Novi trendovi

Kako prevladati generacijski jaz?

 

Izvor:Stručna revija UT  Foto:Apple.com
Priča o nerazumijevanju generacija stara je, vjerojatno, koliko i svijet. No, generacijski jaz ipak vjerojatno nikada nije bio veći jer ga, uz ostalo, ubrzava i tehnologija kojom su oni mlađi opsjednuti, a stariji od nje više-manje zaziru ili pak odbijaju tezu o njezinoj svemoći. Zajedno s njom mijenjaju se i način i brzina informiranja, pristup informaciji i slično. Kako god bilo, jasno je da se i industrija sastanaka nalazi pred velikim izazovom kako organizirati skupove koji će zadovoljiti potrebe jednih, drugih, pa i onih budućih, trećih...

Promjene u hodu

Svi se slažu: mladi koji su danas u dobi od 20 do 35 godina posve su drugačija generacija. Njihov ulazak u svijet rada ruši stereotipe i postavlja nova pravila. Mnogo pokretljiviji što se tiče radne i životne sredine, veći individualisti koji više vode računa o ravnoteži privatnog i poslovnog života, također su – pokazuju istraživanja – zagovornici veće transparentnosti poslovanja u svojim tvrtkama te su uz njih emotivno manje vezani. Koriste se modernim alatima pa su učinkovitiji, ali, s druge strane, širina informacija koju primaju ponekad utječe na njihovu temeljitost kao i sagledavanje šireg konteksta priče. Također su skloniji timskom radu, a mogućnosti obrazovanja i usavršavanja na ljestvici se njihovih vrijednosti nalaze više nego trenutačna plaća te su jasni u ambiciji o profesionalnom napredovanju i uspinjanju po hijerarhijskoj ljestvici.
Oni koji dolaze i oni koji su u naponu snage i spremni da ostanu dvije su generacije poslovnih ljudi čiji je suživot i produktivno nadopunjavanje sve važnije pitanje modernog poslovnog svijeta, a time i modernih skupova, koji moraju zadovoljiti želje, potrebe i navike dviju strana. Dakako, uz neizbježne kompromise…

Umrežavanje i interakcija

Iza različitih ponašanja, pa i generacijskih definicija, nešto je zajedničko: milenijci kao i svi drugi žele stvoriti profesionalnu mrežu, usavršavati se i razvijati karijeru. Samo to žele više i iskazuju jasnije… Stoga će umjesto iskazanog nerazumijevanja i potenciranih razlika daleko učinkovitija biti – pružena ruka.
Ne tako davne 2012. godine izrađena je prva i svakim sljedećim istraživanjem potvrđena slika psiho-socioloških karakteristika milenijskih poslovnih ljudi. Stvaranje poslovne mreže i mogućnosti napredovanja ili promjene posla visoko su na ljestvici motiva koje očekuju od sudjelovanja na skupovima. Zanimljivo, iako veliki fanovi tehnologije, u načinu komunikacije najviše vole razgovore licem u lice, a najpoželjniji su im interaktivni sadržaji integrirani u sastanke. Kako alati za to postoje, prepreka ustvari nema…
Uz to, poslovni ljudi milenijske generacije ne žele sadržaje ex cathedra nego one s dinamičnim panelima i interakcijom između publike i predavača. Ustvari, ovi drugi to više i nisu u klasičnom smislu riječi… Također na cijeni su društvena događanja i sadržaji koji omogućuju povezivanje među ljudima koji imaju slične ideje i sklonosti ili pak teže istom cilju.
Ukratko, kongresi i burze pogodni su da se u kratko vrijeme upozna mnogo ljudi, ali da bi zadržali pažnju milenijaca trebaju postati inovativniji, dinamičniji i više interaktivni.

Industrija sastanaka se mijenja i – traje

Recesija je, srećom, u industriji sastanaka već prošlost, iako je na mnoge njezine značajke ostavila trajne posljedice. Sada je vrijeme za temeljitija istraživanja svih aspekata budućnosti kongresnog biznisa, a očekuje ga – želi li zadržati relevantnost za novu generaciju – nova, inovativnija faza. Što će bit za pet, deset ili dvadeset godina?
Vrijeme je posljednjih desetljeća mnoge profesije i poslovne navike promijenilo, neke i ukinulo. Sigurno bi bio preveliki pesimizam da sličnu sudbinu predviđamo i industriji sastanaka, toliko važnoj za napredak. No, pred nama je ozbiljan zadatak kako da je dizajniramo kako bi odgovorila potrebama generacija koje dolaze i ostala važno mjesto susretanja, napretka i umrežavanja ljudi, ideja i poslova.
I ne samo to, još zahtjevnija generacija Z već stasa… Hoćemo li biti spremni?!

Tehnologija otkriva navike i interese

Koliko se tehnologija uvukla u naše živote i poslovanje danas teško da možemo i biti svjesni. Tisuće funkcija, ideja, mogućnosti, aplikacija i njihovih funkcija postalo je sastavnim dijelom našeg poslovanja, pa i života. Putem aplikacije se na kongresu glasa, preuzimaju materijali, čitaju dnevni redovi i postavljaju pitanja, bilježe opaske… sve to već je danas sastavni dio konferencija koje imalo drže do svoje reputacije dobro organiziranih skupova.

No, tehnologija ide i dalje pa su te aplikacije ujedno i način kako pratiti želje, potrebe i navike kongresnih gostiju i svaki sljedeći skup učiniti još zanimljivijim. Zahtjevi su tim veći što je u svijet rada i odlučivanja već startala generacija milenijaca koju, budimo iskreni, ne možemo poistovjetiti ni s jednom prije njih.
Moderni pametni telefoni – a svaki dan čitamo informacije o još naprednijoj tehnologiji – imaju ugrađene senzore koji dodirom aplikacije, a uskoro i svakim pokretom, šalju informaciju o ponašanju sudionika skupa. Gdje se on kreće, koliko se zadržava na pratećoj izložbi ili u razgovoru s predstavnikom sponzora, što ga zanima, a što i ne primjećuje – novi je set informacija itekako važnih za analitiku nekog skupa, sadržaj onoga budućega, kao i marketinške aktivnosti prilagođene individualnim potrebama.
I ne, ne radi se o dalekoj budućnosti nego o predviđanjima stručnjaka za 2016. godinu! Uostalom, proizvođači mobilnih uređaja i softvera ulažu mnogo novca i znanja pa se može reći da ta budućnost već postaje – sadašnjost….