Novosti iz HUT-a

HUT: Iduće godine očekujemo još uspješniju turističku sezonu, pripreme su već krenule, moramo osigurati dovoljno radne snage

Izvor i foto: HUT

Nakon uspješne glavne turističke sezone i rezultati u posezoni nadmašili su sva očekivanja. Uz odlične brojke dolazaka, turisti su ove godine u Hrvatskoj duže boravili i istovremeno više trošili, čak i u odnosu na rekordnu 2019. godinu, što je posebno bilo naglašeno u kolovozu. Rezultati su još jednom pokazali važnost turizma u ukupnom gospodarstvu Hrvatske, s udjelom većim od 20% BDP-a, koji generira trećinu hrvatskog izvoza te zapošljava oko 100.000 djelatnika.

„Ove smo godine pokazali da smo izuzetno poželjna i kvalitetna turistička destinacija te očekujemo da će iduća sezona biti još uspješnija. Kako bismo to i ostvarili, ključno je odmah krenuti s pripremama. Očekujemo nastavak ulaganja i podizanje kvalitete u cijelom sektoru. Dobro upravljanje ljudskim potencijalima u turizmu, prije svega ulaganjem u njihovo znanje i vještine dizati ćemo kvalitetu koja se i u pandemijskim godinama pokazala kao ključ uspjeha. Kontinuirano podizanje kvalitete omogućiti će veću konkurentnost što je formula uspjeha u narednim godinama. Iz tog smo razloga aktivno počeli raditi na pripremama za iduće ljeto te resornim ministarstvima poslali naše prijedloge mjera za očuvanje i unapređenje tržišta rada u sektoru turizma. Mjere je potrebno početi provoditi već sada, s ciljem da zadržimo kvalitetne ljude i privučemo nove kadrove“, naglasio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Državni zavod za statistiku:

Kolovoz gotovo kao 2019., u rujnu 12 milijuna noćenja

Hrvatsku je u kolovozu posjetilo 4,1 milijun turista koji su ostvarili 26,2 milijuna noćenja, objavio je Državni zavod za statistiku nakon što su prikupljeni i obrađeni svi pristigli podaci. Ostvareni dolasci predstavljaju rast od 65 posto u odnosu na 2020. godinu, dok smo prema broju noćenja u plusu 57 posto u odnosu na kolovoz 2020. U odnosu na rekordnu 2019., stigli smo na 86,3 posto svih dolazaka i čak 94,3 posto svih ostvarenih noćenja. Većina turista koji su posjetili našu zemlju u kolovozu bili su stranci (3,7 milijuna) te su zaslužni za 91 posto svih noćenja i 84,5 posto svih dolazaka. Među njima najviše gostiju stiglo je iz Njemačke i ostvarili su 35,7 posto svih stranih noćenja ili 8,6 milijuna, što je rast od 72,2 posto u odnosu na kolovoz 2020., a došlo ih je više za 88,7 posto ili 1,1 milijun. U odnosu na kolovoz 2019. Nijemaca je u Hrvatskoj bilo 43,4 posto više, pri čemu su imali 39,5 posto više noćenja. Iza Nijemaca, na drugom su mjestu po noćenjima Poljaci, zatim slijede Austrijanci, Slovenci, Česi, Nizozemci i Talijani. U rujnu je Hrvatsku posjetilo 1,9 milijuna turista zaslužnih za 12 milijuna noćenja što je pak plus od 245, odnosno 147 posto u odnosu na lanjski rujan, ali i 81 posto dolazaka turista i 94 posto noćenja iz rujna 2019.

UNWTO: Hrvatska među rijetkim zemljama s oporavkom turizma

Novo izdanje Svjetskog turističkog barometra Svjetske turističke organizacije - UNWTO, koje sažima turističke rezultate iz cijelog svijeta, pokazuje kako je Hrvatska među rijetkim zemljama čiji su turistički sektori ovoga ljeta postigli oporavak, dosegnuvši i do 80 posto prometa iz 2019., a ukupno gledano svijetom je u srpnju putovalo 54 milijuna turista ili 59 posto više nego u srpnju 2020., ali i 67 posto manje nego u srpnju 2019. godine. Rast turističkih dolazaka u svijetu u UNWTO-u objašnjavaju prihvaćanjem cjepiva i procijepljenošću te uvođenjem digitalnih covid potvrda, što je dovelo i do olakšavanja mjera tj. smanjenja ograničenja putovanja u pandemiji, posebice u Europi i Americi, ali i do određenog povratka povjerenja putnika.

VIJESTI IZ HRVATSKOG TURIZMA

Vrh međunarodne turističke politike u Tuhelju

U Termama Tuhelj održana je međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu – Turizam 365. Na njoj se okupio vrh međunarodne turističke politike, a među gostima je bilo i pet ministara turizma zemalja EU te predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković kao i predsjednik Vlade Slovenije Janez Janša. Dva premijera naglasila su važnost turizma za gospodarstvo, kao i međusobne suradnje Hrvatske i Slovenije. „Slovenci ovdje imaju svoje kuće, vikendice, brodove. Vole Hrvatsku, provode svoje vrijeme ovdje. Naši ljudi vole Sloveniju, idu tamo na skijanje i izlete. To trebamo njegovati i gajiti. To je smisao pametne politike“, poručio je Plenković. Nove prilike za napredak turizma u Hrvatskoj nakon uspješne sezone sudionicima je predstavila ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac: „Naš strateški cilj je Hrvatsku pozicionirati kao održivu turističku destinaciju, a to između ostaloga znači potaknuti cjelogodišnji turizam. Uz još snažniju promociju Hrvatske na tržištu, nužno je razvijati kvalitetnu i autohtonu turističku ponudu, kao i kvalitetnije iskoristiti prirodne resurse, bogatu kulturnu baštinu te gastro i enološku ponudu.“

Veliki interes za akciju "Mjesec hrvatskog turizma"

Prvog listopada počela je velika akcija "Mjesec hrvatskog turizma" u kojoj će se do kraja mjeseca mnoge turističke usluge i doživljaji nuditi uz popuste od minimalno 35 posto. Akciju zajednički provode Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma i sporta. U "Mjesec hrvatskog turizma" uključilo se više od 200 hotelskih kuća, kampova, restorana, nacionalnih i parkova prirode te ostalih pružatelja usluga u turizmu. „Posezona i cijelo jesensko razdoblje idealni su za kraći odmor i otkrivanje novih destinacija. Vjerujemo u vrlo dobre rezultate ovog projekta i njegovog doprinosa ukupnim turističkim rezultatima ove godine“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Hrvatska dobiva novu strategiju održivog turizma

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je kako se izrađuje nova turistička strategija razvoja održivog turizma do 2030., nacionalni plan razvoja održivog turizma 2021. - 2027. te studije utjecaja na okoliš, a svi dokumenti trebali bi biti gotovi do kraja iduće godine. Ministarstvo ističe da osim njihovih radnih skupina na strategijama rade i pojedinci iz strukovnih udruženja. Cilj novih strategija je pobliže definirati viziju razvoja turizma vodeći računa o načelima održivosti, razvojnim potrebama i potencijalima turizma.

Mali Lošinj, Lika i Istra potvrđeni na listi 100 zelenih i održivih destinacija
Mali Lošinj potvrdio je za ovu godinu svoje mjesto na listi sto svjetskih zelenih i održivih destinacija koju objavljuje međunarodna organizacija "Green Destination". Osim Malog Lošinja na listi top sto svjetskih zelenih destinacija iz Hrvatske nalazi se i Lika, odnosno Klaster Lika s temom "Lokalni proizvodi u funkciji razvoja održive destinacije", kao i Istra s temom "Palud - Zaštita biološke raznolikosti u močvarnim područjima manjeg obima" u kategoriji "Priroda i ekoturizam".

Gorski kotar - šampion cjelogodišnjeg turizma

Brojne primorske destinacije ove godine zabilježile su rezultate bolje nego 2019., ostvarile su milijune noćenja te je iza njih odlična sezona. No podaci sustava eVisitor otkrivaju da je šampion cjelogodišnjeg turizma Gorski kotar koji je po ljeti u noćenjima rezultat iz 2019. prebacio za 36 posto, a u dolascima 32 posto. Na razini cijele godine ta hrvatska regija, a pogotovo u prva dva zimska mjeseca, ima turistički rezultat koji je po dolascima 94 posto bolji nego 2019. Velika potražnja za kućama za odmor i apartmanima dovela je do toga da brojni iznajmljivači imaju popunjenost i više od 200 dana godišnje. Brojke u kolovozu premašuju rekordnu 2019. godinu te je ostvareno više od osam posto noćenja, a rekordne brojke sustigao je i rujan.

Nakon godine stanke, ponovno se održavaju Dani hrvatskog turizma

Manifestacija Dani hrvatskog turizma, u organizaciji Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske radiotelevizije, održat će se 28. i 29. listopada 2021. godine u Župi dubrovačkoj u Sheraton Dubrovnik Riviera hotelu. U sklopu manifestacije održat će se i svečana dodjela nagrada „Čovjek - ključ uspjeha, djelatnik godine“, godišnja nagrada „Anton Štifanić“ i Nagrada za životno djelo. Dani hrvatskog turizma okupljaju više od 1500 sudionika, a u sklopu manifestacije organizira se i tradicionalni susret turističkih djelatnika.

VIJESTI IZ EU

Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija u Francuskoj

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac posjetila je turistički sajam IFTM Top Resa u Parizu, nakon čega je poručila kako je Hrvatska na francuskom tržištu prepoznata kao sigurna destinacija za kojom iz godine u godinu postoji sve veći interes. Sajam IFTM Top Resa vodeći je međunarodni sajam putovanja i turizma uz sudjelovanje više od 30.000 turističkih profesionalaca i predstavljanje više od 1.600 turističkih brandova. Francusko tržište hrvatskom turizmu godišnje donese oko 300 milijuna eura prihoda, dok su gosti iz te zemlje poznati po natprosječnoj potrošnji. „S obzirom na veličinu i potencijal francuskog tržišta, što uključuje i sklonost francuskih turista za putovanjima više puta godišnje, veliki broj dana godišnjeg odmora te blizine tržišta, cilj nam je daljnje pozicioniranje i jačanje promocije Hrvatske na tom tržištu“, kazala je ministrica.

VIJESTI IZ ČLANICA

Aminess radnike nagrađuje s 5000 kuna, krenule pripreme za iduću sezonu
Aminess hoteli i kampovi iz Novigrada, za uspješno odrađenu sezonu, nagradili su s po 5.000 kuna stalne i sezonske radnike, a pokreću i kampanju zapošljavanja za iduću sezonu kojom traže tisuću zaposlenika. Od ukupno 5.000 kuna novčane nagrade po zaposlenom, prvih 2.000 isplaćeno je s plaćom za srpanj, drugi dio od 2.000 kuna s plaćom za kolovoz, a treći dio od 1.000 kuna ići će na plaći za rujan, iznose iz te kompanije koja je svoje hotelsko poslovanje u zadnjih par godina iz istarskog Novigrada proširila na Krk, Korčulu i Pelješac.

Hotel Dalmacija ulazi u koncept "Places hotel by Valamar“

Imperial Riviera ulaže 67 milijuna kuna u repozicioniranje makarskog hotela Dalmacija, koji bi slijedom toga od iduće sezone potpuno rekonstruiran i s novim konceptom poslovao pod brendom "Places hotel by Valamar". Iznos ulaganja od 67 milijuna kuna odobrio je Nadzorni odbor Imperial Rivijere, iz koje ističu da je to nastavak petogodišnjeg ciklusa ulaganja u hrvatski turizam kojeg su zajednički pokrenuli AZ mirovinski fondovi i hotelska grupacija Valamar Riviera. Tome dodaju da je u Imperial i Hoteli Makarska, te kasnijeg pripajanja i povećanja kapitala u Imperial Rivijeri, u proteklom razdoblju investirano ukupno 580 milijuna kuna u repozicioniranje hotela Parentino, Meteor, Padova, Imperial i kamp Padova. Za hotel Dalmacija ističu da će uz ulaganje od 67 milijuna kuna biti kompletno rekonstruiran i preuređen u skladu sa standardima Valamarovog "Places", te će time, nakon jednog na Hvaru, od iduće sezone postati drugi hotel pod tim brendom.

U Falkensteiner Hotels&Resortsu prvo selo za digitalne nomade

Prošli tjedan unutar zadarskog turističkog kompleksa Falkensteiner Hotels&Resorts, u organizaciji platforme za smještaj grabAhome, otvoreno je prvo selo za digitalne nomade u Hrvatskoj. Selo će biti otvoreno do 31. ožujka iduće godine. Najveći problem digitalnim nomadima je pronaći sav sadržaj koji im treba na jednom mjestu, zbog čega je došlo do suradnje s Falkensteiner grupom. „Welcome home ambijent koji Falkensteiner nudi svojim gostima idealno odgovara i digitalnim nomadima, kao i privatnost, terasa, sunce, more, borova šuma, blizina grada. Ponuda je dogovorena za 20 mobilnih kućica i 20 parcela. Za socijalizaciju, networking i sastanke na raspolaganju je coworking prostor u suradnji s Funimationom Borik te gratis dvorana. Dodatne aktivnosti koje im se nude na smještaju su SPA, teretana, restorani, usluga pranja rublja”, objavili su iz Falkensteinera.

NAŠI GOSTI O NAMA

„Priroda je prekrasna, more kristalno čisto. Prvi sam put u Hrvatskoj i zaljubila sam se u vašu zemlju“, kaže Gloria, gošća iz Španjolske.

„Čuli smo da je Lošinj prelijep, nismo nikada prije bili tu, malo smo u obilasku ovog morskog dijela Hrvatske, Opatija, Istra, Lošinj“, kažu gosti iz Bostona Miroslav i Svetlana.

„Odlučili smo putovati na kraju ljeta, kada su se stvari malo posložile i odlučili doći u Hrvatsku. Planirali smo doći još prošlog ljeta, ali nismo mogli zbog korone, pa sad nadoknađujemo propušteno“, izjavila je Aileen iz Nizozemske.

„Baš u ovo doba nema vrućine, nema gužve, a nismo još bili u Dubrovniku pa smo ga poželjeli vidjeti“, kaže domaća gošća Marija koja je iskoristila popuste u sklopu akcije „Mjesec hrvatskog turizma“.

„Sada je posezona, nema tako puno turista i lakše nam se opustiti i uživati u Dubrovniku“, rekla je turistkinja iz Njemačke, Erin.

„Zato što je sada dosta tiše, nema velikih gužvi, kruzera i slično, pa možemo šetati uokolo i uživati“, smatra Škotkinja Nicol.

PRELAZAK GRANICA

Putnicima koji dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije, odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, neovisno o državljanstvu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku ako posjeduju važeću i valjanu EU digitalnu COVID potvrdu. Iznimno, putnicima koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, a još ne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku uz:

• negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa - BAT na SARS-CoV-2, pri čemu BAT test mora biti sa Zajedničke liste brzih antigenskih testova koje međusobno priznaju države članice Europske Unije, koju objavljuje Europska komisija. Kod nalaza BAT testa napravljenog u inozemstvu mora biti vidljiv proizvođač testa i/ili komercijalni naziv testa. U protivnom test se neće prihvatiti kao vjerodostojan za ulazak u Republiku Hrvatsku. Nalaz PCR testa ne smije biti stariji od 72 sata, a BAT testa od 48 sati od trenutka testiranja do dolaska na granični prijelaz;
• potvrdu ne stariju od 270 dana o primitku dvije doze cjepiva koje se koristi u državama članicama EU (Pfizer, Moderna, AstaZeneca, Gamaleya, Sinopharm) ili predočenje potvrde ne starije od 270 dana o primitku jedne doze cjepiva koje se prima u jednoj dozi (Janssen/Johnson&Johnson) ako je prošlo 14 dana od primitka te jedne doze;
• potvrdu o primitku prve doze cjepiva Pfizer, Moderna ili Gamaleya, s kojom je moguće ući u Republiku Hrvatsku u razdoblju od 22. do najviše 42. dana o primitka cjepiva, odnosno od 22. do najviše 84. dana od primitka prve doze cjepiva AstraZeneca;
• potvrdu o preboljenju COVID-19 i primitku jedne doze cjepiva unutar šest mjeseci od početka bolesti, s tim da cijepljenje mora biti provedeno prije manje od 270 dana od dolaska na granični prijelaz;
• predočenje pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa, kojim se potvrđuje da se vlasnik oporavio od infekcije virusom SARS-CoV-2, pri čemu je taj test napravljen unazad 270 dana, a stariji od 11 dana od dana dolaska na granični prijelaz ili uz predočenje liječničke potvrde o preboljenju;
• ili PCR testiranje ili brzo antigensko testiranje - BAT na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza. U slučaju nemogućnosti testiranja određuje se mjera samoizolacije u trajanju od deset (10) dana.

Državljani država članica Europske unije (uključivši i hrvatske državljane), odnosno država članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, kao i članovi njihovih obitelji te državljani trećih zemalja koji su osobe s dugotrajnim boravištem na temelju Direktive Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. godine o statusu državljana trećih zemalja s dugotrajnim boravištem i osobe koje imaju pravo boravka temeljem drugih direktiva EU ili nacionalnog prava ili koji imaju nacionalne dugoročne vize, koji dolaze iz trećih zemalja, prilikom ulaska u Republiku Hrvatsku, moraju predočiti važeću i valjanu EU digitalnu COVID potvrdu.

Iznimno, prethodno navedenim putnicima koji još ne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku uz:
• negativni nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa - BAT na SARS-CoV-2, pri čemu BAT test mora biti sa Zajedničke liste brzih antigenskih testova koje međusobno priznaju države članice Europske Unije, koju objavljuje Europska komisija. Kod nalaza BAT testa napravljenog u inozemstvu mora biti vidljiv proizvođač testa i/ili komercijalni naziv testa te mora biti izdan od strane zdravstvene ustanove/laboratorija i potpisan/potvrđen od strane liječnika. U protivnom, test se neće prihvatiti kao vjerodostojan za ulazak u Republiku Hrvatsku. Nalazi prethodno navedenih testova ne smiju biti stariji od 48 sati (računajući od vremena uzimanja brisa do dolaska na granični prijelaz);

• potvrde o cijepljenju za osobe koje su prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva protiv COVID-19. Iznimno, ako se radi o cjepivu koje se prima u jednoj dozi, potvrde o primitku jedne doze ako je doza primljena prije više od 14 dana od dana prelaska državne granice;
• ako je osoba preboljela COVID-19 unatrag 180 dana i ima potvrdu o preboljenoj bolesti te se unutar tog roka cijepila jednom dozom cjepiva, izuzeće od obveze predočenja negativnog PCR ili brzog antigenskog testa - BAT* ili karantene produžava se do isteka šest (6) mjeseci od cijepljenja;
• pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa, kojim se potvrđuje da se vlasnik oporavio od infekcije virusom SARS-CoV-2, pri čemu je taj test napravljen unazad 180 dana, a stariji od 11 dana od dana dolaska na granični prijelaz ili uz predočenje potvrde o preboljenu izdane od liječnika;
• ili je obveza obaviti PCR testiranje ili brzo antigensko testiranje - BAT na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz samoizolaciju do prispijeća negativnog nalaza. U slučaju nemogućnosti testiranja određuje se mjera samoizolacije u trajanju od deset (10) dana.
Putnici iz zemalja koje su obuhvaćene popisom država Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo prema kojima se primjenjuju posebne epidemiološke mjere

Osobe koje dolaze iz država koje su na popisu država za dolazak iz kojih se primjenjuju posebne epidemiološke mjere prilikom prelaska granice Republike Hrvatske, a kojeg na svojim mrežnim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo, obvezne su, ovisno o tome u kojoj je kategoriji država
• predočiti negativan nalaz PCR testa koji nije stariji od 72 sata i određuje im se nužna mjera obvezne samoizolacije u trajanju od 14 dana (Južnoafrička Republika, Zanzibar (Tanzanija)) ili;
• predočiti negativan nalaz PCR testa koji nije stariji od 72 sata ili negativan nalaz brzog antigenskog testa koji nije stariji od 48 sati, neovisno o cjepnom statusu i preboljenju (Brazil). Ova odredba odnosi se i na države i/ili regije članice schengenskog prostora i države pridružene schengenskom prostoru, a koje su na crvenoj ili tamno crvenoj listi Europskog centra za kontrolu i prevenciju bolesti, ukoliko ih je Hrvatski zavod za javno zdravstvo uvrstio na popis država na koje se primjenjuju posebne epidemiološke mjere
• Osobe koje dolaze iz država za koje je obvezna karantena, mogu skratiti vrijeme trajanja samoizolacije ako, najranije sedmi dan samoizolacije, o svom trošku obave PCR testiranje na SARS-CoV-2 u ustanovi ovlaštenoj za provedbu testiranja te ako je nalaz testa negativan.

POVEZANOST

• KLM Royal Dutch Airlines, najstarija aviokompanija na svijetu, do kraja listopada tj. do kraja ljetnog reda letenja dva puta dnevno će prometovati na liniji od Amsterdama do Zagreba. KLM s dva leta na dan nastavlja i u studenom, što je odlična vijesti za sve koji koriste Amsterdam kao čvorište za daljnje destinacije.
• Ukrajinski Windrose Airlines u zimskom redu letenja nastavlja prometovati dva puta tjedno između Zagreba i Kijeva. Letovi idu srijedom i nedjeljom. Prema planu ljetnog reda letenja za 2022. Zagreb i Kijev imat će tri tjedne linije, a dobra je vijest da se razmišlja o povratku ovog prijevoznika u Pulu i Split.
• Norwegian u listopadu nastavlja prometovati na čak šest linija iz Skandinavije prema tri hrvatske zračne luke - Dubrovniku, Puli i Splitu. Prema Dubrovniku idu dvije linije - Kopenhagen i Oslo; prema Splitu leti se iz Stockholma, Osla i Kopenhagena, dok Pula ostaje povezana s Oslom.
• United Airlines vraća se u zračnu luku Dubrovnik i sljedeće ljetne sezone. Američki United redovnu liniju između Dubrovnika i New Yorka uveo je u srpnju, prvotno je najavio tri leta tjedno, no zbog velike potražnje uveden je i dodatan let. Zahvaljujući velikom interesu, United je već najavio povratak u Dubrovnik idućeg ljeta, a prvi let bit će obavljen već u svibnju 2022.
• Do kraja listopada Lufthansa nastavlja svakodnevno letjeti iz Frankfurta za Dubrovnik, dok iz Münchena do Dubrovnika prometuje osam puta tjedno. Na liniji Frankfurt-Split ostaju svakodnevni letovi, osim utorkom, dok Split i München također imaju osam letova tjedno. Pula i Frankfurt povezani su tri puta tjedno, dok linija Frankfurt-Zagreb prometuje dva puta dnevno, sve do studenog.
• Njemački Eurowings do kraja listopada nastavlja letjeti po redovnom ljetnom rasporedu te zadržava više od 20 linija prema Hrvatskoj. Berlin će povezati s Dubrovnikom i Splitom; Köln s Dubrovnikom, Rijekom, Pulom, Splitom, Zadrom i Zagrebom, a prema svim navedenim hrvatskim gradovima moći će se letjeti i iz Düsseldorfa. Iz Hamburga prometovat će se prema Dubrovniku, Rijeci, Splitu i Zadru; iz Stuttgarta prema Puli, Splitu, Zadru i Zagreba te iz Dortmunda prema Splitu.

STRANI MEDIJI O NAMA

Austrijski ORF snima emisiju o srednjoj i južnoj Dalmaciji

U organizaciji Hrvatske turističke zajednice te uz podršku turističkih zajednica Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, u Hrvatskoj će do 8. listopada boraviti TV ekipa austrijske nacionalne televizijske kuće ORF i to povodom snimanja emisije „Der Geschmack Europas“ („The Taste of Europe“), izvijestio je Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji. U fokusu emisije bit će autohtona turistička ponuda Srednje i Južne Dalmacije, odnosno destinacije i lokaliteti kao što su Omiš, Sinj, Imotski, Čilipi, Dubrovnik, Trsteno, Mali Ston, Ploče, ali i turistički proizvodi poput eno-gastronomije, kulture i prirode.
Blogeri, influenceri i fotografi otkrivaju ljepote Kvarnera

Blogeri, influenceri i fotografi iz Njemačke, Austrije, Poljske, Italije, Velike Britanije i Švicarske prošli su tjedan otkrivali ljepote Kvarnera i tamošnjih otoka. U putovanjima koje je organizirala Hrvatska turistička zajednica sudjelovao je Britanac Andrea Astarita, ambasador Adobea kojeg Instagramu i Tik Toku prati milijun fanova.

Velika priznanja Hvaru i Hrvatskoj časopisa Condé Nast Traveller

Otok Hvar drugi put je proglašen najboljim europskim otokom po izboru čitatelja cijenjenog časopisa Condé Nast Traveller. S ukupnim rezultatom 96,56/100, Hvar je izabran i za šesti najbolji otok na svijetu. Uz Hvar, u pet najboljih europskih otoka svrstani su grčki otoci Mykonos, Zakynthos, portugalska Madeira te talijanski otok Ischia. Condé Nast Traveler ističe kako je Hvar izvrsna destinacija za posjet tijekom cijele godine, poglavito zbog toplih ljeta i blagih zima, te ističe poznatu hvarsku statistiku - da je upravo ovo najsunčaniji otok u Hrvatskoj, s više od 2800 sunčanih sati godišnje.

ZANIMLJIVOSTI

Hrvatska na svjetskoj izložbi u Dubaiju kao zemlja koja nadahnjuje velike umove
Hrvatska se na svjetskoj izložbi Expo 2020 u Dubaiju od 1. listopada 2021. do 31. ožujka 2022. predstavlja kao inspiracija velikim umovima, što je usklađeno s glavnom temom Expoa "Spajanje umova, kreiranje budućnosti". Na sajmu u Dubaiju sudjeluje 109 zemalja, a hrvatski paviljon nosi naziv "Croatia Inspiring Great Minds" (Hrvatska nadahnjuje velike umove). U šest mjeseci održavanja sajma trebalo bi ga posjetiti 25 milijuna ljudi, a kroz virtualne programe organizatori predviđaju posjećenost od tri milijarde ljudi. U Hrvatskoj turističkoj zajednici kažu kako je zahvaljujući mnogim naprednim umovima Hrvatska danas u svijetu prepoznatljiva po brojnim dostignućima. Tako će u sklopu hrvatskog paviljona biti predstavljeni genijalni umovi poput Nikole Tesle, Ruđera Boškovića i Slavoljuba Penkale, koji su svojim idejama i izumima u svijetu ostavili značajan trag za budućnost, dok će najvrjedniji eksponat biti automobil Rimac Nevera, kao najbrži električni hyper automobil na svijetu. Osim znanosti i drugih sfera u kojima je uspješna, Hrvatska će se predstaviti i sportom, po čemu je isto prepoznata, pa će tako biti istaknuti i sportaši poput Dražena Petrovića, Janice i Ivice Kostelića, Luke Modrića i mnogih drugih, koji su jedni od najboljih promotora Hrvatske u svijetu.
HTZ pokrenuo kampanju „Thank you for your trust“

Hrvatska turistička zajednica pokrenula je novu promotivnu kampanju „Thank you for your trust“ na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter. Kampanja će se provoditi na deset najvažnijih emitivnih tržišta s kojih je u ovoj godini u Hrvatskoj ostvaren najveći turistički promet, odnosno na tržištu Njemačke, Slovenije, Poljske, Austrije, Češke, Mađarske, Slovačke, Italije, Nizozemske i Francuske. Cilj ove kampanje je nakon ljetnih mjeseci dodatno skrenuti pažnju na Hrvatsku te se kroz pozitivna iskustva samih inozemnih turista, ali i influencera, blogera, fotografa, novinara koji su ove godine boravili u našoj zemlji i svoj boravak dijelili na društvenim mrežama sa svojim brojnim pratiteljima zahvaliti što su odabrali upravo Hrvatsku kao destinaciju za svoj sigurni odmor.

Agenti iz SAD-a traže luksuz u Istri

Nakon što je Turistička zajednica Istarske županije postala partner prestižne mreže Virtuoso, koja okuplja više od tisuću međunarodnih agencija za luksuzna putovanja, prvi su njezini predstavnici pristigli u Istru. S ciljem da se Istra pozicionira kao željena destinacija unutar Virtuosove mreže i potakne prodaja, organiziran je posjet za prve dvije grupe putničkih agenata specijaliziranih za turistička putovanja. „U rujnu naš je poluotok istraživala grupa od osam savjetnika iz Sjedinjenih Država, a već drugi posjet predstavnika s američkog, ali i njemačkog tržišta, iz devet eminentnih agencija, uslijedit će tijekom listopada” naveo je Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije.