Franšiza je prisutnija više nego ikad u europskom hotelskom sektoru

Franšiza kao sredstvo ekspanzije dobiva na popularnosti diljem europskog hotelskog sektora, budući da veliki brandovi nastoje otvoriti nova tržišta kako bi potaknuli rast.

 

Izvor : Turizmoteka              Foto: Hotel Hilton Imperial Dubrovnik

Dok je većina hotela u Europi još uvijek bez robnih marki, postoje dokazi da se to mijenja. Pripadnost brandu u Europi trenutno se procjenjuje na 40%, a prije deset godina bila je bliža trećini.

U SAD-u oko 70% hotela je brendirano, što je ostalo nepromijenjeno od prije pet godina, što ukazuje da su mogućnosti za rast marke u Europi, uključujući franšize, značajne.

Iako je franšizing u Europi još uvijek manje zastupljen u usporedbi sa SAD-om, taj operativni model i dalje dobiva na popularnosti jer omogućava vlasnicima da zadrže stupanj kontrole dok istovremeno nude robnim markama mogućnost da brzo prošire svoj utjecaj u korist lokalnog znanja vlasnika i veza.

Dok su neki lanci nerado odbacili kontrolu koju nude ugovori o upravljanju za svoje luksuzne brandove, osobito na vodećim lokacijama, franšizing postaje jak, često preferirani način širenja za nekretnine na srednjim tržištima.
Međutim, model franšize nije bez izazova, jer unatoč sve većem priznavanju snage hotelske marke i pripadnosti brandu, brandovi koji su uspješni na jednom europskom tržištu možda neće biti u drugom.

Tijekom proteklih pet godina Accor je povećao udio franšiznih nekretnina diljem Europe sa 37% na 48%, Hilton je porastao sa 32% na 51%, a većina europskog portfelja IHG-a sada se sastoji od franšiznih nekretnina. Tvrtke kao što je Hyatt, koje u povijesti nisu imale franšiznu prisutnost u Europi, sada imaju nekoliko franšiznih nekretnina te će se odlučiti za taj model za proširenje svojih usluga i brandova produženog boravka.

Očito je da je konsolidacija i akvizicija hotelskih lanaca dovela do naglog porasta udjela franšiznih nekretnina u portfelju vrhunskih lanaca, a kako su sada veći nego ikad, nastavit će se oslanjati na franšize kako bi postigli željeni rast i ostali ispred svojih konkurenata .