Kina svjetska velesila u kampiranju

U 2024. godine zabilježen promet od 15,9 milijardi dolara što Kinu stavlja na prvo mjesto po kamping brojkama u svijetu

Izvor i foto: Turizmoteka

Piše: Jerko Sladoljev

Pandemija je u različitoj mjeri promijenila turizam u Kini. Tijekom protekle tri godine mnogi Kinezi su se bavili novim hobijima, naučili nove vještine i možda doživjeli promjenu paradigme u nekoliko područja života.

Jedan poseban hobi koji su ljudi preuzeli u Kini je kampiranje (露营, lù yíng), iako mnoge fotografije u trendu na društvenim mrežama prikazuju daleko luksuzniju verziju kampiranja, koja se danas naziva "glamping”. Kampiranje u Kini doživjelo je vrhunac 2021. i 2022. Iako se bijeli šatori još uvijek mogu vidjeti u nekim ruralnim područjima Kine, njihov broj polako opada 2023. Tijekom pandemije, kineski su građani odlučili kampirati u blizini svojeg prebivališta, jer su mogućnosti putovanja bile ograničene. Samo u 2021. kinesko tržište kampiranja poraslo je za 62,5% na 74,7 milijardi juana, što je ekvivalentno 10,3 milijarde dolara.

Popularna odredišta kineskih kampera uključuju ruralna predgrađa, planine i rijeke. Pandemijske blokade inspirirale su sporiji način života. Oni koji su mu mogli pristupiti uživali su u izradi kruha od banane, igranju igre Animal Crossing ili kampiranju. Oni koji mu nisu mogli pristupiti jednostavno su se prepustili eskapizmu. Tijekom tog vremena ljudi su žudjeli za jednostavnošću i idealizirali bukolički život daleko od grada. Predmeti koje glamperi donose u kamp uključuju pribor za roštilj, aparate za kavu, čaše za vino, filmske projektore, lijepo posuđe i ukrasna svjetla - mnogo složenije od tradicionalnog kampiranja u Kini.

Slike Glamp stranice prvi put su se pojavile u Kini na Xiaohongshu (Mala crvena knjiga, 小红书, xiâo hóng shū). Platforma je poznata kao kineski Instagram i igra veliku ulogu u porastu kampiranja u Kini.

U 2020. pretraživanje vezano uz kampiranje u Kini poraslo je za 230%, u 2021. u porastu je za 360%, a u 2022. za 623%. Sada postoje čak i glamping usluge poput odmarališta koje pripremaju sve za glampere. Kampiranje i kamping industrija je u Kini toliko popularno da je 2024. godine zabilježen promet od 15,9 milijardi dolara što Kinu stavlja na prvo mjesto po kamping brojkama u svijetu .