Domaći će turizam globalno potaknuti oporavak gospodarstva

Domaći turizam za poticanje oporavka


Izvor: Turizmoteka    Foto: UNWTO

Kako se ograničenja putovanja globalno počinju ublažavati, odredišta širom svijeta usredotočuju se na rastući domaći turizam, a mnogi nude poticaje da potaknu ljude da istražuju vlastite zemlje. Prema Svjetskoj turističkoj organizaciji (UNWTO), budući da će se domaći turizam vratiti brže od međunarodnih putovanja, to je prilika da se i razvijene i zemlje u razvoju oporave od socijalnih i ekonomskih utjecaja pandemije COVID-19.

Domaći će turizam globalno potaknuti oporavak gospodarstva

Prepoznajući važnost domaćeg turizma, specijalizirana agencija Ujedinjenih naroda objavila je treću informativnu bilješku o turizmu i COVID-19, - „Razumijevanje domaćeg turizma i iskorištavanje njegovih mogućnosti“. - Podaci UNWTO-a pokazuju da je u 2018. godini bilo u svijetu oko 9 milijardi domaćih turističkih putovanja - šest puta veći broj od međunarodnih putovanja turista (1,4 milijarde u 2018.). Publikacija identificira načine na koje odredišta širom svijeta poduzimaju proaktivne korake za rast domaćeg turizma, od nuđenja bonus odmora za radnike do pružanja bonova i drugih poticaja ljudima koji putuju u vlastite zemlje.

Domaći turizam za poticanje oporavka

Glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikashvili rekao je: „UNWTO očekuje da se domaći turizam vrati brže i jače od međunarodnih putovanja. S obzirom na veličinu domaćeg turizma, ovo će pomoći mnogim odredištima da se oporave od ekonomskih utjecaja pandemije, dok će istovremeno zaštititi radna mjesta, zaštititi sredstva za život i omogućiti povratak socijalnih blagodati koje nudi turizam. "
UNWTO očekuje da se domaći turizam vrati brže i jače od međunarodnih putovanja
Izvještaj također pokazuje da u većini odredišta domaći turizam ostvaruje veće prihode od međunarodnog. U zemljama OECD-a domaći turizam čini 75% ukupnih turističkih izdataka, dok je u Europskoj uniji izdatak domaćeg turizma 1,8 puta veći od izdataka za dolazni turizam. Globalno gledano, najveća domaća turistička tržišta u pogledu izdataka su Sjedinjene Države s gotovo 1 bilijun američkih dolara, Njemačka s 249 milijardi američkih dolara, Japan 201 milijarda američkih dolara.

Inicijative za jačanje domaćeg turizma

S obzirom na vrijednost domaćeg turizma i trenutne trendove, sve veći broj zemalja poduzima korake za rast svojih tržišta, izvještava UNWTO. Ova nova brifing bilješka pruža studije slučaja inicijativa dizajniranih za poticanje domaće potražnje. Uključuju inicijative usmjerene na marketing i promociju, kao i financijske poticaje. Primjeri zemalja koje poduzimaju ciljane korake za povećanje broja domaćih turista uključuju:

- U Italiji inicijativa Bonus Vacanze nudi obiteljima s prihodima do 40.000 EUR do 500 EUR koje će potrošiti u smještaju za domaći turizam.
- Malezija je za izdatke povezane s domaćim turizmom dodijelila bonove za popust na putovanja u iznosu od 113 milijuna američkih dolara, kao i porezne olakšice u iznosu do 227 američkih dolara.
- Kostarika je sve praznike 2020. i 2021. preselila na ponedjeljak kako bi Kostarikanci uživali u dugim vikendima kako bi putovali tom zemljom i produžili svoj boravak.
- Francuska je pokrenula kampanju # CetÉtéJeVisiteLaFrance ('Ovo ljeto posjetit ću Francusku') ističući raznolikost odredišta u cijeloj zemlji.
- Tajland će subvencionirati 5 milijuna noćenja hotelskog smještaja po 40% uobičajenih cijena soba do pet noćenja.