Destinacije nakon Covid-a-19: imamo li odgovore?

Izvor i foto: Institut za turizam, Zagreb

Zaključci s webinara: Destinacije nakon Covid-a-19: imamo li odgovore?

Sve donedavno smo bilježili stalni rast u sektoru turizma, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. S rastom turizma se više počelo govoriti i promišljati o prihvatnim kapacitetima, održivom razvoju, o odgovornosti i transformaciji.
A onda se dogodio COVID-19…

Sadašnjost obilježavaju stalne promjene i ubrzano donošenje odluka. Do prije par mjeseci je doživljaj u destinaciji bio na prvom mjestu motivacije za putovanje, sada je to sigurnost. Promjene se vide i u tome što više koristimo tehnologiju i nove načine komuniciranja, više međusobno surađujemo, usmjereni smo na domaće tržište i fokusirani smo na kratkoročnost s ciljem „preživljavanja“.

Postupno se ukidaju ograničenja slobodnog kretanja i kontrole unutar granica EU. Donose se preporuke koje se moraju pomno pratiti i implementirati u poslovanje. Čini se kako nas je kriza transformirala, a priroda se oporavlja – stoga se nameće pitanje možemo li zajedno odgovornije prema budućnosti?
Kako i što destinacije rade kako bi odgovorile na ovu situaciju te koja su njihova promišljanja o pripremama za ovu sezonu?

Kontinentalna Hrvatska se želi osloniti na domaće goste, koji su i njihovo primarno tržište. S obzirom na trenutne preporuke o socijalnoj distanci, prednost kontinentalnog dijela zemlje je i u disperziranom sadržaju i ponudi tijekom cijele godine što smanjuje gužve. Bez obzira na socijalnu distancu, koja čini novu stvarnost i na koju se svi gospodarstvenici moraju prilagoditi, osjećaj prisutnosti, ljudske bliskosti i domaćinstva jedan je od temeljnih doživljaja turizma, a kontinentalna Hrvatska ih može pružiti uvažavajući sve zdravstvene mjere koje se moraju poštovati.

Dubrovnik, koji se nalazi u specifičnoj situaciji s obzirom na to da je gotovo isključivo avio destinacija te kruzer destinacija, vidi šansu u kontaktima s aviokompanijama i zajedničkim marketinškim kampanjama.
Situacija se mijenja iz dana u dan – sve marketinške aktivnosti u turizmu su dovedene u pitanje zbog dinamičnosti promjena i određene neizvjesnosti – mijenjaju se mjere koje se trebaju poštivati, otvaranje granica te drugi čimbenici koji utječu na poslovanje u sektoru turizma. Naša najveća prilika i razlog za optimizam je epidemiološka situacija – mora se uzeti u obzir kako će se putovanja i dalje odvijati te neće svi odabrati ostati u matičnoj zemlji. Potrebno je balansirati između toga da budemo sigurni i da izvučemo najbolje što možemo iz ove sezone te budemo spremni za sezonu 2021. godine. Pritom je, uz kriznu marketinšku komunikaciju, edukacija stanovništva, turističkih djelatnika i svih ostalih dionika izuzetno važna, a zdravstvo će postati jedan od usmjeravajućih faktora s kojim će se morati savjetovati u budućnosti.

Zaključci s webinara: Destinacije nakon COVID-a-19 -
imamo li odgovore? (19.5.2020.)

Ukoliko ne opravdamo povjerenje turista u vezi zdravstvene sigurnosti Hrvatske, ugrožena je sljedeća sezona stoga je odgovornost svih koji će provoditi mjere - ključna.

Pruža li ova kriza šanse za novo turističko pozicioniranje?
Ova je krizna situacija dala šansu za promjenu percepcije o turizmu kao sektoru, za promišljanje i educiranje o održivom razvoju. Iako je održivi razvoj kompleksan pojam jer s jedne strane težimo održivosti destinacije, a s druge strane odgovarajućim rezultatima, on mora postati dugoročni cilj o čemu se mora educirati, osvještavati zajednicu te donijeti kvalitetnu strategiju upravljanja destinacijama. Neminovno je da sektoru turizma slijedi transformacija i prilagodba održivom razvoju. Trenutna kriza je ništa drugo no prilika da se postavimo na neke druge osnove, što su i stavovi svih sudionika webinara.
Digitalna transformacija je još jedno obilježje ove krize. Društvene mreže i tehnološka rješenja treba iskoristiti za kreiranje personaliziranih korisničkih iskustava, praćenje promijene želja i potreba potrošača te im ponuditi prilagođene i personalizirane proizvode. Potrebno je brzo se prilagođavati tržištu, prilagoditi svoje strategije, strukture, procese, ljude i, naravno, koristiti tehnologije kako bi se kreirale nove vrijednosti koje će biti usklađene s potrošačkim trendovima.
Unatoč ograničenjima u kojima trenutno živimo, sigurno je da svi na svom području radimo onoliko koliko možemo. Gospodarstvenici u turizmu se oslanjaju na turističke zajednice, a sigurno je da samo zajedničkim snagama možemo prebroditi ovu kriznu situaciju.

U Institutu za turizam svojim ćemo istraživanjima i znanstveno-stručnim radovima nastojati dati doprinos i nadalje podržavati održivost u turizmu i inovativnost u kreiranju proizvoda.

Na poveznici u nastavku možete pogledati snimku cijelog webinara -> https://bit.ly/36dNftz

Prezentaciju s webinara „COVID-19 ACCELERATING THE PACE - DIGITAL TRANSFORMATION“ (Dina Mehulić) možete preuzeti na sljedećoj poveznici -> https://we.tl/t-maRioiRYzT


Novosti s Instituta za turizam pratite na web stranici http://www.iztzg.hr/ te putem Facebook stranice https://www.facebook.com/institutzaturizam/