Europska komisija prisilila booking na usklađivanje sa Zakonom o digitalnim tržištima

Evo što se mijenja

Izvor i foto: Turizmoteka/ecc-netitalia.it

Booking Holdings Inc. (BHI), službeno označen kao " gatekeeper-vratar " 13. svibnja 2024., dužan je osigurati da njegova online brokerska usluga – Booking.com – ispunjava sve obveze prema Zakonu o digitalnim tržištima (DMA ).

Pojam gatekeeper identificira velike digitalne platforme koje nude usluge kao što su tražilice, društvene mreže, komunikacijski sustavi, preglednici i online oglašavanje i druge, a koje posjeduju određene karakteristike kao što je ostvarivanje godišnjeg prometa od najmanje 7,5 milijardi eura za zadnja tri godina i minimalno 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika. Počevši od 14. studenog, platforma će:

Zabrana "paritetnih" klauzula koje sprječavaju pružatelje usluga da ponude bolje cijene ili uvjete na alternativnim kanalima. Sada hoteli, rent-a-car tvrtke i drugi dobavljači mogu ponuditi drugačije, čak i povoljnije cijene i uvjete na svojim web stranicama ili na drugim platformama od onih dostupnih na Booking.com.
Ograničenja praksi ekvivalentnih klauzulama o paritetu kao što su povećanje provizija ili uklanjanje ponuda od poslovnih korisnika koji naplaćuju različite cijene na drugim platformama. Cilj je osigurati poštenije natjecanje između platformi i pružatelja usluga, poticanje inovacija i smanjenje cijena.

Pristup podacima u stvarnom vremenu svojim dobavljačima koji će moći lako doći do podataka generiranih upotrebom Bookinga od strane svojih kupaca. Ova mogućnost će pružiti nove mogućnosti analize usmjerene na poboljšanje strategija poduzeća.

Prenosivost podataka poslovnih korisnika na alternativne platforme, poticanje razvoja inovativnih i personaliziranih ponuda te veća konkurentnost na tržištu.
Booking će morati pokazati potpunu usklađenost s pravilima DMA, čiji je cilj osigurati poštena i konkurentna tržišta u digitalnom sektoru. Platforma je već predstavila detaljno izvješće o usvojenim mjerama koje će Europska komisija pažljivo analizirati kako bi procijenila njihovu učinkovitost u postizanju ciljeva DMA.

Platforma je prije samo nekoliko mjeseci već imala posla s Agencijom za tržišno natjecanje (AGCM) koja je pokrenula istragu protiv Booking.com (Italia) Srl, Booking.com BV i Booking com International BV kako bi provjerila navodnu zlouporaba vladajućeg položaja na tržištu online usluga hotelskog posredovanja i rezervacije. Španjolski Antitrust također je intervenirao protiv Bookinga, odredivši kaznu od 413 milijuna eura zbog nametanja nepoštenih komercijalnih uvjeta španjolskim hotelima i zbog ograničavanja konkurencije alternativnih platformi.