Kampiranje kao lijek protiv Covid-a u Japanu

Izvor: Turizmoteka            Foto: Valamar
Autor: Jerko Sladoljev

Japansko Ministarstvo gospodarstva u suradnji s Nacionalnom udrugom kampera lansira ove godine novi poduzetnički projekt „Postavljanje kampova u svaki kutak društva“. Radi se užurbano na promociji kampova kao sredstva za rješavanje socijalnih problema s kojima se suočava društvo u cijelom Japanu. Nastavljaju se aktivnosti na povećanju vrijednosti kampova kao konkretnog i učinkovitog alata za postizanje naših primarnih ciljeva ( održivog turizma i primarnih ekoloških ali i ljudskih trauma ).

Od proljeća 2020 - Covid-19 širi se širom svijeta, drastično i u Japanu gdje je mijenjao način života i osjećaj za vrijednosti odgađajući, smanjujući ili otkazujući razne događaje (uključujući Olimpijske igre i Paraolimpijske igre u Tokiju); ograničavanje kretanja ljudi; i smanjenje ekonomske aktivnosti. Kako je imao i ima ozbiljan utjecaj na kampove, kampere i vlasnike kampova u Japanu su počeli stvarati "novi oblik kampiranja" koji će i kamp kao relaks centar uključiti u jedan novi način života.

Glavna vijest i poruka psihologa, ali i sociologa je je da kampiranje privlači pažnju kao pozitivna slobodna aktivnost kojom se izbjegavaju tri C-a kao sadašnjih faktora neuroza i zaraza (crowded places, close contacts and closed spaces), dakle mjesta gužve, bliski kontakti i zatvoreni prostori. Razni stilovi kampiranja i aktivnosti u prirodi postaju sve popularniji i rađaju se "novi oblici kampiranja" poput kućnog kampiranja, glampinga, "radnog odmora", kampiranja u uredu itd.
Kao rezultat svega ovoga, Nacionalna kamperska udruga Japana u suradnji sa vladinim institucijama je inicirala poseban događaj u rujnu 2021. godine kojim bi se zajednički potvrdili i pozitivne prednosti i vrijednost kampiranja kao socijalnog faktora u budućem suživotu s bolestima kao Covid ali kamping kao novu ulogu pružanja alternativa za relaks , oslobađanja od zatvorenih prostora i „nove vrste pseudo liječenja kroz kampiranja“ za sve.

Sličnu ideju je lansiralo i Ministarstvo gospodarstva Njemačke prije pet godina, ali s ekonomskom varijantom kampiranja i rezultata fenomena kampinga i glampinga u svakom kutku Njemačke, ocijenivši ga najpropulzivnijim segmentom turističke ponude sa najatraktivnijim rezultatima u poslovanju, dodatnoj vrijednosti i povratom investiranih sredstava.

Pa ako ova dva svjetska gospodarska diva tako razmišljaju , ne bi bilo na odmet da se i naše hrvatsko Ministarstvo turizma u društvu s Nacionalnom udrugom kampista malo pozabavi tom temom i iskoristi EU fondove za novu platformu i projekt pomoći gospodarstvu li i novom vidu zdravstvenog turizma kroz kampiranje.