Dva projekta za podizanje domaće turističke potrošnje

Hrvatske turističke kartice i pripreme prvog Tjedna odmora

 

Izvor i Foto: Privredni.hr/ Pixabay

Autor: Krešimir Sočković

Uvođenje Hrvatske turističke kartice i pripreme prvog Tjedna odmora vrijednog ide prema planovima, rekao je pomoćnik ministra turizma Robert Pende na proširenoj sjednici Turističkog poslovnog vijeća Hrvatske gospodarske komore, na kojoj su se predstavila ova dva projekta.

“Ove dvije aktivnosti izuzetno su nam važne jer smo u njihovoj finalizaciji. Oba će projekta za posljedicu imati intenziviranje domaće turističke potrošnje, i to ne samo u jednom tjednu, nego će turistička kartica biti slobodna za korištenje tijekom cijele sezone. Projekt Hrvatske turističke kartice bio je u vezi s reformom poreznog sustava jer je riječ o poreznoj stimulaciji poslodavaca kojim se 2.500 kuna može dati neoporezivo radnicima, ali za namjensku potrošnju u turizmu. Rađen je po uzoru na modele drugih zemalja i najsličniji je mađarskom modelu”, pojasnio je Pende.

Kartica je identična bankovnoj i na nju poslodavci mogu svojim djelatnicima uplatiti 2.500 kuna neoporezivo, ali i više ako žele, uz plaćanje poreza. Za sada još nema dodatnih benefita za ove kartice, no u daljnjoj fazi razvoja ovog projekta ugovorit će se popust na njeno korištenje i za druge usluge, ali samo na POS aparatima, u prehrani, smještaju ili ugostiteljskim uslugama.

“Trenutno smo u fazi realizacije javnog poziva bankama koje bi bile izdavatelji tih kartica, a sedam banaka zainteresirano je za sudjelovanje u projektu i očekujemo da ćemo u drugom kvartalu već imati operativne kartice”, najavio je Pende.

Drugi veliki turistički projekt je Tjedan odmora vrijedan koji je zapravo komplementarna mjera turističkoj kartici. Riječ je o tjednu od 10. do 19. travnja, u kojem će se domaćim turistima nuditi popusti od 50 posto u smještaju i ugostiteljstvu te nešto niže popuste u uslugama prijevoza. Ministarstvo turizma trenutno uspostavlja platformu na kojoj će se moći vidjeti što se i gdje u tom tjednu povoljnije nudi.

“Obje mjere mogu nam znatno pomoći pa ih moramo što je moguće više koristiti u predsezoni i posezoni i na taj način intenzivirati turističku ponudu. Vjerujem da će obje mjere imati značajan utjecaj na povećanje domaćega turističkog prometa, a onima u turizmu na produženje sezone, organizirajući dodatne manifestacije i događanja u to vrijeme”, dodaje Pende.

Inače ponudu za sudjelovanje u ovim akcijama tvrtke iz turističkih djelatnosti mogu prijaviti već od 17. veljače, i to činiti sve do 7. travnja, a promotivna kampanja za Tjedan odmora vrijedan kreće već 10. ožujka.

Franco Palma, predsjednik Turističkoga poslovnog vijeća pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, smatra kako postoji dobar potencijal za ostvarenje dobrih rezultata ovih dvaju turističkih projekta. “Akcije koje se događaju pojavljuju se u prostoru koji je nama u turističkom sektoru interesantan jer nam je slobodan. Uz višestruke benefite i samo turistički djelatnici mogu u njemu očekivati prostor za zaradu”, smatra Palma.

Za ova dva projekta već je Hrvatskoj gospodarskoj komori došao niz upita, posebice kontinentalnih turističkih djelatnika, kaže potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

“Nastavljamo s praksom tematskih sjednica i donošenja aktualnih tema kako bi oni iz realnog sektora izravno s ministarstvima i institucijama postavljali pitanja prije donošenja novih zakonodavnih rješenja”, kaže Kovačević.

“Turističko zemljište i zakon o njemu jedan je od strateških zakona i posebno je povezan s investicijama. Stoga ćemo organizirati raspravu prije drugog čitanja ovog zakona u Saboru, kako bismo pojasnili svoja stajališta i pretvorili ih u amandmane koje bismo uputili u parlament”, ističe Kovačević.