Završio projekt „Upoznajte naše priče“: boutique hoteli Impresia otvorili vrata mladima
Sezona pokazuje pozitivan trend !
Projekt „Upoznajte naše priče – promocijom zanimanja i stručnim usavršavanjem do kvalitetnog kadra i održivog turizma u jedinstvenim luksuznim hotelima“, koji provodi Udruga jedinstvenih hrvatskih hotela Impresia uz podršku i sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta, uspješno je zaključen s iznimnim rezultatima.
________________________________________
Projekt u brojkama
Tijekom projekta aktivno su sudjelovali:
• 5 učenika osnovnih škola
• 51 učenik srednjih turističkih i ugostiteljskih škola i jezičnih gimnazija
• 5 studenata poslovnih škola i fakulteta smjera turizma
• 7 profesora srednjih škola
Realizirano je ukupno 89 personaliziranih posjeta, uključujući:
• 56 obilazaka Impresia hotela
• 22 obilaska turističkih agencija
• 11 obilazaka kampova
Osim toga, 14 učenika sudjelovalo je u satima otvorenih vrata, a 3 studenta na edukacijama zajedno s djelatnicima hotela članova Impresije.
________________________________________
„Naši gosti traže posebnost, autentičnost, visoku razinu usluge i osjećaj pripadnosti lokalnoj zajednici. Upravo to naši hoteli nude, i zato smo kroz projekt 'Upoznajte naše priče' mladima željeli prenijeti te vrijednosti kako bi ih inspirirali za budućnost i zadržali u turističkom sektoru.
Većina naših hotela zabilježila je bolje rezultate u travnju i svibnju, a očekivanja za lipanj su na tragu toga. U srpnju i kolovozu bilježimo nešto sporiji ulaz rezervacija, što ne iznenađuje jer naši ciljani gosti, koji su uglavnom stariji, biraju lipanj i rujan kako bi izbjegli vrućine i gužve. Projekcije za rujan i listopad su odlične. Iako je borba za svakog gosta velika, izgledno je da će sezona biti vrlo dobra. Fokusirani smo na pružanje visoke vrijednosti za novac i gradimo turizam koji je dugoročno održiv, angažirajući domaću radnu snagu u što većoj mjeri.“ – naglasio je Nenad Nizić, predsjednik Udruge Impresia hotela.
Slavko Štefičar, ravnatelj Uprave za održivi razvoj i konkurentnost turističke destinacije u Ministarstvu turizma i sporta ističe - „Ministarstvo turizma i sporta, s ciljem motiviranja mladih za odabir ugostiteljsko-turističkih zanimanja, podizanja standarda obrazovanja i kvalitete kadrova te jačanja suradnje između obrazovnih institucija i gospodarskih subjekata u turizmu, provodi niz mjera koje, jedino kroz sinergijsko djelovanje, mogu donijeti pozitivne rezultate za širu zajednicu i društvo u cjelini.
Tijekom 2024. godine, kroz projekte prijavljene na natječaj za udruge, bilo je uključeno više od 600 učenika i studenata, a uz projekte srednjih škola, taj broj prelazi 800 mladih osoba koje su bile izravno uključene u aktivnosti. Time se dodatno povećava broj onih koji su upoznati s mogućnostima i prednostima ugostiteljsko-turističkih zanimanja.
Kako bi se osigurao dostatan i kompetentan kadar te povećala konkurentnost hrvatskog turizma, Ministarstvo će i ove godine objaviti dva javna poziva:
• Promocija zanimanja, za koji je osigurano 290.000,00 eura,
• Stipendije, s predviđenim iznosom od 990.000,00 eura.
Također, bit će objavljen i Javni natječaj za sufinanciranje projekata udruga u turizmu, s ukupnim iznosom od 770.000,00 eura za 2025. i 2026. godinu..
Svi navedeni programi imaju za cilj povećati vidljivost zanimanja u turizmu te istaknuti mogućnosti zapošljavanja koje ovaj sektor pruža.“
„Turizam je dinamična globalna industrija koja nudi širok raspon karijera – od ugostiteljstva do marketinga, planiranja evenata, očuvanja kulturne baštine i zaštita okoliša. Projekt Upoznajte naše priče usmjeren je upravo na to – prenošenje naše strasti prema ugostiteljstvu na studente koji nas posjećuju, pokazujući im da gostoprimstvo nije samo smještaj, već cjelokupno iskustvo koje ostaje zauvijek u sjećanju. Ponosni smo što smo imali priliku biti dio ove važne inicijative koja potiče mlade na osobni i profesionalni razvoj, uz isticanje važnosti lokalne radne snage i multikulturalnosti u turizmu.“ – istaknula je Kim Levaj, direktorica art'otela Zagreb.
Mladi o projektu
Jedan od najvrijednijih aspekata projekta bile su reakcije i dojmovi učenika i profesora. Njihove su izjave potvrda da ulaganje u znanje i iskustvo daje konkretne rezultate:
„Najljepše zahvaljujemo domaćinima te suradnicima iz Udruge Impresia na srdačnom dočeku, ugodnom boravku te na edukativnim savjetima našim učenicima prvih i drugih razreda usmjerenja hotelijersko-turistički tehničar. Impresivno ozračje i ljudski potencijali, inovativnost, želja za znanjem i kreativna percepcija, velika su motivacija našim učenicima i djelatnicima za osobni i profesionalni razvoj.“ – Škola za turizam, ugostiteljstvo i turizam Pula
„S današnjim danom i obilaskom hotela, nakon razgovora s vlasnicima i djelatnicima hotela i agencije, shvatila sam da je to posao kojim se želim baviti – otvoriti nešto svoje i postići još puno toga. Naučila sam da ustrajnošću i željom mogu ostvariti svoje planove i interese te da se rad uvijek isplati. Bilo mi je drago biti dio ovoga projekta.“
– učenica, 1. razred srednje škole
O Udruzi jedinstvenih hrvatskih hotela Impresia:
Udruga jedinstvenih hrvatskih hotela osnovana je 2018. Okuplja pomno birane i jedinstvene luksuzne hotele te suvremenom posjetitelju pruža posebna, autentična i domaća iskustva. Hoteli se redom nalaze na posebnim lokacijama, bile to tisućljetne jezgre slikovitih gradova pod zaštitom UNESCO-a, palače rimskih careva ili luksuzni plemenitaški dvorci nekadašnje trgovačke vlastele. To su hoteli 4* i 5* i heritage hoteli visoke kategorije koji pružaju visoko personaliziranu uslugu i posebno gurmansko iskustvo: San Rocco Heritage Hotel (Brtonigla), Meneghetti Wine Hotel & Winery (Bale), Isabella Island Resort, Valamar Collection (Poreč), Hotel Adriatic (Rovinj), Grand Hotel Brioni A Radisson Collection Hotel (Pula), Bevanda Hotel & Restaurant (Opatija), art'otel Zagreb (Zagreb), Bastion Heritage Hotel (Zadar), Armerun Heritage Hotel & Residence (Šibenik), Vestibul Palace (Split), briig boutique hotel (Split), Martinis Marchi Heritage Hotel (Maslinica, otok Šolta), Adriana Hvar Spa Hotel (Hvar, otok Hvar), Emotheo Heritage Hotel (Imotski), Lešić Dimitri Palace (Korčula, otok Korčula), Kazbek Boutique Hotel (Dubrovnik) i The Pucić Palace (Dubrovnik).
Kontakt:
Udruga jedinstvenih hrvatskih hotela Impresia – Ilica 15, 10 000 Zagreb
Antonia Urlić, izvršna direktorica – antonia.urlic@impresiacroatia.com
Nenad Nizić, predsjednik – neno.nizic@gmail.com