Zahuktali radovi na Istarskom ipsilonu

Oko 700 radnika svakodnevno radi na dionici buduće autoceste. U pogonu je 250 strojeva.


Izvor i foto: HRT
Autor: Klara Dujmović/V.K./HRT

Zahuktali su se radovi na istočnom kraku Istarskog ipsilona - nakon Pelješkog mosta najvećoj investiciji u prometnoj infrastrukturi. Projekt je vrijedan milijardu i 200 milijuna kuna, a Istra bi puni profil autoceste od Pazina do tunela Učka trebala dobiti za dvije godine.

Oko 700 radnika svakodnevno radi na dionici buduće autoceste. U pogonu je 250 strojeva.

Zemljani radovi, miniranja, iskopi. Zbog konfiguracije terena gradnja je iznimno zahtjevna.

- Ulazi se u prostore gdje je teren dosta nestabilan. Nema samo kamenog materijala i zato izvođač mora koristiti posebne tehnike strukturiranja tih usjeka, govori Christian Santaleza, direktor Upravljanja i održavanja, BINA Istra.

Na 28 kilometara dionice bit će više od 30 vijadukata, nadvožnjaka, podvožnjaka.

- Punom se parom gradi i vijadukt ovdje na čvoru Cerovlje. Dugačak je 105 metara i trenutno je jedan od najdovršenijih objekata na cijeloj dionici, naglašava.

- Imamo napraviti deku koja je debljine 20 centimetara i nogostupe. I to je to. Asfalt na kraju ide po tome, pokazuje Sabir Račić, poslovođa GP-a Krk.

Prvih 12 kilometara autoceste, točnije dio od Pazina do Cerovlja, u promet će biti pušteno iduće ljeto.

Već se priprema i izgradnja druge cijevi tunela Učka. Gotova je projektna dokumentacija, građevinske su dozvole dobivene.

- Sada se intenzivno radi na zatvaranju financijske konstrukcije u suradnji s ministarstvom prometa. Kao i za prethodnu fazu, prezentirat ćemo cijeli projekt u Bruxellesu za dobivanje pozitivnog mišljenja i nadamo se da bi skoro mogli vidjeti početak radova, naglašava Santaleza.

Troškovi probijanja druge cijevi tunela još se procjenjuju, no zna se da će radovi trajati tri godine.