Lekcija iz hrvatskog turizma: Tko ulaže, taj profitira

Preko 40 posto ispitanika promijenilo je cijene u rasponu do 5 posto iz prošle sezone

Izvor i foto: privredni.hr

Turistički poduzetnici koji su zadovoljni ovom sezonom prvenstveno duguju svoj uspjeh ulaganjima u kvalitetu ponude. O tome svjedoče i rezultati istraživanja koje je Hrvatska gospodarska komora provela među svojim članovima, a koji smatra da turistička sezona nije zaostala.

Trećina (32,6 posto) ispitanika smatra da je sezona u visokoj sezoni na istoj razini kao i prošle godine, a 33,3 posto ispitanika kaže da je bolja nego prošle godine, ili izvrsna (6,4 posto). Četvrtina ispitanih (25,5 posto) je sezonu ocijenila lošom, a samo 2,1 posto ima dojam da je ona izuzetno loša.

Iako je čak tri četvrtine anketiranih (74,3 posto) tijekom ulaganja u ovu turističku sezonu uložilo značajna ulaganja u kvalitetu ponude, te investicije nisu značajno utjecale na cijene. Većina ispitanih (58,5 posto) poduzetnika uopće nije prilagodilo cijene svojih usluga u odnosu na prošlu godinu. Gotovo četvrtina je snizila cijene prije početka (12,7 posto) ili tijekom velike sezone (10,6 posto), dok je 18,3 posto ispitanika u istom razdoblju povisilo cijene.

Prilagodbe cijena uglavnom su minimalne. Preko 40 posto ispitanika promijenilo je cijene u rasponu do 5 posto iz prošle sezone, a 30 posto prilagodbe s 6 na 10 posto. Značajne promjene cijena od 11 do 20 posto bile su prisutne u 13,2 posto ispitanika, dok je 14,7 posto korigiralo cijene s 21 posto naviše.

Pored standardnih pogodnosti, nešto više od polovice (51,4 posto) nudi i širok spektar dodatnih pogodnosti za goste. Ponuda uključuje sve, od sporta i wellnessa do raznih izleta i tura putem kojih se gosti upoznaju s lokalnim prirodnim ljepotama, gastronomijom i kulturnom tradicijom.

Velika većina ispitanih (oko 80 posto) pripada hotelima, hostelima, kampovima i privatnom smještaju. Ključni kanali prodaje za ispitanike bile su izravna prodaja (79,3 posto), putničke agencije (46,4 posto) i internetske agencije (45,7 posto). Globalni distribucijski sustavi glavni su prodajni kanal za 30 posto ispitanika, dok 17,1 posto doseže kupce putem sajmova, B2B radionica itd.