Putničke agencije u velikim gubicima
Za one, kojima je pad veći od 75%, država će izdvojiti dodatnih 36 milijuna kuna
Izvor i foto: HRT
Autor: Senka Mošnja/Dnevnik HTV/HRT/D.S.
Organiziranih skupina turista i dalje je malo pa su putničke agencije na velikom gubitku. Uz to, većina ovogodišnjih gostiju traži bliža i izoliranija odredišta, a mnogo je i onih koji su kod nas prvi put jer su konkurentne zemlje, na koronakarti, već dulje označene crvenom bojom.
- Izabrali smo Hrvatsku jer je vrlo lako doći iz Münchena automobilom. Nas tri obitelji odlučile smo unajmiti veću kuću na 10 dana, rekla je turistica iz Njemačke Diana Doreen Erben.
Sezona u kućama za odmor produljila se i na listopad.
Vlasnik turističke agencije Massimo Chiavalon kaže kako rezervacije još uvijek pristižu, ali ono što ga najviše veseli je to što se osjeća optimizam, jer već pristižu rezervacije za sljedeću sezonu, što je kao nekad, u pretpandemijsko vrijeme.
Grupnih putovanja, međutim, vrlo je malo. Putničke agencije veći promet očekuju u posezoni.
- Činjenica da smo mi u kriterijima za dobivanje potpora za zadržavanje zapošljavanja, a to je pad prometa od 60%, govori da je to daleko od onog povratka na staro, ali smo na putu za povratak, govori predsjednik Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Boris Žgomba.
A za one, kojima je pad veći od 75%, država će izdvojiti dodatnih 36 milijuna kuna.
- To je iznos koji će pomoći za pokriće fiksnih i svih ostalih troškova u trenutku kada su agencije imale, prema službenim podacima, pad prometa od 82%, kaže Žgomba.
Agencije koje ne dovode goste nego organiziraju odlazna putovanja, tzv. outgoing putovanja, u najlošijem su položaju.
Floris Milohanović, vlasnik putničke agencije govori kako postoji interes za putovanja, ali nažalost još uvijek je neizvjesno hoće li biti nekih ograničenja te se ta putovanje neće moći realizirati u normalnim uvjetima.
Nade se polažu i u najavljenu organizaciju školskih izleta, no zasad samo unutar zemlje.