Francuska: Kako povećati prihode od turizma?

Francuska je u 2018. godini dočekala 89,4 milijuna stranih posjetitelja

Izvor: Turizmoteka                    Foto: ee.france.fr

Unatoč rekordnom broju posjetitelja od više od 89 milijuna turista u 2018. godini, francuska Nacionalna skupština izrazila je nezadovoljstvo što Francuska ne nudi „sve mogućnosti za veću potrošnju“ stranaca koji je posjete. Slijedom toga, smatraju, prihodi od turizma mogli bi biti veći.

Podaci su na prvi pogled pozitivni, ako se uzme u obzir sve ono što se događalo oko pokreta "žuti prsluk" ili zračnih i željezničkih štrajkova u Francuskoj. Unatoč rekordnim brojevima, 3% više nego prethodne godine, Francuska želi da ostane svjetska turistička destinacija, ali ne samo po brojkama dolaska, već i po prihodima od turizma, a oni su, po mišljenju tamošnje Nacionalne skupštine "razočaravajući" i "znatno ispod svojih potencijala". Drugim riječima, smatra se da Francuska može bolje.

Iako je Francuska svjetski lider u turizmu po broju posjetitelja, ispred Španjolske (82,8 milijuna turista) i Sjedinjenih Država (80,1 milijun), Francuska je na trećem mjestu po prihodima od turističkih aktivnosti. Sa 55 milijardi eura prihoda zaostaje za Španjolskom (60 milijardi), ali je daleko iza Sjedinjenih Država i njihovih 180 milijardi dolara prihoda (161 milijardi eura).
Razlog je taj što svaki posjetitelj potroši u Francuskoj, u prosjeku, 260 eura na putovanju, što je relativno stabilan iznos i koji se drži još od 2013. godine, ali manji je od dviju zemalja konkurenata.

Jedna od slabih točaka Francuske je slabije „zadržavanje svojih putnika“, s boravkom od 6 do 7 dana u 2018. godini, kao i u 2017. Osim toga, u izvješću Skupštine se smatra da se Francuska „ treba boriti za poticanje potrošnje“, jer sada nudi ograničeni broj prodavaonica otvorenih nedjeljom.

Kako bi poboljšao svoje prihode od turizma, u izvješću se traži da Francuska radi na boljem razvoju „novih međunarodnih turističkih zona“. Izvještaj također potiče industriju da razvija prometnu mrežu i poboljša usluge na svom teritoriju razvijanjem regionalnih zračnih luka.

Iako izvješće ipak priznaje dobre rezultate Francuske, ono opravdava svoj zahtjev za promjenom, činjenicom da je turizam "strateški sektor francuske ekonomije. Zapravo, on predstavlja 7,2% BDP-a, 2 milijuna radnih mjesta i 313 000 tvrtki, uglavnom malih i srednjih poduzeća ,
Traži se mobilizacija resursa. U 2015. godini, vlada je izrazila svoju ambiciju za aktiviranjem milijarde eura tijekom pet godina za razvoj turizma u Francuskoj.