U Opatiji održana panel rasprava na temu digitalnih nomada

Konferencija "Digitalni nomadi – prilika za za novi koncept turizma" održala u opatijskom hotelu Ambasador u organizaciji Novog lista te uz potporu Hrvatske turističke zajednice.

Izvor i foto: Turizmoteka/HTZ

U Hrvatskoj je već preko 200 osoba podnijelo zahtjev za boravkom u našoj zemlji temeljem statusa digitalnog nomada, od čega je odobreno njih 80. Najviše zahtjeva stiglo je iz udaljenijih zemalja poput SAD-a, Velike Britanije i Rusije.

Naime, Hrvatske je početkom ove godine, još u vrijeme najvećih restrikcija putovanja, zakonskim izmjenama definirala boravak stranih državljana koji do godine dana za mjesto rada biraju Hrvatsku koja je time postala peta zemlja u svijetu i druga u Europi koja je prepoznala važnost i perspektive digitalnih nomada.

Istaknuto je to na današnjoj konferenciji Digitalni nomadi – prilika za za novi koncept turizma koja se održava u opatijskom hotelu Ambasador u organizaciji Novog lista.

U raspravi o potencijalima koje digitalni nomadi znače kao ambasadori hrvatskog turizma, ali i o glavnoj sezoni koja je bila iznad očekivanja, u Opatiji su razgovarali Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Terezija Gras, državna tajnica u Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP), Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Amerikanac Steve Tsentserensky, jedan od prvih digitalnih nomada u Hrvatskoj te Tomislav Pancirov, lifestyle poduzetnik, digitalni nomad i bloger, koje je kroz raspravu vodila moderatorica Ida Prester.

Ova nova tema u turizmu u Ambasadoru je okupila brojne turističke djelatnike s čitavog Kvarnera, a tom je prilikom resorna ministrica podsjetila kako je Hrvatska među prvima regulirala status digitalnih nomada, i to promjenama Zakona o strancima te reguliranjem poreznog i zdravstvenog statusa digitalnih nomada.

Kristjan Staničić je napomenuo kako je cijela priča jako dobro posložena te kako je HTZ pokrenuo posebnu kampoanja Croatia – your new office te je promocija fokusiranja na on – line kanale. primarno u Kanadi, SAD-u i Velikoj Britaniji. „Prema našim istraživanjima je 17 milijuna ljudi targetirano u svijetu kao potencijalni digitalni nomadi, koji su naša produžena ruka i u smislu promocije. Oni prenose i sliku i video i vlastita iskustva, a Hrvatske doista ima što ponuditi u smislu kvalitete i raznolikosti ponude. Osim kampanje napravili smo i podstranicu na Croatia.hr koja je povezana na stranicu MUP-a i na kojoj zainteresirani mogu dobiti sve relevantne informacije o prijavi“, kazao je Staničić.

A pojašnjavajući ustvari tko je danas digitalni nomad, hrvatski digitalni nomad Tomislav Pancirov ukazao je kako ga to mnogi pitaju. „Puno su me puta pitali kako postati digitalni nomad jer se mnogima sviđa ovakav način života. To je profesionalac koji svoj posao može obavljati on-line, što znači da to mogu biti konzultantski, dizajnerski poslovi, kreativni poslovi, ali digitalni nomadi mogu biti čak i arhitekti koje uređuju interijere. Kod digitalnog nomadstva je bitno da digitalni nomad ima dobro razvijen osobni brend i prisutan u svojoj on line zajednici te je potreban stalni content“, pojasnio je Pancirov.

A da je jako zadovoljan boravkom u Hrvatskoj, prije svega na relaciji Zagreb – Rijeka – Zadar, potvrdio je mladi američki digitalni nomad Steve Tsentserensky koji je istaknuo kako je bilo vrlo jednostavno odraditi prijavu kao digitalni nomad, unatoč tome što je među prijateljima u Hrvatskoj mogao čuti kako će to biti sigurno komplicirano.