Muzej iz Moslavine digitalizirao svoju ponudu i omogućio online rezervaciju ulaznica

Izvor i foto: Turizmoteka/Muzej Moslavine

Iako se za muzeje često veže epitet da su staromodni i da ne idu u korak s modernim svijetom, jedan muzej iz Moslavine pokazuje da to nije istina.

Naime, Muzej Moslavina Kutina odlučio je digitalizirati svoju ponudu i svim posjetiteljima omogućiti online rezervaciju ulaznica uz implementaciju domaćeg Orioly booking sustava.

Osim online rezervacije, svi zainteresirani će putem web stranice muzeja moći kupiti suvenire i publikacije.

Simoblično, na Međunarodni dan muzeja koji se obilježava 18.5. svim zainteresiranim pokazali su kako izgleda redizajnirana web stranica te kako izgleda proces online rezervacije za posjetitelje.

Povodom toga, u nastavku donosimo mini intervju koji nam je dala ravnateljica muzeja Jasmina Uroda Kutlić.

Koji su ciljevi Muzeja Moslavina Kutina?

“Ciljevi Muzeja Moslavine Kutina za ovu godinu su prezentirati nove autorske izložbe kustosa MMK kao i gostujuće izložbe kako bi naši posjetitelji imali priliku vidjeti relevantna ostvarenja na muzejskoj sceni. Fokus je na različitosti kako bismo posjetiteljima ponudili što raznovrsniju lepezu tema. Razvojem specifičnih programa i edukativne djelatnosti želimo proširiti krug posjetitelja i poticati ih na ostvarivanje pozitivnog odnosa prema muzejima i našem moslavačkom kulturnom nasljeđu. U tome nam pomaže i naš „Muzejski ponedjeljak“ i raznovrsne radionice kao i niz manifestacija koji organiziramo sami ili se uključujemo u one na gradskoj, županijskoj i državnoj razini.”

“Ove godine izradili smo mobilnu aplikaciju proširene stvarnosti te redizajnirali postojeću web stranicu kako bismo privukli što više posjetitelja. Na taj način želimo još više istaknuti sav naš rad. Nastojimo u okviru svojih mogućnosti pratiti suvremene kulturne trendove te nam je želja postati jedna od glavnih kulturnih ustanova u našoj regiji kao i pokretač razvoja kulturnog turizma. Kako bismo očuvali zgradu muzeja koja je zaštićeno kulturno dobro nastavit ćemo, iako zbog mogućnosti malim koracima, s daljnjim uređenjem podrumskog prostora kako bi naš muzej jednoga dana imao novi prostor za izlaganje i mogućnost prezentiranja svog bogatog fundusa.”

Kako to da ste odlučili digitalizirati ponudu vašeg muzeja?

“Globalna digitalna mreža veza svakim danom postaje sve složenija, raznovrsnija i u isto vrijeme nudi višu razinu integriranja sadržaja. Upravo zbog toga muzeji se moraju redefinirati u digitalno doba. Pametni telefoni postali su dio svakodnevice ljudi koji žele biti „stalno povezani“. Upravo je to industrija koju mogu iskoristiti i muzeji. Nova komunikacija omogućava pristup muzejskim sadržajima široj publici, a tehnološke atrakcije privlače u muzeje i nove posjetitelje. Mobilne aplikacije, koje razvijamo u muzeju, postaju način na koji se posjetitelji uključuju, a razvijaju se sve brže, vode reinterpretaciji zbirki i njihovom predstavljanju kroz novu vizuru. Upravo na ovaj način možemo bolje uključiti i educirati posjetitelje, jer je nam je to prioritet te istaknuti svo blago koje naš muzej čuva.”

Kako potaknuti i druge muzeje da poduzmu isti korak i privuku više posjetitelja?

“Želimo biti mjesto kako izvora informacija i znanja, tako i mjesto zabave i kreativnosti. U tome nam itekako pomaže digitalni svijet. Mislim da će dobri primjeri u praksi sve više poticati i ostale muzeje da se okrenu novim tehnologijama jer je to svijet koji više ne možemo ignorirati. Sve više korištenja multimedije i suvremene tehnologije postaje neizostavan alat i u svijetu muzeja. Naravno, originalni muzejski predmeti i dalje će biti u fokusu naših izložbi te će suvremena tehnologija poslužiti predmetu kako bi se još bolje i snažnije prenijela poruka posjetiteljima. Upravo taj strah od gubitka važnosti originalnog predmeta je nešto što moramo razbiti u muzejskoj zajednici pa će s vremenom digitalni svijet postati nešto što se podrazumijeva i u muzejima.”

Muzej Moslavine Kutina pravi je primjer kako ne postoje nikakve granice kada je u pitanju napredak i poboljšanje ponude. Ovim potezom pokazali su kako i muzeji mogu biti moderni i dostupniji, a takvim pristupom zasigurno će privući i veći broj zainteresiranih gostiju na lokaciju.

Ako i vi želite slijediti njihov primjer i iskoristiti čari dgitalizacije te povećati broj posjetitelja, javite se Orioly timu na sales@orioly.com ili posjetite njihovu web stranicu www.orioly.com.

O muzeju

Muzej je osnovan 15. ožujka 1960. godine kao Muzej i arhiv narodne revolucije Moslavine. Sam nastanak muzeja, i prve godine rada, nerazdvojno su vezane uz Povijesni odjel tj. Odjel NOB-a. Godine 1963. mijenja svoj naziv u Muzej Moslavine te uz već postojeći povijesni odjel širi svoju djelatnost na arheologiju i etnologiju, a 1972. godine otvara se i galerijski odjel. I danas muzej djeluje u ova četiri odjela: arheološki, kulturno-povijesni i etnografski.

Muzej ima bogat arheološki postav koji privlači posjetitelje, s obzirom na to da se dosta artefakta veže uz Moslavačku goru, staru gotovo 500 milijuna godina. Neki izlošci svjedoče kako je prostor Moslavine bio nastanjen još 5000 godina prije Krista.

Zahvaljujući predanom radu i prikupljanju muzejske građe i podataka sačuvan je veliki dio narodne ostavštine iz vremena 19, do sredine dvadesetog stoljeća. Etnografski odjel Muzeja uspostavio je suradnju s mnogim muzejima unutar zemlje te ostvario međunarodne veze.

O Oriolyu

Orioly je IT kompanija specijalizirana za rješenja koja pomažu organizatorima tura i izleta da prodaju svoje jedinstvene turističke proizvode online putem svog weba ili partnera. Njihovi klijenti su male turističke firme koje nude fantastično lokalno iskustvo, ali i gradovi i destinacije koji žele promovirati i digitalizirati svoju ponudu na jednom mjestu i tako turistima ponuditi odličan pregled ponude na bilo kojem webu ili mobilnom uređaju.

Suosnivači su udruge Pametni Turizam kojom žele promovirati nove načine razvoja turizma kroz tehnologiju.