Mallorca: manje gostiju u sezoni

Za ljeto, vlada Balearskih otoka očekuje jednoznamenkasti pad njemačkih turista

Izvor: Turizmoteka          Foto: illesbalears.travel

Do sada, Mallorca je nizala rekordne godine. Ali ove godine, prognoza za ljeto je sve samo ne ružičasta. Ministarstvo turizma Balearskih otoka očekuje u ljetnim mjesecima srpnju i kolovozu, te rujnu jednoznamenkasti pad broja posjetitelja na Mallorci. Očekuje se da će se broj putnika sa svih njemačkih zračnih luka smanjiti za 6,6 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Razlog za to je jačanje ostalih turističkih regija na Sredozemlju, kao što su Turska i Egipat, pogotovo jer imaju dobar omjer cijene i ponude. Neki hotelijeri na Mallorci sada imaju nedostatak. Zanimljivo je da se i u za Britance traženom Magalufu žale na pad broja gostiju.

Zauzetost hotela na Playi de Palma prema riječima glasnogovornika otočnog hotelijera u lipnju iznosila je samo 50 do 60 posto. U Magalufu je pad broja njemačkih gostiju trenutno 12 posto, izjavio je Mauricio Carballeda, voditelj Udruge hotela Calvià, u intervjuu za španjolski časopis El Mundo, očekujući pad i u ljetnim mjesecima. Međutim na Balearima ne smatraju da ima povoda za uzbunu. "Uvijek smo govorili da su mnogi turisti u posljednjih nekoliko godina samo" posuđeni "i da će se vratiti u Sjevernu Afriku ili na istočno Sredozemlje, kada povrate snagu", kaže Alexandra Wilms, glasnogovornica Ministarstva turizma Balearskih otoka.
Ministarstvo turizma izrazilo je razumijevanje za zabrinutosti hotelijera. Međutim, pad broja gostiju također je posljedica promjene u ponašanju prilikom rezervacija. "Ljudi čekaju i ne rezerviraju pet mjeseci unaprijed."

Organizatori se tome pokušavaju prilagoditi. Tako, Schauinsland-Reisen i DER Touristik pokreću svoje marketinške strojeve. Kampanja "Mallorca se raduje susretu s vama" s televizijskim oglašavanjem i plakatima, Schauinsland je dogovorio s nekim od hotelskih lanaca početkom godine, a čiji je cilj bio nadograditi imidž Balearskog otoka. Akcija se nastavlja.

Osim toga, Schauinsland-Reisen se fokusira na vrhunske lokacije hotela i oslanja se na dugoročne hotelske ugovore. "Zato su naše rezervacije vrlo stabilne", kaže Andreas Rüttgers, voditelj odjela za turizam u Schauinslandu.

Ulaganja u hotele se isplati

Proširenje ranijeg početka letova i postavljanje dodatnih ponuda pokazali su se kao prava odluka DER Touristik. "Nakon vrlo slabog početka rezervacija, sada smo dostigli razinu iz prethodne godine", kaže Nils Lübbe, direktor u DER Touristik-u. TUI svojim korisnicima snižava popuste do 50 posto i također bilježi sve veću potražnju.

Osnovno pravilo još uvijek vrijedi: svatko tko ulaže pobjeđuje. Na primjer, Alltours je obnovio devet svojih hotela na Mallorci i smatra da je to razlog stabilnih rezervacija. "Naša ponuda na Mallorci se prodaje bolje nego na ostatku tržišta i ljeti je broj gostiju u plusu", izjavio je glavni izvršni direktor Alltoursa Willi Verhuven.

Osim toga, FTI je uvjeren: "Zahvaljujući snažnoj potražnji u posljednjem trenutku, očekujemo da ćemo moći zatvoriti ljetnu sezonu 2019 s dobrim rezultatom", kaže Manuel Morales. "Kapaciteti su tu", a Mallorca ostaje jedna od omiljenih destinacija za odmor Nijemaca, također zahvaljujući dobrim zrakoplovnim vezama.

"Pravila ponašanja" i zabrana pušenja, koja je uvedena na plaži u Palmi na probnoj osnovi, jednako su mali razlog za pad broja turista, kaže Wilms iz Ministarstva turizma. Od travnja, Playa de Palma zabranila je promociju jakih pića po dampinškim cijenama, a na određenim ulicama, gostima više nije dopušteno uzimati piće na ulici. "Nitko nema ništa protiv turista", kaže Wilms. "Ali oni bi trebali veseliti se unutar objekata, a ne vani i uznemiravati susjede."

Usredotočiti se na proširenje sezone i kvalitetan turizam

U svakom slučaju, Balearski otoci pokušavaju proširiti i privući goste iz drugih zemalja. "Ne želimo samo biti ovisni o dva ciljna tržišta", kaže Wilms, Britaniju i Njemačku. Baleari također rade na uspostavljanju Mallorce kao zimskog odredišta.

Neki organizatori i hotelski lanci se u to uključuju. Zafiro Hotels otvara neke hotele već u veljači i proširuje ponudu za bicikliste. Alltours želi otvoriti pola svojih Allsun hotela u nadolazećoj zimi i smanjiti cijene. Dio tog novog poslovnog modela Balearskih otoka je usredotočiti se na "različite vrste turista" s interesom za kulturu i gastronomiju.

Očigledno, pokreće se strategija jačanja izvan sezone Broj njemačkih gostiju porastao je od siječnja do travnja za 12,5 posto u odnosu na 2018. "No, ne možemo se natjecati s cijenama u istočnom Mediteranu zbog visokih troškova rada."