Vraća li se zaboravljeni tip vlaka?

Njemački ministar prometa želi "blistavu" željezničku revoluciju za cijelu Europu

Izvori foto: Turizmoteka/Deutsche Bahn AG

U ponedjeljak je njemački ministar prometa iznio detalje svoje ideje o oživljavanju koncepta "Trans-Europ-Express". Slijede konzultacije s kolegama iz EU-a.
Prema Scheueru, projekt nazvan TEE 2.0 oslanja se na "atraktivan, brz i kontinuiran prijevoz na velike udaljenosti preko granica". Zbog toga bi postojeće željezničke veze trebale biti bolje povezane . Koncept bi trebao biti osnova "na kojoj tvrtke mogu uspostavljati atraktivne veze s brzim vlakovima i noćnim vlakovima", rekao je Scheuer.

Za mnoge ljude Trans-Europ-Express i dalje je pojam "visokokvalitetnih međunarodnih vlakova kroz zapadnu Europu iz prošlosti", rekao je Scheuer. Prema zakladi Deutsche Bahn, vlakovi TEE lansirani su u vrijeme ekonomskog čuda pedesetih godina prošlog stoljeća, kada su automobili i zrakoplovi već stvarali jaku konkurenciju željeznicama. Naročito su se poslovni putnici koji su pri putovanjima posebno cijenili brzinu i udobnost sve više okretali od vlaka.

Kao primjer naveo je vezu od Pariza preko Bruxellesa, Kölna i Berlina do Varšave : „Vlak koji iz Pariza kreće u 9:00 mogao bi biti u Kölnu u 12:15, Berlinu u 16:45 i Varšavi u 22:15 . “U lipnju je Scheuer spomenuo i rute od Berlina preko Frankfurta i Lyona do Barcelone i od Pariza preko Bruxellesa, Hamburga i Kopenhagena do Stockholma kao daljnje moguće primjere .

Spominje se i ruta od Amsterdama preko Kölna i Basela do Rima . U drugom koraku, Stockholm bi se također mogao vlakom povezati s Rimom preko Münchena ili Berlina.

Zeleni su upozorili da bi Scheuerove najave morale biti praćene "konkretnim mjerama prometne politike". "Zemlje Europe, s njihovim često vrlo gustim željezničkim mrežama, imaju pravo blago koje napokon mora biti bolje iskorišteno i pomoći klimatskoj politici", rekao je Matthias Gastel, glasnogovornik željezničke politike za zelenu parlamentarnu skupinu . Ulaganja u širenje transeuropske željezničke mreže sada se moraju masovno povećati.

Prema latinskom korijenu, izraz "revolucija" zapravo znači "okrenuti se natrag". I Ministarstvo prometa Andreasa Scheuera sada se nada upravo takvoj revoluciji u svom doslovnom smislu za prekogranični željeznički promet u Europi : vlak koji je desetljećima zaboravljen trebao bi se vratiti - i tako okupiti europske države (opet) u smislu transportne tehnologije.