Filmski turizam glavna tema 7. nacionalnog DMK foruma

K. Staničić:"Aktivnosti koje se provode za promociju hrvatskog turizma kroz kulturni turizam, točnije kroz filmski turizam, doprinose povećanju turističkog prometa i vidljivosti Hrvatske"

Izvor i foto: HTZ/HINA

7. nacionalni DMK forum Hrvatske turističke zajednice na temu filmskog turizma u Hrvatskoj danas je održan u Hotelu Panorama. Predstavnici različitih područja vezanih uz filmski turizam na forumu su predstavili primjere dobre prakse u privlačenju turista na lokacije na kojima su snimane velike svjetske produkcije, ali i načine da se ta ponuda poboljša, proširi i stvori temelje za održivi razvoj.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je kako aktivnosti koje se provode za promociju hrvatskog turizma kroz kulturni turizam, točnije kroz filmski turizam, doprinose povećanju turističkog prometa, vidljivosti Hrvatske i potrošnje. „Filmski turizam posljednjih se godina snažno promovirao kao kanal komunikacije i promocije hrvatskog turizma, a Hrvatska turistička zajednica iskoristila je mnoge prigode u tom pravcu“, istaknuo je.

Podsjetio je na velike filmske projekte ostvarene u Hrvatskoj, kao što su "Ratovi zvijezda", "Robin Hood", "Mamma Mia" i "Igra prijestolja" koja je, dodao je, po ocjenama mnogih stručnjaka, polučila najveći efekt u podizanju brenda Hrvatske kao turističke zemlje. Također, direktor Staničić kaže da su njihove aktivnosti prepoznate i u svijetu, primjerice u Kini je Hrvatska osvojila nagradu "Amazing Travel Experiences of the Year“, za doživljaj filmske ture "Igre prijestolja“ u Dubrovniku, a veliki odjek imale su i korejske produkcije snimane u Hrvatskoj.

Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma, poručio je okupljenim turističkim djelatnicima da će u novoj nacionalnoj strategiji turizam biti puno prisutniji nego dosad, s obzirom na to da postoji još prostora za razvoj, što je osobito vidljivo kada se uspoređujemo sa zemljama koje imaju sličan broj turista, ali značajno veću zaradu. Po njegovim riječima, snažan rast filmskog turizma vidi se ponajbolje po značajnom povratu sredstava kroz filmske poticaje, oko 200 milijuna kuna, no on donosi i indirektnu promociju Hrvatske, primjerice kroz objave zvijezda na društvenim mrežama u trenucima odmora od snimanja.

Stefan Roesch, direktor tvrtke FilmQuest, u svom izlaganju putem Skypea rekao je kako su filmski turisti odlični gosti, ostaju duže i troše više, primjerice zbog "Igre prijestolja" u Sjevernu Irsku dolazi 20 posto turista, a na Novi Zeland zbog "Gospodara prstenova" i nakon svih tih godina od snimanja filma čak 25 posto.

O utjecaju "Igre prijestolja" na hrvatski turizam govorila je Ivana Kovačević, direktorica Vetus Itinera, koji je povećao ponudu obilaska lokacija snimanja serije te napravio višednevne i međunarodne ture, dok je Božidar Antolec, direktor Turističke zajednice Općine Lekenik, predstavio projekt filmske rute Anatevka, prvi put održan 2012. u povodu obilježavanja 40. obljetnice snimanja filma "Guslač na krovu" Normana Jewisona u Hrvatskoj. Francisco Dias, potpredsjednik Centro Portugal Film Commissiona, na forumu je sudjelovao s izlaganjem o sinergiji filma i turizma te njihovu utjecaju na regionalni razvoj, a direktorica Turističke zajednice općine Starigrad Paklenica Marjana Marasović govorila je o projektu Winnetou, nastalom na temelju legendarnih filmova o pustolovinama indijanskog poglavice, prema romanima Karla Maya. Spomenka Saraga, direktorica Balduči Filma, govorila je o tome kako lokacija za snimanje filma može postati turistička atrakcija, a Tanja Ladović Blažević, koordinatorica programa iz Hrvatskog audiovizualnog centra o razvoju filmskog turizma i promocije Hrvatske na globalnoj razini.