"Perspektiva investiranja u hotelsku industriju" iz JLL-a

Svjetske hotelske investicije premašit će ove godine 59 milijardi i 300 milijuna eura

Foto: virginhotels.com
Izvor i foto: Turizmoteka /JLL

Konzultantska tvrtka JLL Hotels & Hospitality objavio je svoje izvješće o perspektivama ulaganja u hotelsku industriju u 2019. u kojemu se predviđa da će obujam transakcija ove godine premašiti 67 milijardi i 200 milijuna dolara (59 milijardi i 316 milijuna eura), što je samo 0.7% manje zabilježenih investicija u 2018. godini, koje su iznosile 67 milijardi i 700 milijuna dolara (59 milijardi i 758 milijuna eura).

Prošle je godine "likvidnost u hotelskim ulaganjima bila ojačana zdravom globalnom ekonomijom koja je generirala sve veći broj putnika", navodi se u izvješću.
Ove godine, međutim, doći će do "sporijeg" rasta, uz smanjenje u EMEA području (Europa, Bliski istok i Afrika) , gdje se procjenjuje da će doći do pada od 5 do 10% ukupnih ulaganja. u odnosu na 2018. godinu i one će biti oko 21 milijardu i 200 milijuna dolara (18 milijardi i 717 milijuna eura).

Tržište u Aziji i na Pacifiku će se bilježiti daljnji rast od oko 15%, dok će ulaganja u hotelsku industriju u Americi će biti kao i lani.


Svjetske hotelske investicije između 2015. i 2018. godine i predviđanje za 2019. Grafikon JLL.


Usporavanje investicija ove godine je, prema JLL-u, posljedica pet čimbenika :

• dionice hotelske industrije su nepostojane.

• Niže projekcije gospodarskog rasta .

• Nesigurnost u budućem povećanju kamatnih stopa .

• Trgovinske napetosti između Sjedinjenih Država i Kine .

• Političku nesigurnost u Ujedinjenom Kraljevstvu (Brexit), Francuskoj i Italiji .

Unatoč tim neizvjesnostima, izvješće predviđa "snažan" rast popunjenosti hotela , profitabilnost nekretnina i novi rekord u međunarodnim putovanjima .

Tri trenda

Tri trenda koja će obilježiti godinu bit će rast ulaganja u luksuzne objekte , predanost coworking prostorima u hotelima i rast temeljen na lansiranju novih brandova .

U luksuznom segmentu postoji sve veći interes za ulaganje u luksuzna odmarališta na Mediteranu .
Što se tiče coworking prostora u hotelima, u izvješću se navodi "snažna potražnja za zajedničkim radnim mjestima jer se tvrtke odlučuju za fleksibilniju politiku rada".
To su prostori u kojima se nove generacije potrošača mogu "družiti i raditi" u isto vrijeme i da ako su pravilno dizajnirane to može biti vrlo profitabilno za hotelske lance.

JLL navodi coworking prostore latinoameričkog lanca Selina kao jedan od trendova ove 2019. godine.
Navodi se kao primjer tog trenda i Virgin Hotel u Chicagu , koji svojim članovima naplaćuje proviziju za korištenje tih prostora, koji uključuju bar, WiFi, pisače, besplatnu kavu i čaj te privatne sobe za sastanke.
Ostali primjerni slučajevi su oni iz hotela Curtain u Londonu , kao i oni francuskog branda Mama Shelter i latinoameričkih Selina Hoteles .
"Očekujemo da će i druge hotelske tvrtke, posebice marke namijenjene najmlađima, slijediti taj primjer kako bi privukle više digitalnih nomada", zaključuje se u izvješću.