Čak 40 posto svjetske čarterske flote je u Hrvatskoj

Rezultati u ovom trenutku pokazuju mali pad u odnosu na prošlu godinu.


Izvor i foto: HRT
Autor: M.K./HRT

Nautički turizam jedan je od najdinamičnijih turističkih proizvoda. Sezona počinje već u travnju, a Hrvatska je sve više prepoznata kao atraktivna nautička destinacija koja privlači nautičare iz raznih dijelova svijeta. Rezultati, doduše, u ovom trenutku pokazuju mali pad u odnosu na prošlu godinu.

- Pad je mali, od nekih 3 do 4 posto na nivou godine, ali očekujemo izazovnu turističku sezonu gdje ćemo pokazati konkurentnost na određeni način. Mi još jako dobro stojimo, s obzirom na turistički promet u Europskoj uniji. Izgradili smo se kao destinacija i očekujem da ćemo imati jako dobar kolovoz i postsezonu, a to pokazuju i bukiranja. Čeka nas uzbudljiva turistička godina – ističe državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina.

No stručnjaci smatraju da razloga za brigu nema.

- Nautika ipak ima malo dužu sezonalost. Počinje s 1. travnjem i tada počinju neka prva testiranja i dolazaka klijenata. Lagani pad događa se oko 1. svibnja, a onda starta nautička sezona u punom smislu. Ova sezona je malo slabija, naročito u istarskim marinama i na sjevernom Jadranu. No nautika će i ove godine polučiti rezultate kao i prošle godine, kada je ostvarila oko 860 milijuna kuna – govori predsjednik Udruženja marina pri HGK Sean Lisjak.

- Čak 40 posto čarter flote u svijetu nalazi se u Hrvatskoj. Mi smo najinteresantnija nautička destinacija u svijetu. Sustavno radimo na povećanju brojki, ali moramo misliti i na održivost i budućnost ovoga turizma. Moramo filtrirati goste – trebaju nam gosti veće platežne moći koji dolaze praktički cijele godine i koji poštuju destinaciju i naše more – zaključuje Tonči Glavina.

- Mi zaista imamo odlične marine koje su doživljaj same po sebi. Ponuda usluge i kvaliteta usluga - to je pravac u kojem trebamo ići, kaže Boško Ercegovac iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.