Grad Hvar mjeri kvalitetu turizma i online reputaciju

Svaki partner dobio je knjiga standarda IQM Destination HVAR

Izvor i foto: Turizmoteka/ TZG Hvar

Grad Hvar ove je godine počeo provoditi projekt IQM Destination HVAR koji naglašava naglašava inovaciju, kreativnost i kvalitetu, veže privatno i javno partnerstvo sa svim partnerima koji utječu na razvoj turizma u destinaciji.
Analiziraju se mišljenja stanovnika o turizmu u destinaciji, održane su javne prezentacije stanovnicima i partnerima, usvojeni su standardi IQM Destination HVAR, raspisali javni poziv za sudjelovanje subjekata u projektu. Mjeri se online reputacija svakog prijavljenog partnera IQM Destination HVAR projekta, mjeri se online reputacija destinacije, u tijeku su početni auditi i individualne edukacije.

U tijeku zime održati će se koordinacije i grupne edukacije sa subjektima, implementiraju se preporuke za poboljšanje poslovanja i inovira se destinacijsko umrežavanje. U cjelokupnom projektu naglašavamo individualni pristup svakom prijavljenom subjektu u projektu, velika pažnja i prilagođenost projekta potrebama stanovnika i potrebama gosta, trendovima u turizmu, odgovornom i održivom upravljanju destinacijom.

Svaki partner dobio je knjiga standarda IQM Destination HVAR kojoj se potrebno u potpunosti prilagoditi u slijedeće 3 godine. Neki od posebnih uvjeta: npr. min. kvalitetu i online reputacija usluge i proizvoda 90/100, ugostiteljska ponuda objekta sa min. učešća 25 % proizvoda lokalnih proizvođača, animacijski program u hotelima, kampovima i sl. sadrži min. 25 % destinacijske priče, suvenirnica u ponudi ima min. 25 % lokalnih proizvoda, preporuka tematiziranih objekata usklađenih sa ambijentom i tradicijom destinacije, turistički paketi i program osmišljeni na temu pozicioniranja destinacije, korištenje lokalnih prirodnih proizvoda i eteričnih ulja destinacije i regije u SPA tretmanima u učešću min. 25 %, u offline i online komunikaciji preporuka min. 10 destinacijskih partnera.

U projektu se vodi briga o socijalnoj, ekonomskoj i okolišnoj dimenziji. Standardi su inspirirani prirodom, očuvanjem okoliša, održivim razvojem, odgovornim turizmom, zdravljem, lokalnim proizvodima, izvornošću i poticanjem priča o lokalitetima koje gosti posjećuju.
Po prvi puta destinacija u Hrvatskoj komunicira mjerljivost svoje kvalitete. U suradnji sa ReviewPro imamo preliminarne rezultate za osam mjeseci 2019. Godine. Mjerena su 122 objekta, 94 objekta (hoteli, hosteli, privatni smještaj, kampovi, atrakcije, suvenirnice i sl.), te 28 ugostiteljskih objekata.
Za period 01.01. – 30.09.2019. godine rezultati su slijedeći:

• GRS (Guest Rating Score) 89,5/100, što je 1,7% viša kvaliteta od istog razdoblja prošle godine. Cilj Grada Hvara je da dostigne 90/100
• Ocjenjena je usluga u ukupno 10.655 recenzija, što je 560 iznad prošlogodišnjih rezultata.
• Kvaliteta usluge je ocjenjena u IQM objektima sa ocjenom 96/100
• Odnos cijene i kvalitete 94/100
• Lokacija 92/100
• Čistoća 93/100
U ugostiteljskim objektima kvaliteta iznosi ukupno:
• GRS iznosi 89,4/100. Porasla je za 1,6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine
• Mjerenje su izvršena na osnovi 3.413 recenzija gostiju
• Kvaliteta hrane ocjenjena je sa 88,7/100
• Usluga 91/100
• Odnos cijene i kvalitete 85/100

Tim mjerenjem imamo potvrdu kvalitete u destinaciji Grad Hvar. Ocjene i komentari i dalje su vodeći razlozi rezervacije smještaja, posjete restoranu ili atrakciji. ReviewPro upozorava da se stalno povećava broj potrošača koji donose na osnovi online reputacije objekta. Mjerenje online reputacije u suradnji sa Reviewpro potvrđuje i Cornell institute, koji je znanstveno potvrdio metodologiju mjerenja.
Online reputaciju u svijetu mjere destinacije poput Tunisa, Grčke, Sete, Andora, Queensland, Trentino, Goldcoast, Edinburgh, Seychelles, Sweden, Malta, AbuDhabi, Škotske.

Izjava Državni tajnik u Ministarstvu turizma RH, Tonči Glavina: U vođenju naše turističke politike naglasak stavljamo na održiv i odgovoran turizam, pri čemu razvojem turizma trebaju biti zadovoljni i lokalno stanovništvo i turisti. Kvaliteta ukupne ponude destinacije osnova je budućeg razvoja jer današnji turist traži autohton i jedinstven doživljaj, i spreman je platiti vrijednost za novac. Destinacijski pristup razvoju turističkih ponuda i implementacija održivih načela jedini su ispravni put te pozdravljamo sve inicijative i programe kojima se doprinosi inovaciji i kvaliteti turističkog proizvoda.

Izjava dir. Tz Grada Hvara, Petra Razovica: Izuzetno smo ponosni jer je TZ Grada Hvara krenula u projekt IQM Destination HVAR, te mjeri kvalitetu i online reputaciju. Nasi destinacijski lideri koji su prihvatili suradnju u prvoj godini projekta dokazali su svoju izvrsnost. Vjerujemo da cemo u buducnosti povecati broj subjekata u projektu, a edukacijama uvijek unapredivati destinacijsku kvalitetu u svim segmentima.

Izjava Đurđice Šimičić: Mjerenjem online reputacije kao dio IQM Destination projekta konkretno pokrecemo sinergijski efekt. Uspjeh svakog pojedinog subjekta jaca destinacijski uspjeh. Cilj projekta nam je poticaj na izvrsnost usluge i proizvoda, te smatramo da je odgovornost za upravljanje kvalitetom zasigurno jedna od glavnih ciljeva u razvoju turistickih destinacija.