Wellness turizam raste dvostruko brže od ukupnog turističkog sektora

WTM : Wellness & Wellbeing


Izvor: Turizmoteka         Foto: WTM

Wellness turizam raste dvostruko brže od ukupnog turističkog sektora, godišnje zbog wellnessa ostvari se oko 830 milijuna putovanja, a procjenjuje se zarada od 639 milijardi dolara, pokazuju podaci objavljeni na World Travel Market Londonu.

Prema izvješću Global Wellness Instituta, turistički prihodi porasli su 3,2% u dvije godine do 2017. godine, no wellness turizam je porastao za 6,5%. U Europi se ostvari najveći broj wellness izleta, no potrošnja je najviša u Sjevernoj Americi, što čini više od trećine ukupne svjetske dobiti od wellness turizma. Azija je tržište s najbržim rastom, prije svega zbog širenja srednje klase i eksplozije turizma u toj regiji.

Govoreći o Wellnessu i Wellbeingu na WTM-u, autori Globalnog izvještaja o wellnessu i turizmu , stručnjaci za istraživanje Ophelia Yeung i Katherine Johnston, priopćili su da je taj sektor već diljem svijeta stvorio više od 17 milijuna radnih mjesta.

„Budući da su wellness turisti uglavnom bolje obrazovani i spremni probati nova iskustva, oni obično troše 53% više od tipičnog međunarodnog putnika i 178% više od prosječnog domaćeg turista“, rekli su na konferenciji na WTM-u. No, oni koji ne putuju samo zbog wellnessa, ali žele zadržati svoje zdravlje tijekom putovanja, ili jednostavno žele sudjelovati u wellness aktivnostima tijekom svog putovanja, su osam puta brojniji od onih koji putuju prije svega zbog wellnessa.

Wellness turizam definira se u studiji kao putovanje za održavanje ili poboljšanje zdravlja, a gospođa Yeung upozorila je turističku industriju da se on ne poistovjećuje s medicinskim turizmom, kod kojeg se putuje isključivo zbog liječenja.

Ima puno oblika wellness turizma. Od kampova za relaksaciju u Velikoj Britaniji, duhovnih ceremonija u Indiji do medicinskih pregleda u Maleziji i Tajlandu. Mnoge hotelske kuće počinju integrirati wellness proizvode, kao što je Hyatt, koji ga spaja s fitnessom. Delta Airlines također se udružio se s Equinox-om kako bi uveo vježbe u zrakoplovu, a Singapore Airlines se udružio s Well Ranch-om , wellness brandom kako bi uveo vježbe na brodu.

Kako bi se uključili u taj unosan posao, neka odredišta kao što su Butan u Aziji i Kostarika u središnjoj Americi odlučili su se snažno usredotočiti na wellness turizam, dok drugi stvaraju wellness proizvode, kao što je Kina, gdje wellness dodaju tradicionalnim kineskim medicinskim tretmanima. Wellness ima potencijal privući ljude izvan sezone i odvesti ih iz pretrpanih destinacija na manje poznata područja.