KONKURENTNOST - primjeri dobre prakse
Hrvatska i Njemačka dijele treće mjesto u kategoriji SUPERPLATZ kamping kvalitete
Piše: Jerko Sladoljev
Svake godine hrvatska turistička ponuda izdvaja oko 100 milijuna eura za promidžbu , od čega desetak posto u kamping segment. Promovirati bi značilo prodornije izaći na tržište i, u idealnim uvjetima, preuzeti dio klijentele konkurenciji. Koliko tko uspijeva preuzeti promidžbom u kamping turizmu posebice za nas na naj zanimljivom djelu Europe , Njemačkom , odgovaramo u nastavku.
Početkom godine nizozemski kamping specijalist ACSI proveo je istraživanje i anketu na uzorku od 6000 njemačkih kamping obitelji, te prognozirao tri vodeće destinacije za Nijemce u 2024. g. : prvo Njemačku, zatim Francusku i Italiju . Prognoza se nije u cijelosti ostvarila ali su pojedine europske regije i destinacije uspjele dvoznamenkastim plusevima dokazati da bez obzira na smanjeni interes Nijemaca za putovanjem, prava vrijednost za novac i inovativno promoviranje stvara uvijek pluseve.
Pokušali smo zato za 2024. godinu istražiti u nekim destinacijama , koliko je tko i kako usprkos minusu na nacionalnoj razini , uspio “uhvatiti” konkurenciju na njemačkom tržištu u kamping segmentu?
Za tržišnu usporedbu, uzeli smo vrijednost za novac po ADAC-u i najkvalitetnije kamping destinacije u Europi 2024. godine.
U 2024. godini, 192 kampa u Europi dobila su titula po ADAC Superplatz 2024 sustavu.
Identificirali smo i koja je zemlja imala najviše tzv. “super kampova” , dakle pravi odnos vrijednosti za novac i evo rezultata: Francuska - sa 46 ADAC super kampova, Italija sa 38, zatim Hrvatska - 24 (od čega Istra 13), i Njemačka - 24. Hrvatska i Njemačka dijele treće mjesto u kategoriji SUPERPLATZ kamping kvalitete.
A tko je među njima, prema postignutim rezultatima u prvih osam mjeseci u regijama tih zemalja , uspio najbolje penetrirati promocijom na njemačko tržište u kamping segmentu ove godine? Evo odgovor koji potvrđuje da su neke regije u zemljama konkurencije u kampovima imali znatan plus:
• Italija, regija Veneto +7,9 % ( ukupno Italija manje 1,7%)
* Francuska, regija Provence + 19 % ( Francuska ukupno manje 3%)
• Njemačka ukupno u kampovima + 5, 4 %, Ostseekueste + 21 %
• Hrvatska , Istra - 4% , ukupno HR u kampovima - 1 %
Hrvatska i Istra su skoro iimale brojke gotovo kao i prošle godine, ali s kraćim boravkom i manje noćenja njemačkih kampista do kraja listopada. Primjerice, u regiji Veneto broj Nijemaca u kampingu je u porastu cijele godine, a i francuskoj Provenci također.
U zaključku, hrvatska tržišna kamping penetracija, a to posebno vrijedi za regije s izrazito velikom kamping ponudom ( Istra i Kvarner) nije imala isti učinak kao kod drugih kvalitetnih destinacija, te je ostala na brojkama skoro kao iz 2023. godine.
Vrijednost za novac ponovno predstavlja glavnu motivaciju za boravak u kampu u 2024. godini, a 89% anketiranih Nijemaca slaže se da raznolikost ponude kampova olakšava pronalaženje onoga što odgovara prije svega budžetu.
Španjolska, Italija i Grčka također su imale snažan rast cijena, ali ni blizu kao Hrvatska. Implikacije toga mogle bi biti dalekosežne, jer je Hrvatska vrlo brzo postala jedna od najskupljih ljetnih turističkih destinacija u Europi, što bi trebao pratiti i rast kvalitete. Refleksi potražnje s ovog, za nas najvažnijeg tržišta, mogli bi imati utjecaj i na 2025. godinu.