Čar Slavonije je ono čega nema drugdje u Hrvatskoj

Piše: Igor Mikulić

Izvor i autor: Igor Mikulić/Glas Slavonije       Foto: tzosbarzup.hr

Gosti će rado platiti ako je potrebno i euro više za domaće i kvalitetno

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić ističe da država već mnogo čini na poticanju turizma u kontinentalnom dijelu zemlje. Potiču se gospodarstvenici koji se žele baviti turizmom i koji žele staviti na tržište nove turističke proizvode. Država ih pomaže i konkretno financijski, kroz konkurentnost turističkog gospodarstva.

 Želimo poticati sudionike u turizmu da svojom invencijom dođu do kvalitetnijih proizvoda kako bi privukli goste koji žele doći u kontinentalni dio zemlje, posebice u Slavoniju. Kontinent nudi doista izvrsne sadržaje, od prirodnih ljepota preko kulturne baštine do gastronomije i enologije. Povezivanje ovih vrijednosti s turizmom daje kvalitetne rezultate i osigurava opstanak na tim prostorima i u tom smislu turizam vidimo kao veliki pokretač razvoja Slavonije.

Kroz Projekt Slavonija još ćemo snažnije podupirati razvoj turizma. Vjerujem da ćemo kroz mogućnosti financiranja iz europskih fondova poticati gradnju novih hotela, posebice malih obiteljskih hotela. Dobra budućnost turizma u kontinentalnom dijelu zemlje držim da je zajamčena i s dolaskom kruzera, kojih je sve više - kazao nam je Matušić.

Naglasio je da se turistima u Slavoniji nudi sve više sadržaja i da se vidi njihovo zadovoljstvo.
 Vidimo odlične primjere poput gospodina Selimira Ognjenovića, čija kompanija I.D. Riva Tours dovodi bavarske goste u Slavoniju. Oduševljeni su gostoprimstvom, hranom i svim onim što su u Slavoniji mogli vidjeti. Dakle, te priče govore mnogo. Imamo golem potencijal na kojemu moramo raditi i ponajviše razvijati tu kvalitetnu vezu između proizvodnje i turizma na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima. Uspostavljanjem kvalitetnije te veze svima će biti mnogo bolje - naglašava Matušić.

Na pitanje hoće li se ova rekordna turistička godina pozitivno odraziti i na povećanje poljoprivredne proizvodnje, Matušić kaže kako bi to svakako bilo poželjno, premda rezultati ovise o oba sektora - turističkom i poljoprivrednom.

 Kroz projekt gourmet koji razvijamo, i on je sada u fazi pilot-projekta, nastojimo potaknuti hotelske grupacije i ugostiteljske objekte da se povežu s poljoprivrednim proizvođačima kako bi u svojim promidžbenim materijalima mogli promovirati tu kvalitetnu, ekološku, domaću proizvodnju. Gosti će rado platiti ako je potrebno i euro više za te namirnice ako znaju gdje su one proizvedene i ako su sigurni u njihovu kvalitetu. Vjerojatno će ih i kupiti na OPG-u na kojem nastaju. Sljedivost hrane izuzetno je važna, a tu nam svakako pomaže i zakonodavni okvir Europske unije koji primjenjujemo. Uvjeren sam da će kvalitetniji spoj turizma i proizvodnje rezultirati povećanjem proizvodnje hrane, ali kvalitetne hrane. Danas prolazi samo kvaliteta. Samo su kvalitetne namirnice podloga za odlična tradicionalna jela i općenito vrhunsku gastronomiju - naglašava Matušić.

Kada je riječ o tome koji bi za slavonski turizam bili poželjni gosti, on ističe da je svakako potrebno poticati domaći turizam, ali istovremeno i jačati infrastrukturu, omogućavati investicije u cjelokupnu turističku ponudu - smještajne kapacitete, sadržaje... Napominje kako je kvalitetnija infrastruktura glavni preduvjet da se snažnije privlače gosti s nama bliskih tržišta, s kojih nam gosti dolaze cestovnim putem, Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske, Austrije...

- Slavonija se može upravo "nasloniti", priključiti promidžbi svojih turističkih proizvoda na ovim tržištima. Mi ćemo takvu promidžbu svakako poticati. Već sada se kontinentalni dio zemlje reklamira kroz urede Turističke zajednice, naročito kada je riječ o gastronomiji i enologiji. Promidžba Slavonije Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici izuzetno je važna i ubuduće ćemo joj davati snažan naglasak - zaključuje Matušić.

Predsjednik uprave Unilinea, našeg najvećeg touroperatora, Boris Žgomba ističe da ta kompanija već duže vremena ulaže u Slavoniju kao turističku destinaciju. Treba naglasiti kako Uniline ima svoje urede u BiH, Sloveniji, Srbiji, Kini i Južnoj Koreji. On naglašava kako je najvažniji turistički adut Slavonije u ovom trenutku zapravo neotkrivenost, čar, egzotika... - Naravno, to je i gastronomija, ali i kultura, vino... Čar Slavonije je danas ono nešto čega nema u drugim dijelovima Hrvatske ili je to iščeznulo - ističe Žgomba.

Uniline dovodi goste u Slavoniju

- I ove godine imali smo veći broj gostiju u Slavoniji, naročito iz azijskih tržišta, SAD-a i Južne Amerike. To su gosti koji su vrlo dobro prihvatili Slavoniju. Nastavit ćemo snažno ulagati u Slavoniju jer smatramo da je taj proizvod prihvatljiv našim klijentima, a i Slavonija to zaslužuje. U prvom redu ćemo dovoditi goste s dalekih tržišta, jer oni prolaze tzv. turama kroz Srbiju, BiH, a onda i Slavoniju. U sljedećih mjesec dana imat ćemo veliku akciju s medijima, napraviti aranžmane za Slavoniju i dovesti domaće goste u pet do deset autobusa - kaže Žgomba.