Hotelijeri pozdravljaju potporu EU-a u njihovoj borbi protiv domena Booking.com i Expedia

Te dvije domene kontroliraju 90 posto hotelskog tržišta rezervacija


Izvor : Turizmoteka     Foto: HOTREC

Udruga europskih hotelijera dobila je još jednu bitku u svom dugom ratu protiv hegemonije dviju velikih online agencija, Bookinga i Expedie. Europski parlament podupire tezu HOTREaC u obrani veće „pravednosti i transparentnosti” na tom tržištu, gdje su hoteli postali taoci .

Jedna od najvećih pritužbi hotelijera je da online agencije u svojim ugovorima zahtijevaju da im se zajamči minimalna cijena. To je ono što oni opisuju kao "uvredljive klauzule" koje su zabranjene u šest europskih zemalja .

Prijedlog Europskog parlamenta također podržava "veću transparentnost" u marketinškim kampanjama online agencija i prava intelektualnog vlasništva . "To je korak naprijed za bolju zaštitu robnih marki na online tržištu", ocjenjuju u HOTREC-u.

Šef distribucije HOTREC-a, Markus Luthe , ističe da je "smjer koji su ovih dana poduzeli i Vijeće i Europski parlament važan korak prema većoj jednakosti i transparentnosti u trgovinskim odnosima na internetu".
Luthe se prisjeća da na tržištu online hotelskih rezervacija, samo jedna platforma – Booking.com, kontrolira dvije trećine tržišta, a ako dodate Expedia – te dvije platforme monopoliziraju 90% tržišta.
"Te domene dovele su do nepoštenih praksi na tržištu, koje donesena Uredba počinje rješavati", kaže on.

Izvršni direktor HOTREC-a, Christian de Barrin , dodaje da je udruga "aktivno senzibilizirala institucije EU-a o sve većoj ovisnosti hotelskih tvrtki o on-line agencijama." Odluke Europskog parlamenta pokazuju da su donositelji odluka spremni bolje zaštititi tvrtke od štetnih praksi na digitalnom jedinstvenom tržištu. "