TUI: Pad dobiti u trećem tromjesečju

Bolja prodaja, ali značajno manja dobit


Izvor: Turizmoteka            Foto: TUI

U trećem tromjesečju tekuće financijske godine prodaja TUI Grupe povećana je za 3,7 posto, na 4,8 milijardi eura. Suprotno tome, operativna dobit (prilagođena EBITA) od 100,9 milijuna eura manja je za 46 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prema TUI Grupi, na to je najviše utjecala zabrana leta Boeinga B-737max ( 144 milijuna eura). "Pored toga, smanjenje rezervacija nastavilo se zbog toplotnog vala, nastavila se Brexit neizvjesnost i značajan višak kapaciteta na letovima za Španjolsku u trećem fiskalnom tromjesečju", zaključuju u TUI Grupi.

Predsjednik uprave Fritz Joussen već je upozorio krajem ožujka da će zarada biti ispod prošle godine. Sada govori kako će zarada biti "otprilike do 26 posto manja od prilagođene Ebite za prošlu godinu od 1,177 milijardi eura." Grupa procjenjuje da će troškovi povezani sa zabranom leta B-737max biti i do 300 milijuna eura za cijelu fiskalnu godinu 2019. godine. TUI ima 15 takvih zrakoplova u floti i trebao bi ih dobiti još osam.
Rezervacije u grupi za tekuće ljeto 2019. manje su za jedan posto u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, ukupan minus i dalje iznosi tri posto. Prosječne cijene pokazuju plus od jedan posto.
Srednja Europa još uvijek bilježi blagi rast prodaje
Dok sjeverna (Velika Britanija i Skandinavija) i zapadnoeuropska regija bilježe gubitak od više od 50 milijuna eura u trećem tromjesečju, središnja regija Mareka Andryszaka (Njemačka, Austrija, Švicarska, Poljska) još uvijek ima plus od 8 milijuna eura. No, to je smanjenje za 74 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Kumulativno, rezultat u prvih devet mjeseci u regiji Srednje Europe, u kojima je Njemačka apsolutno najvažnija, bio je pad zarade od 5,7 posto, a sezonski gubitak od 118 milijuna eura. Prodaja se u istom razdoblju povećala za 1,6 posto, na 3,8 milijardi eura.

Suprotno tome, segment "iskustva s odmorom" s hotelima, krstarenjima i aktivnostima u destinacijama poboljšao je svoje rezultate za 16,7 posto, na 208,3 milijuna eura u izvještajnom razdoblju. Posebno su dobro poslovale hotelske tvrtke, kao nova naselja u Karibima, Italiji, istočnom Sredozemlju, sjevernoj Africi, Maldivima i Bugarskoj, s gotovo stalno visokmj stopom popunjenosti od 80 posto i porastu prosječne cijene po krevetu od 5,4 posto na 60 eura. U krstarenju su sve tri marke poboljšale rezultat.

Joussen želi dodatno smanjiti ovisnost o klasičnom poslu turoperatora. – „Nastavljamo se digitalno transformirati i razvijati TUI u globalnu platformsku tvrtku, "rekao je Joussen. Izravan pristup već danas s već više od 21 milijuna kupaca nudi velik potencijal za budućnost