PUTNIČKE AGENCIJE U 2024.

Domaći turisti i dalje više biraju Hrvatsku za višednevna putovanja

Izvor i foto: Turizmoteka/DZS

Ovim istraživanjem obuhvaćene su 1 494 hrvatske putničke (turističke) agencije i njihove poslovnice koje su organiziralevišednevna putovanja i/ili posredovale u prodaji i provedbi paket-aranžmana i/ili jednodnevnih putovanja za domaće i straneturiste i posjetitelje u 2024.

Broj putničkih agencija i njihovih poslovnica u Republici Hrvatskoj:

Ukupno:   1 494
Ukupno zaposlenih (stanje 31. kolovoza): 5 800
Od toga stalno: 4 196

Domaći turisti i dalje više biraju Hrvatsku za višednevna putovanja

U 2024. hrvatske putničke agencije organizirale su višednevna putovanja za ukupno
733 tisuće domaćih turista. Od toga je 397tisuća (54,1%) putovalo unutar Hrvatske, dok je 336 tisuća (45,9%) odabralo strane destinacije, što potvrđuje atraktivnostHrvatske kao odredišta za višednevna putovanja, ali i rastući interes za putovanja u strane zemlje. U usporedbi s 2023. domaćihturista na višednevnim putovanjima više je za 3,6%, dok je u odnosu na 2019. ostvaren njihov porast za 1,8%.

Manje domaćih turista i njihovih noćenja na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj

U 2024. na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj, koja su organizirale hrvatske putničke agencije, sudjelovalo je 397 tisućadomaćih turista, a ostvarili su ukupno 1,5 milijuna noćenja. Prosječno je svaki domaći turist proveo četiri noćenja u Hrvatskoj u2024., što je na istoj razini kao i u prethodnoj godini. U usporedbi s 2023. to je za 3,7% manje domaćih turista i za 3,4% manjenjihovih noćenja na višednevnim putovanjima unutar Hrvatske. Ipak, u odnosu na 2019. ostvaren je porast domaćih turista natakvim putovanjima za 4,6% te porast njihovih noćenja za 5,1%.

Italija – najpopularnija destinacija za domaće turiste na višednevnim putovanjima u 2024.

U 2024. na višednevnim putovanjima u stranim zemljama, koja su organizirale hrvatske putničke agencije, sudjelovalo je 336tisuća domaćih turista koji su ostvarili ukupno 1,2 milijuna noćenja, s prosječnim trajanjem boravka od četiri noćenja poputovanju.

Najpopularnija destinacija bila je Italija, s udjelom od 22,6%, slijedile su Bosna i Hercegovina (7,5%), Austrija (7,1%), Francuska(6,9%), Slovenija (6,5%), Njemačka (5,6%), Španjolska (5,0%), Mađarska (4,8%), Turska (3,4%) i Češka (3,0%).

U gotovo svimspomenutim destinacijama ostvaren je porast domaćih turista u odnosu na 2023., osim Češke, gdje je došlo do pada brojadomaćih turista za 17,8%.
Na višednevnim putovanjima u strane zemlje bilo je za 13,6% više domaćih turista te su u odnosu na 2023. ostvarili za 10,8% višenoćenja. Posebno je evidentiran izniman porast broja domaćih turista na kružnim putovanjima u strane zemlje, za 45,4%, dok suostvarena noćenja na tim putovanjima porasla za 30,2%. Najveći porast noćenja ostvaren je na dalekim odredištima poputKontinentalne Kine, Šri Lanke i Australije.

Domaći posjetitelji više odlazili na jednodnevna putovanja u Hrvatsku, a od stranih destinacija u Austriju

U 2024. hrvatske putničke agencije organizirale su jednodnevna putovanja za ukupno 434 tisuće domaćih posjetitelja. Od toga su293 tisuće domaćih posjetitelja putovale unutar Hrvatske, dok se 141 tisuća domaćih posjetitelja odlučila za jednodnevnaputovanja u strane zemlje. U usporedbi s 2023. domaćih posjetitelja na jednodnevnim putovanjima u Hrvatskoj više je za 9,4%,dok je onih koji su putovali u strane zemlje više za 20,6%.

Među jednodnevnim putovanjima u inozemstvo, najviše domaćih posjetitelja bilo je u Austriji (27,9%), zatim u Italiji (24,6%),Sloveniji (24,2%), Mađarskoj (11,7%), Bosni i Hercegovini (7,6%) te u Srbiji (2,5%). Porast broja domaćih posjetitelja u 2024. uodnosu na 2023. ostvaren je u svim spomenutim zemljama, osim u Mađarskoj i Srbiji, gdje je došlo do njihova pada.Uspoređujući podatke s pretpandemijskom 2019., broj domaćih posjetitelja na jednodnevnim putovanjima unutar Hrvatskeporastao je za 11,2%, dok je na putovanjima u strane zemlje prisutan njihov porast za čak 41,0%.

U organizaciji agencija najviše turista u Hrvatsku stiglo iz Njemačke

U 2024. hrvatske putničke agencije organizirale su višednevna putovanja u Hrvatskoj za 2,2 milijuna stranih turista, koji suostvarili 12,4 milijuna noćenja. Strani su turisti tijekom boravka u Hrvatskoj u prosjeku ostvarili po šest noćenja. U odnosu na2023. u Hrvatsku je došlo za 0,3% manje stranih turista, dok je broj njihovih noćenja manji za 4,4%. U odnosu napretpandemijsku 2019. njihov je pad znatno izraženiji – broj dolazaka turista manji je za 20,0%, a broj njihovih noćenja za 22,8%.

Turisti iz Njemačke ostvarili su najviše noćenja stranih turista u Hrvatskoj u organizaciji hrvatskih putničkih agencija, s udjelomod 28,1%. Slijede noćenja turista iz Ujedinjene Kraljevine (11,4%), Poljske (8,2%), Austrije (7,2%), Češke (5,9%), Slovenije (4,8%),Italije (4,5%), Mađarske (3,9%), Francuske (3,1%), Švedske i SAD-a (obje po 2,8%) i Slovačke (2,7%). U odnosu na 2023. odspomenutih zemalja pad broja noćenja zamjetan je kod turista iz Njemačke, Ujedinjene Kraljevine, Austrije i Češke. U odnosu na2019. od spomenutih zemalja porast noćenja za 15,4% u organizaciji hrvatskih putničkih agencija ostvarili su turisti iz Poljske.

Od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista u Hrvatskoj u 2024. na kružnim putovanjima ostvarena je 801 tisuća noćenja, štoje 6,4% od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista. U odnosu na 2023. strani turisti na kružnim putovanjima ostvarili su za5,6% manje noćenja. Najviše noćenja na kružnim putovanjima u Hrvatskoj u organizaciji hrvatskih putničkih agencija u 2024.ostvarili su turisti iz Njemačke (181 tisuća noćenja, što je pad za 17,9% u odnosu na 2023.) te turisti iz SAD-a (147 tisuća noćenja,što je porast za 29,2% u odnosu na 2023.).

U organizaciji agencija autobus je najčešći izbor na višednevnim putovanjima

Na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj u 2024. domaći turisti najčešće su do glavnog odredišta putovali vlastitim prijevozom(63,7%). Kada su putovali u strane zemlje, 82,8% domaćih turista koristilo se prijevozom u organizaciji putničkih agencija.Autobus je bio najčešće korišten prijevoz domaćih turista na putovanjima koja su organizirale hrvatske putničke agencije – naputovanjima u Hrvatskoj njime je putovalo 85,4%, dok je na putovanjima u strane zemlje autobus koristilo 62,8% domaćihturista, a njih 35,6% odlučilo se za putovanje u strane zemlje avionom.

Domaći turisti najviše noćili u hotelima, a strani turisti u apartmanima i kućama za odmor

U 2024. domaći turisti najviše noćenja ostvarili su u hotelima, i to 947 tisuća, što čini 64,7% od ukupno ostvarenih noćenjadomaćih turista u Hrvatskoj koja su organizirale hrvatske putničke agencije. U odnosu na 2023. domaći turisti ostvarili su za 1,8%manje noćenja u hotelima, dok su porast noćenja ostvarili u kampovima, za 23,7%, te u turističkim naseljima i apartmanima, za16,2%.

Strani turisti najviše su noćili u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, gdje su ostvarili 6,6 milijunanoćenja, što je 53,0% od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista u Hrvatskoj koja su organizirale hrvatske putničke agencije. Uodnosu na 2023. strani turisti ostvarili su za 1,1% više noćenja u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor,dok su u turističkim naseljima i apartmanima ostvarili za 16,8% više noćenja.