Kontinentalni turizam bilježi sve bolje rezultate

U Baranji turistička godina traje 365 dana

Izvor: HRT              Foto: ivica-marica.com

Uskrsni blagdani - u Hrvatskoj tradicionalno otvaraju turističku sezonu. Zadovoljni turisti, zadovoljni iznajmljivači. Ali ne samo na moru, sve je više gostiju i u dalmatinskom zaleđu, ali i u Slavoniji i Baranji. Gosti uživaju u luksuzu u seoskoj idili, uz bogate stolove s domaćom hranom pa se vlasnici hvale da su popunjeni više dana u godini negoli iznajmljivači na moru.

O tome kakva je popunjenost smještajnih kapaciteta u usporedbi s prošlom godinom u Temi dana HRT-e  govorili su Željana Šikić, direktorica TZ-a Šibensko-kninske županije i direktor TZ-a Baranje Matej Perkušić.

- Prošle je godine Uskrs bio nešto ranije, no unatoč tome naše su brojke na razini prošlogodišnjih što je za nas najava jedne kvalitetne sezone, rekla je Šikić. Kaže kako je njihovo najvjernije tržište Njemačka.

- Nekako sve do nas je tako jer smo mi njima još uvijek auto destinacija, sve južnije od nas je nešto drugačiji sastav gostiju. Sam udio tih tržišta se razlikuje od mikrodestinacije do mikrodestinacije, ovisno o vrsti turističkog proizvoda koji nude. Ako govorimo o priobalnim mjestima onda su tu najzastupljeniji Nijemci, Poljaci, Česi, Austrijanci. Međutim, ako govorimo o npr. gradu Šibeniku gdje imamo kulturni turizam tu se brojke mijenjaju pa onda imamo poprilično i Britanaca i Francuza, a u svakom slučaju i veliki broj gostiju s dalekoistočnih tržišta, objasnila je direktorica TZ-a Šibensko-kninske županije.

Ono što je u Dalmaciji glavna sezona u Baranji je slabiji dio sezone.

- Mi u Baranji volimo reći da naša turistička godina traje 365 dana. Brojke za ovu godinu su u porastu, kao uostalom i zadnjih 5-6 godina. Imamo 5-6 posto više dolazaka i nekih 8-9 postio više noćenja u odnosu na prošlu godinu, što je dobro obzirom da je i Uskrs kasnije ove godine. Zato vjerujemo kako će ova godina biti značajno bolja od prošle, s kojom smo također bili zadovoljni, istaknuo je Matej Perkušić.

U Baranji je sve više turista iz Kine koji su turisti s dobrom platežnom moći. Što im Baranja može ponuditi?

- Mi Kinezima možemo ponuditi upravo ono što oni traže - čistu prirodu, jako dobru hranu, čistu vodu, čisto nebo... No, tu ne možemo govoriti samo o Baranji jer Kinezi su gosti koji u 10-15 dana prođu nekoliko tisuća kilometara. Mi moramo uzeti 2-3 dana od tog njihovog puta. Kinezi nisu turisti koje previše zanimaju sunce i more već ono što kontinentalna Hrvatska, ali i dalmatinska zagora, mogu ponuditi, naglasio je direktor TZ-a Baranje.

Šibensko-kninska županija gostima može ponuditi, osim sunca i mora, i puno više u svojoj zagori. U tome posebno prednjači Drniš koji se našao među finalistima top 100 održivih destinacija svijeta.

- Drnišani su izuzetno vrijedni ljudi i na njihovom se području nalazi velik broj kvalitetnih agroturizama i ostalih smještajnih kapaciteta, tako da ova nominacija ne čudi, istaknula je Željana Šikić dodavši da ova županija intenzivno radi na razvijanju i drugih oblika turističke ponude - cikloturizma, hikinga, agroturizama što generira turističke dolaske tijekom cijele godine.

Neki kažu da je Baranja danas ono što je prije dvadeset godina bio Kvarner.

- Baranja će s ovim radom i trudom koji sada ulažemo za desetak godina sigurno doći na puno veće brojke nego što ih imamo sada. Međutim, ima još puno potencijala i prostora za napredovanje, prostora za izgradnju urbanih vila tako da će Baranja napredovati i dalje. Nadam se da ćemo za desetak godina završiti ondje gdje su Istra i Kvarner danas, rekao je Matej Perkušić.