja ključnu priliku za jačanje američkog tržišta, izgradnju visokokvalitetnih poslovnih veza i predstavljanje bogatog kulturnog i gospodarskog potencijala Meksika globalnoj turističkoj industriji.

„Kao guverner Jalisca, čast mi je i zadovoljstvo poželjeti dobrodošlicu ITB Americas u Guadalajari. Privilegija je biti domaćin najvažnijeg turističkog događaja u industriji u srcu meksičke kulture. ITB Americas ključna je platforma za poticanje veza, poticanje inovacija i predstavljanje najboljeg iz Amerike svijetu. Jalisco je duša Meksika, zemlja mariachija, tequile i bogate tradicije, što ga čini savršenim mjestom za ovo globalno okupljanje. Radujemo se što ćemo ugostiti lidere industrije i podijeliti bogatu baštinu Jalisca, dinamičnu turističku ponudu i toplo gostoprimstvo s globalnom turističkom zajednicom,“ kaže Pablo Lemus, guverner Jalisca .

Za više informacija o ITB Americas posjetite itb-americas.com 

Putovanja u 2024. postavljaju ton za dinamičan rast u 2025

Najnoviji podaci iz IPK International World Travel Monitor® pokazuju da Sjeverna i Latinska Amerika igraju važnu ulogu u međunarodnim putovanjima. Sve veća potražnja za putovanjima u ove regije ogleda se u broju putovanja u inozemstvo i sve većoj popularnosti odredišta u Sjevernoj Americi, a posebno u Latinskoj Americi. Istraživanje namjera putovanja u 2025. to potvrđuje i ukazuje na dinamičan rast putovanja za 2025. godinu.

Velik porast odlaznih putovanja iz Sjeverne Amerike u usporedbi s 2023

Odlazna putovanja iz Sjeverne Amerike premašila su razinu iz 2019., kao i putovanja iz Latinske Amerike. Odredišta na američkom kontinentu također su imala koristi od porasta međunarodnih odlaznih putovanja 2024. i rastućeg zadovoljstva putnika. Kao i prethodnih godina, World Travel Monitor® pokazuje varijacije u putnom ponašanju između Sjeverne i Latinske Amerike, posebice u pogledu potrošnje na putovanju.

Pozitivan rast odlaznih putovanja iz Sjeverne Amerike i Latinske Amerike

Amerika pokazuje pozitivan trend u međunarodnim putovanjima. Ljudi u Sjevernoj i Latinskoj Americi sve više putuju u inozemstvo. U 2024. odlazna putovanja iz Sjeverne Amerike zamjetno su porasla. Na godišnjoj razini porast je iznosio oko sedam posto, dok je u odnosu na 2019. bio oko pet posto. Odlazna putovanja iz Latinske Amerike prilično su porasla, za gotovo deset posto na godišnjoj razini. Brojke su sada ponovno dosegle razinu iz 2019. Sve u svemu, putovanja iz Amerike čine oko četvrtinu globalnog volumena međunarodnih putovanja.

Sjeverna Amerika pokreće rast – Latinska Amerika je sustiže

S oko 120 milijuna odlaznih putovanja u 2024. i stabilnom stopom rasta od sedam posto, SAD ostaje najveće izvorno tržište za međunarodna putovanja diljem svijeta. Međunarodna putovanja iz Kanade također su zabilježila solidan rast, iako obujam još nije dosegao razinu iz 2019. Odlazna putovanja iz Meksika porasla su natprosječnom stopom od 16 posto na godišnjoj razini.

Meksiko: Među 10 najboljih svjetskih destinacija

Također se razvija dinamičan trend što se tiče odredišta na američkom kontinentu. Putovanja u Meksiko porasla su za osam posto na godišnjoj razini i već su znatno premašila razine iz 2019. Na ljestvici destinacija Meksiko je odmah iza Španjolske, SAD-a, Njemačke, Francuske i Italije. To Meksiko čini jednom od najpopularnijih svjetskih destinacija, s imidžom sigurnog i atraktivnog turističkog odredišta. Glavna izvorna tržišta za putovanja u Meksiko 2024. bile su SAD, Kanada, Argentina i UK. IPK-ov Indeks izvedbe odredišta (DPI), koji analizira parametre "zadovoljstva putovanjem", "preporuke" i "želje za povratkom" za sve međunarodne praznike diljem svijeta kao dio World Travel Monitor®, potvrđuje visoku razinu zadovoljstva Meksikom kao odredištem za putovanja, uključujući sigurnost i atraktivnost. S DPI rezultatom od 59 bodova, Meksiko zauzima petnaesto mjesto u svijetu, što je značajan napredak u odnosu na prethodnu godinu.

Trendovi putovanja: usredotočite se na destinacije za sunce i plažu te gradske odmore

U Sjevernoj Americi i Latinskoj Americi određene vrste odmora su jasni favoriti. I u Sjevernoj i u Latinskoj Americi, odmor na suncu i plaži te odmor u gradu nadmašuju povratna putovanja i krstarenja. Međutim, trendovi iz godine u godinu variraju. U Latinskoj Americi, na primjer, gradski odmori posebno su zabilježili iznadprosječni rast u 2024., dok je u Sjevernoj Americi odmor na suncu i plaži bio u porastu. Povratna putovanja pokazala su blago negativan godišnji trend u Sjevernoj i Latinskoj Americi.

Poslovna i MICE putovanja rastu

Osim godišnjih odmora, u porastu su i poslovna putovanja. Osobito su u Sjevernoj Americi porasli za 20 posto na godišnjoj razini. Tržište MICE putovanja posebno je zabilježilo visok rast. MICE putovanja iz Latinske Amerike rasla su po znatno umjerenijoj stopi od tri posto u 2024. Trendovi redovnih poslovnih putovanja također su se razlikovali: u Latinskoj Americi su porasla za gotovo deset posto, dok je Sjeverna Amerika prijavila stopu rasta od šest posto.

Više udobnosti: hoteli ostaju prvi izbor

Izbor smještaja putnika također otkriva zanimljive trendove. Hoteli su preferirani izbor. Gotovo 60 posto svih putnika u Latinskoj Americi odlučuje se za hotele, u usporedbi s otprilike polovicom u Sjevernoj Americi. Istodobno raste potražnja za alternativnim i privatnim smještajem. Posebno se ističe rast alternativnog plaćenog smještaja (hosteli, pansioni, apartmani za odmor) u Latinskoj Americi, koji bilježi porast od gotovo 20 posto, što je znatno više nego u Sjevernoj Americi.

Porast noćenja i potrošnje

Na godišnjoj razini prosječno trajanje odlaznih putovanja s američkog kontinenta ponovno se neznatno povećalo i s nešto ispod deset noćenja neznatno premašilo svjetski prosjek. Troškovi putovanja po noćenju također su porasli u usporedbi s 2023. U Sjevernoj Americi, međutim, brojka je i dalje bila oko 100 eura viša po noćenju nego u Latinskoj Americi, što je bilo zbog više putovanja unutar same Latinske Amerike.

O ITB Americas

Prvo izdanje ITB Americas koje se održava svake godine održat će se od 10. do 12. studenog 2026. u Guadalajari, Meksiko. Kao glavni sajam B2B putovanja za cijeli američki kontinent, ITB Americas ujedinjuje profesionalce iz industrije iz Sjeverne, Srednje i Južne Amerike, kao i s Kariba. U organizaciji Messe Berlin, događaj se nadovezuje na globalni uspjeh globalnog brenda ITB, nudeći posebnu platformu za umrežavanje, poslovne prilike i uvide u industriju. S jakim fokusom na regionalni i međunarodni tržišni potencijal, ITB Americas nudi odabrani program Hosted Buyer i konferenciju na visokoj razini koja predstavlja predvodnike mišljenja i stručnjake iz industrije.

O obitelji globalnih marki ITB

Više od 50 godina ime ITB stoji u cijelom svijetu za znanje o industriji putovanja 365 dana u godini, umrežavanje i događaje koji postavljaju trendove - u virtualnom, osobnom ili hibridnom formatu. Kako se industrija putovanja ponovno razvija, obitelj brendova ITB je među prvima koji su se vratili ponudi osobnih događaja na licu mjesta. ITB Berlin, vodeći svjetski B2B sajam za industriju putovanja, održava se u Berlinu od 4. do 6. ožujka 2025. ITB China, glavno tržište za kinesku industriju putovanja, zakazan je za 27. do 29. svibnja 2025. u Šangaju. ITB India održat će se u Mumbaiju od 2. do 4. rujna 2025. ITB Asia 2025, održat će se 15. - 17. listopada u Singapuru. Inauguracijski ITB Americas održat će se u Guadalajari, Meksiko, od 10. do 12. studenog 2025., pokrivajući američko tržište.

Dodatne informacije dostupne su na  www.itb.com