Daljnje milijarde gubitaka u turističkoj industriji

Korona je ostavila duboke tragove kod zrakoplovnih tvrtki, hotela ili pružatelja IT usluga

Izvor i foto: Turizmoteka/Norwegian

Korona je ostavila duboke crvene tragove u bilanci turističkih tvrtki. Bez obzira jeli to TUI, brodske tvrtke Carnival, Royal Caribbean i Norwegian Cruise Line ili Accor - prijavljeni gubici su ogromni. U petak je International Airlines Group (IAG) prijavila gubitak od 6,9 milijardi eura, nakon 1,7 milijardi eura dobiti u 2019. Osim British Airwaysa i Iberije, u toj grupi su i Aer Lingus, Vueling i, u budućnosti, Air Europa.

Kod niskotarifne zrakoplovne tvrtke Norwegian minus u posljednjem tromjesečju prošle godine iznosio je 1,6 milijardi eura. Taj prijevoznik je zabilježio pad broja putnika za 92 posto u odnosu na 2019. godinu. Od 131 zrakoplova u toj norveškoj floti, samo je 15 u prosjeku bilo u pogonu.

Portala Booking ostvario je dobit od gotovo 49 milijuna u 2020., nakon četiri milijarde dobiti u prethodnoj godini. Posrednička prodaja pala je za 63 posto u odnosu na 2019. za 29 milijardi eura, dok je vlastita prodaja, koja se uglavnom sastojala od prihoda od provizija, pala za 55 posto, na 5,6 milijardi eura.

Airbnb slavi unatoč rekordnom gubitku

S druge strane, Airbnb je zabilježio rekordni gubitak od 4,6 milijardi dolara. Međutim, više od polovice otpada na IPO i dioničke opcije. Ipak, prema " Wirtschaftswocheu ". Airbnb sada izlazi iz krize zahvaljujući IPO-u od 6,4 milijarde ostvarenim na burzi- Ta tvrtka trenutno vrijedi 90 milijardi eura, dvostruko više od Marriott International, najveće svjetske hotelske grupe.

Bijeda je pogodila i klasično hotelsko poslovanje. Španjolska Meliá grupa 2020. godine zabilježila je gubitke od oko 600 milijuna eura.