Europa: Dobro mjesto za iznajmljivanje i hotele

Europsko turističko izvješće

Izvor : ETC                       Foto: visit-montenegro.com

Prema posljednjem tromjesečnom izvješću Europske turističke komisije. „Europski turizam - trendovi i perspektive 2019.“, Europa je započela 2019. godine na pozitivnoj razini nakon impresivnog rasta od 6% u 2018. godini, i sve to s kratkoročnim rizicima, kao što su usporavanje globalne ekonomije, trgovinske napetosti i politička neizvjesnost, koji utječu na projekcije rasta.

Unatoč izazovima, većina destinacija koje su izvijestile o rezultatima za početak 2019. godine pokazale su kontinuirani rast dolazaka i noćenja stranih turista. Ističe se Crna Gora, koja je investirala u poboljšanu zimsku infrastrukturu, omogućujući destinaciji da turističku sezonu produži za zainteresirane putnike. Ta investicija u kombinaciji sa značajnim promotivnim aktivnostima i poboljšanom zračnom povezanošću dovela je do toga da Crna Gora bilježi rast prihoda od 41% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Ostala odredišta koja su doživjela značajan rast međunarodnih dolazaka su Turska i Irska (obje + 7%). Unatoč dugotrajnoj slabosti vrijednosti funte u odnosu na euro, rast putovanja u Irsku iz Velike Britanije bio je skroman, ali značajan s obzirom na to da putnici iz Velike Britanije čine više od 40% ukupnih dolazaka u Irsku. Usred pada brexita, Irska je odlučila smanjiti oslanjanje na to svoje najveće izvorno tržište putem pristupa diversifikaciji tržišta. Istodobno, velike destinacije kao što su Portugal (+ 6%) i Španjolska (+ 2%) prekinule su razgovore o dolascima turista, zahvaljujući povećanju prihoda od turizma iz godine u godinu. Snažan oporavak turskog turističkog sektora znači da će se ta dva iberijska odredišta suočiti sa značajnim izazovima do kraja 2019. godine.

Govoreći nakon objavljivanja izvješća, Eduardo Santander, izvršni direktor ETC-a rekao je: „Europska turistička industrija ponovno se pokazala popularnom početkom 2019. godine. Snažna zračna povezanost, značajne promotivne aktivnosti i velika potražnja europskih tržišta iz dalekih zemalja igraju ključnu ulogu u ostvarivanju ovog rasta. Međutim, u svakom trenutku je važno da budemo svjesni izazova koji su pred nama. Moramo surađivati u cijeloj Europi, uz pomoć europskih i nacionalnih kreatora politike, kako bismo osigurali da su pokretači održivog rasta u turizmu na dobrobit svih. ”

Poboljšani transportni kapaciteti i ulaganja u marketing i razvoj proizvoda bili su ključni pokretači rasta dolazaka turista u Europu s kineskog tržišta putovanja u posljednjih nekoliko godina. Dok je na Cipru zabilježen najveći rast dolazaka (+ 125%) s kineskog tržišta, rast noćenja ostvarila je i Slovenija (+ 125%), zatim Crna Gora (+ 66%) i Srbija (+ 53%).

Američki dolasci u Europu povećali su se za 10% u 2018. u odnosu na prethodnu godinu. Slična stopa ekspanzije predviđena je i za 2019. unatoč očekivanom globalnom gospodarskom usporavanju i rizicima s kojima se suočava američko gospodarstvo. Relativna snaga američkog dolara u odnosu na funtu i euro i dalje čini Europu pristupačnom destinacijom za američke putnike. Destinacije koje su zabilježile najveći rast dolazaka s tog tržišta početkom godine bile su Malta (+ 40%), Turska (+ 34%) i Španjolska (+ 26%).

ETC kvartalno izvješće također uključuje i poseban dio posvećen europskom tržištu najma godišnjeg odmora čiji je cilj kvantificirati utjecaj sektora za iznajmljivanje ljetovanja na potpuno razumijevanje raspoloživih kapaciteta i ukupnih performansi odredišta. Brojni trendovi doveli su do snažnog rasta u europskom sektoru za iznajmljivanje, pri čemu se potražnja potrošača pomalo mijenja u korist „autentičnog“ ili „lokalnog“ iskustva. Nadalje, povećana internetska povezanost i gotovo sveprisutno korištenje mobilnih uređaja olakšali su nove načine rezerviranja i iznajmljivanja.

Prema istraživanju, potencijalni ukupni kapacitet na tržištu najma u Europi je 14,3 milijuna kreveta. Velike su to brojke u usporedbi sa 8,7 milijuna kreveta koji čini hotelski sektor. Taj veliki kapacitet na europskom tržištu najma pomaže u ostvarenju rasta potražnje, osobito u Francuskoj, Italiji i Španjolskoj, koji imaju polovicu svih kapaciteta kreveta na tržištu, s obzirom na ograničenja u hotelskom sektoru.