Sve što ima veze s gastronomijom ide odlično u Italiji

Privredni.hr

Izvor i foto: Privredni.hr

Autor: Jozo Vrdoljak

Viviana Vukelić, dugogodišnja zaposlenica Hrvatske turističke zajednice, prije dvije godine imenovana je direktoricom predstavništva HTZ-a u Milanu, pokrivajući tržište Italije i Španjolske. S njom smo razgovarali o situaciji na tim tržištima, posebno o talijanskom tržištu, koje je za Hrvatsku izuzetno važno.

Možete li otkriti neke podatke o dolascima gostiju iz Italije i Španjolske?

Hrvatska je ove godine zabilježila stalni porast turističkog prometa s talijanskog tržišta. Tako su zabilježeni pozitivni rezultati za uskrsne i svibanjske praznike i u špici sezone. U proteklom dijelu godine, odnosno tijekom ovih devet mjeseci, s ovog je tržišta ostvareno više od 1,1 milijuna dolazaka i oko 5,3 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 2,5 posto u dolascima i tri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. po noći. S španjolskog tržišta ostvareno je 294.000 dolazaka i 661.000 noćenja u prvih devet mjeseci godine, što je povećanje od osam posto pri dolascima i deset posto u noćenjima.

Poznato je da Ferragosto, kao nekada, više ne postoji, ali Talijani su zadržali naviku odlaziti na odmor u kolovozu. Koliko su se promijenile navike gostiju iz Italije?

Još se jednom pokazalo da Talijani i dalje tradicionalno odabiru kolovoz kao mjesec za ljetne praznike. Tada su u Italiji zatvorene mnoge tvrtke, škole i vrtići i sve se fokusiralo na odmore. Ferragosto je i dalje aktualno i započinje 15. kolovoza, a većina Talijana odlazi na godišnji odmor u ovom razdoblju. Kada su u pitanju trendovi, čak 80 posto preferira more, a ostatak odlazi u planine i jezera. Najčešće ostanu u svojoj domovini, čak 85 posto, gdje odlaze na more, posjećuju rodbinu i prijatelje, neki odsjedaju u hotelima i privatnom smještaju, u regijama kao što su Puglia, Emilia Romagna, Sicilia, Liguria, a 15 posto ih bira u inozemstvu na ljetni odmor, poput Grčke, Španjolske, Hrvatske, a odnedavno i Egipta, Tunisa i Turske. Talijani i dalje rezerviraju last-minute odmor, čekaju dobre ponude, ovisni su o vremenskoj prognozi, ekonomskim uvjetima u zemlji i okolišu te mogućnosti da sastave praznike. Na godišnjem odmoru provode sedam do 13 dana, ali ako žele na nekom odredištu, često produžuju boravak na licu mjesta. Vole provoditi vrijeme odmora na moru i suncu, a nisu se promijenili. Takva putovanja obično su obogaćena izletima, istražujući odredište uz obaveznu gastronomsku ponudu koja je jedan od njihovih najvažnijih čimbenika. Sve više i više u pred i poslije sezone putuju po Europi i što se tiče Hrvatske, vole naše otoke i obalu, ali otkrivaju i kontinentalni dio, posebno Zagreb, Plitvička jezera, Hrvatsko zagorje i Slavoniju.

Na godišnjem odmoru provode sedam do 13 dana, ali ako žele na nekom odredištu, često produžuju boravak na licu mjesta. Vole provoditi vrijeme odmora na moru i suncu, a nisu se promijenili. Takva putovanja obično su obogaćena izletima, istražujući odredište uz obaveznu gastronomsku ponudu koja je jedan od njihovih najvažnijih čimbenika. Sve više i više u pred i poslije sezone putuju po Europi i što se tiče Hrvatske, vole naše otoke i obalu, ali otkrivaju i kontinentalni dio, posebno Zagreb, Plitvička jezera, Hrvatsko zagorje i Slavoniju. Na godišnjem odmoru provode sedam do 13 dana, ali ako žele na nekom odredištu, često produžuju boravak na licu mjesta. Vole provoditi vrijeme odmora na moru i suncu, a nisu se promijenili. Takva putovanja obično su obogaćena izletima, istražujući odredište uz obaveznu gastronomsku ponudu koja je jedan od njihovih najvažnijih čimbenika. Sve više i više u pred i poslije sezone putuju po Europi i što se tiče Hrvatske, vole naše otoke i obalu, ali otkrivaju i kontinentalni dio, posebno Zagreb, Plitvička jezera, Hrvatsko zagorje i Slavoniju. istraživanje destinacije uz obveznu gastronomsku ponudu koja je jedan od njihovih najvažnijih čimbenika. Sve više i više u pred i poslije sezone putuju po Europi i što se tiče Hrvatske, vole naše otoke i obalu, ali otkrivaju i kontinentalni dio, posebno Zagreb, Plitvička jezera, Hrvatsko zagorje i Slavoniju. istraživanje destinacije uz obveznu gastronomsku ponudu koja je jedan od njihovih najvažnijih čimbenika. Sve više i više u pred i poslije sezone putuju po Europi, a što se tiče Hrvatske, oni vole naše otoke i obalu, ali otkrivaju i kontinentalni dio, posebno Zagreb, Plitvička jezera, Hrvatsko zagorje i Slavoniju.

Kako talijanski turisti gledaju na Hrvatsku? Kakva je naša slika?

Hrvatska ima pozitivan imidž u Italiji, što potvrđuju i rezultati postignuti u ovoj godini. Talijani koji su bili u Hrvatskoj najčešće ističu naše prirodne i kulturne ljepote, more, otoke, izvrsnu gastronomsku ponudu, vole posjetiti lokalne proizvođače hrane i tržnice, a u postsezoni su aktivni odmor, wellness, zdravlje i opuštanje.eno-gastro ponuda, a prije svega se osjećaju sigurno u Hrvatskoj. Mlađe generacije Talijana u Hrvatskoj žele što više vidjeti, doživjeti i istražiti, a u posljednje vrijeme dolaze u Hrvatsku na festivale i koncerte. Također, u Hrvatsku dolazi sve više ljudi iz javnog života Italije; na primjer, ovog ljeta Hrvatsku je posjetio poznati motociklista Valentino Rossi, popularni talijanski chef Carlo Cracco sa svojom obitelji, nastupe u Umagu i Zrću izveo je poznati influencer i DJ Gianluca Vacchi, koncert u Puli održao je poznati talijanski pjevač Umberto Tozzi, a 15. kolovoza, na sam dan Ferragosta u Opatiji, koncert je održao Eros Ramazzotti. Veliki uspjeh hrvatskih nogometaša na posljednjem Svjetskom kupu održanom u Rusiji osigurao je dodatnu popularnost u našoj zemlji.

Kako se turistička Hrvatska promovira i pozicionira na talijanskom tržištu?

Talijansko tržište karakterizira individualnost i last-minute rezervacije, zbog čega mu se pristupa s posebnom pažnjom u vidu promotivnih aktivnosti koje provodi Hrvatska turistička zajednica. Predstavništvo HTZ-a u Italiji obavlja dodijeljene aktivnosti s Programom rada u dogovoru sa sjedištem HTZ-a, a sve u cilju jačanja nacionalnog branda, prepoznavanja i povećanja turističkog prometa s ovog značajnog tržišta za Hrvatsku. Uz klasične nastupe na sajmovima, poslovne radionice i prezentacije organiziraju se i surađuju s profesionalnim udruženjima na tržištu. Predstavništvo HTZ-a u Italiji sustavno radi na imidžu i prepoznavanju Hrvatske na ovom tržištu kroz svoju PR strategiju, koja uključuje odnose s medijima, oglašavanje, PR događaje,podjela tema na razdoblja poput aktivnog odmora, kulturnog turizma, zdravstvenog turizma, eno-gastra ... Mnogo se pozornosti posvećuje njegovanju odnosa s medijima, informiranju o svim novostima i atraktivnosti u hrvatskom turizmu, intenzivnoj animaciji medija da posjete Hrvatsku i pišu o tome i stalnom lobiranju za najveću prisutnost hrvatskog turizma u talijanskim medijima. Rezultat kvalitetne suradnje s medijima upravo je učestalo spominjanje Hrvatske u domaćim medijima, koji obraćaju pažnju na svakodnevne obavijesti o našoj zemlji, kako u tiskanim, tako i u digitalnim izdanjima, posebice reportažu na talijanskoj TV Rai, Canale 5 ... Uoči glavne turističke sezone, najviše se govorilo o hrvatskoj otoci i obale, ljetni festivali, lokacije na kojima se snimala popularna serija Game of Thrones, nacionalni parkovi, prekrasne plaže,

Što oni smatraju Hrvatskom prednost?

Uvod u glavnu turističku sezonu ove godine obilježile su četiri naslovnice turističkih časopisa o Hrvatskoj, a na samom početku kolovoza još jedna naslovnica. Većina talijanskih medija ističe da je naša država sačuvala izvornost, ambijent i tradicionalni način života, te da obiluje kvalitetnom eno-gastronomijom, ali i vrlo atraktivnom festivalskom ponudom pogodnom za mlade talijanske goste. Talijanski mediji veliki su prijatelji Hrvatske i vrlo rado pišu o našim destinacijama i turističkoj ponudi. S obzirom na trendove, raduje ga činjenica da se talijanski blogeri i influenceri, koji imaju velik broj sljedbenika i žele posjetiti Hrvatsku. Ove godine organizirana su opća i tematska studijska putovanja novinara i utjecaja, a talijanski posjet bio je posebno vrijedan.dolazio do festivala Ultra, u svrhu popularizacije Hrvatske kao destinacije mlađe populacije. To je značajno povećalo našu vidljivost i hrvatsku prisutnost na talijanskom tržištu, a u konačnici i našu svijest o postojanju prekrasne destinacije za odmor.

Možete li izdvojiti nekoliko primjera uspješnih aktivnosti?

Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji usmjerava svoje aktivnosti na proizvode i geo-zone od interesa za Hrvatsku, usmjeravajući tako i svoje kampanje na tržište, a sve u cilju povećanja turističkog prometa. Izdvojit ćemo primjer promocije zemlje kroz gastronomiju. Gastronomija je uvijek bila jedan od glavnih motiva dolaska talijanskih turista u Hrvatsku, a dobro je poznato da će talijanski gost potrošiti više od planiranog budžeta za godišnji odmor ako se predstavi na kvalitetan način. Vole kušati, zanima ih kvalitetna hrana, pripremaju jela, pogotovo zato što je većina njih čula da u Hrvatskoj dobro jedu. U posljednje dvije godine kulinarski nastupi hrvatskih i talijanskih vrhunskih kuhara održavaju se u Rimu i Milanu, u suradnji s specijaliziranim gastronomskim časopisima Sale e pepe, a u suradnji s brendom Michelin, u Milanu je organizirana večera u četiri ruke ... Na poslovnim sastancima poput poslovnih radionica, npr. Prošle godine na radionici hrvatskih i talijanskih partnera, pored opće prezentacije destinacije, slavonska regija predstavila je i svoje delicije. Također, od Turističke zajednice Kvarnera održan je kulinarski performans prije otvaranja najvećeg međunarodnog sajma dizajna Salone del mobile , a gosti prezentacije bili su novinari specijalizirani za različite teme - od turizma, dizajna, gastronomije, putovanja ..., blogeri, influenceri,arhitekti, utjecajni poslovni ljudi i partneri sajma. Sve su ove aktivnosti bile izuzetno dobro prihvaćene i rado su se prijavile. Općenito, sve što se tiče gastronomije ide odlično u Italiju, jer se oni sami jako bave gastronomijom i ovo je niz sjajnih prilika za predstavljanje Hrvatske u najboljem svjetlu i s tim aktivnostima ćemo nastaviti i u budućnosti.

Što karakterizira španjolsko tržište? Kako nas vide španjolski turisti?

Hrvatska drži pozitivno mjesto na španjolskom tržištu, a hrvatske destinacije sve više privlače Španjolce tijekom cijele godine. HTZ nastupa na madridskom sajmu FITUR, strateške projekte, prezentacije i webinareza putničke agente, studijska putovanja za novinare i agente. Prošle godine Hrvatsku je posjetilo 290.000 turista iz Španjolske, što je 14 posto više u odnosu na 2017. Istovremeno je zabilježeno 641.000 noćenja, što je povećanje od 13 posto. Zrakoplovne tvrtke sigurno su jedan od razloga ovog rasta, pa treba napomenuti da u 2019. godini imamo prvogodišnji izravni let Iberije na relaciji Madrid - Zagreb i Dubrovnik. To je i prvi put da Vueling tijekom cijele godine leti iz Barcelone u Dubrovnik, što će sigurno potaknuti turistički promet s ovog tržišta prije i nakon sezone. Također, ove godine Iberia express prvi je putovao u srpnju i kolovozu od Madrida do Zadra. Španjolci su dobro upoznati s glavnim turističkim atrakcijama kao što su Dubrovnik, Plitvička jezera i Zagreb, a uočena je i nova potražnja za neotkrivenim destinacijama. Motivi dolaska su kulturna i prirodna baština, cijene visoku kvalitetu gastronomije, a tijekom ljetnih mjeseci vole posjećivati ​​odredišta na Jadranu, uživajući u suncu i moru. Daljnjem pozicioniranju Hrvatske na španjolskom tržištu zasigurno će pomoći najavljeno otvaranje predstavništva HTZ-a u Madridu.

Što se Hrvatska priprema za ove i sljedeće godine na tim tržištima?

Iduća turistička godina zasigurno će biti izazovna za hrvatski turizam, kao i za turizam drugih zemalja kada je riječ o putovanjima u inozemstvo, uglavnom zbog opće gospodarske situacije. Talijansko tržište zahtijeva stalna ulaganja, ali i prisutnost hrvatskih gospodarskih subjekata koji na talijanskom tržištu moraju biti aktivni sudjelujući u promotivnim aktivnostima. Predstavnici organiziraju poslovne radionice, sajmove i prezentacije u okviru kojih talijanski partneri dobivaju ključne informacije o novim uvjetima ulaganja, kapacitetima i proizvodima. Predstavništvo HTZ-a u Italiji, u suradnji sa sjedištem, nastavit će provoditi svoje aktivnosti, tematske promotivne kampanje usredotočene na razdoblja pred praznike u Italiji, PR događaje, tematske i opće prezentacije, a sigurni smo u održavanje svoje pozicije kao jedne od najboljih stranih destinacija Talijana.